7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Herr Elektor

emac imac powerbook of mac mini

ik ben pas geswtiched (dual 1,8 G5) en ben erg tevreden
    zo tevreden dat ik een tweede mac wil kopen

de G5 gebruik ik voor film en muziek in mijn werkkamer
    de tweede wil ik gebruiken in huis voor internet en om op locatie met emagic logic te werken
    er hangt dan een midikaart aan van 4 kanalen en een firewire motu geluidskaart

nu kan ik voor rond de 700 euro een uitgebreide mac mini kopen
    tweedehands vind je ook emac, ibooks en powerbooks
    ik zie nu het spreekwoordelijke bos niet meer

zijn er intern grote verschillen behalve snelheid
    wat is bijvoorbleed verschil tussen powerbook en ibook behalve metalken behuizing?

wie kan mij adviseren

Bijdrager
    iTommie

Powerbook is duurder
    Powerbook heeft meer “Power”
    En heeft grotere modellen, zoals de 17 inch
    Powerbook is dunner

Tom

Bijdrager
    Robert de Groot

Ik zou voor die uitgebreide Mac Mini gaan. Powerbooks blijven 2e-hands nog erg duur, eMac’s zijn leuk maar biedt niet echt voordelen tov van de Mini (ja Display, Keyboard, Mouse 8) ).. Dus dan zijn er heel wat boompjes gekapt.

Bijdrager
    Van Cot

emac is altijd een CRT-scherm, ik weet niet hoe jij erover denkt maar mijn mening is: eens een TFT, altijd een TFT. Werk nu 2 jaar met mijn acer 15″ TFT scherm en zou niet willen ruilen tegen een 30″ CRT met vlakke beeldbuis.

normaal is de mini sterk genoeg.

Bijdrager
    jan jansen

Powerbook met airpoort geeft je mogelijkheden die de andere dingen nietgeven.
    Een nieuwe ”end of life” 12″ – 1.33 GHz combo powerbook heb je al voor 1083 euro ex btw bij x-alt.
    Stop er een airpoortkaart in en gaan met die banaan!

Bijdrager
    Turver

Als ik het goed begrijp wil je ‘m thuis en op locatie gebruiken. Dan zou ik dus voor een notebook gaan. Vallen mini’s en eMacs al af.

Verder heb je een firewirepoort nodig en, als ik de requirements van Logic Pro 7 erbij pak, een redelijk heftige processor, dual G4 of G5 wordt zelfs aangeraden. (Maar misschien heb je een oudere versie.) Ik zou dan voor een iBook gaan. PowerBook heeft vooral een wat betere build quality en bijv. een ingang voor een PC-kaart. Maar voor wat je ermee gaat doen lijkt een iBook voldoende.

Bijdrager
    Herr Elektor

dank jullie voor je reacties
    mede door jullie advies heb ik besloten voor een (tweedehands) powerbook te gaan
    model zo rond de g4 1000mhz

bedankt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.