8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

eMac-gebruikers

Hoi

Zijn er eMac-gebruikers die mij hun ervaringen met dit toestel willen meedelen? Ik wil er nl. zo eentje kopen (prijsgunstig), maar twijfel nog een ietsiepietsie. Ik noem even de programma’s op, in volgorde van belangrijkheid, die ik veel gebruik: InDesign, Safari, Mail, PhotoShop, Word, af en toe Illustrator, Toast, … Al deze softs draaien vlotjes op mijn iMac DV 400 (Jaguar). Ik mag dus vermoeden dat ze dat ook zullen doen op een eMac?

Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Aqua1

Het zal allemaal wel werken. Ik heb zelf geen eMac, maar wat ik ervan hoor is dat mensen vooral last hebben van de herrie. Ga eens bij iemand thuis (in de winkel hoor je het namelijk niet) luisteren.

Moderator
    Lucas Raggers

Waar twijfel je over dan? Ik heb een 1Ghz eMac met superdrive. Heel veel waar voor je geld: volle dvd’s branden binnen 15 minuten, mooie resolutie etc. Swivel Stand is wel verplicht vind ik. Bij Dixons gekocht voor 40 euro. Hij maakt inderdaad meer herrie dan een iMac DV 400 (en in mijn geval meer herrie dan een ibook) maar dat ben je binnen een uur vergeten. De software die je opnoemt draait natuurlijk perfect op de eMac.
    Kortom, als je budget echt geen iMac 17″ toelaat is dit de ideale computer.

Bijdrager
    Geedee

Op zo’n stand is ie echt wel leuker.:) Dank voor de foto’s.
    Waaraan ik dan twijfel? Ik ben (al wat minder nu) een beetje bang dat het een uitgeklede iMac zou zijn, maar blijkbaar niet dus.
    Reacties nog steeds welkom.

Moderator
    Lucas Raggers

Het is maar waar je hem mee vergelijkt. Mijn ene broer heeft een 17″ Powerbook. Als ik daar mee werk is die echt niet veel sneller dan mijn eMac. Integendeel.
    Als ik hem vergelijk met de iMac 15″ 700 Mhz van m’n andere broer dan is mijn eMac vele vele malen sneller.
    (overigens, die swivel stand is vooral verschrikkelijk praktisch)

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb een emac 700 Combo een van de eerste, en ik ben er nog steeds blij meer hoor. Alle programma’s draaien oke, logisch op een 700 mhz G4. Alleen met games wordt het op een 700 model wat minder maar goed dat vindt je ook terug in de prijs van de emac is echt goedkoop.

Ik vindt het een mooie machine en je krijgt waar voro je geld. En ik denk ook dat je beter meteen de 1ghz kan kopen met dvd bakker erin etc. (ik heb er nu een beetje spijt van dak die niet heb)

Bijdrager
    markj

Heb ook een eMac combo 700, mijn eerste eigen Mac, om dezelfde reden gekocht, niet teveel willen uitgeven maar toch een G4. Draai wel geen Illustrator of andere design programma’s maar wat ik wel gebruik gaat goed. Ik reken er ook mee, niet supersnel, maar ook weer niet al te langzaam.
    Ik zou er wel wat extra RAM bij kopen, ik heb zelf 640 Mb en dat gaat aardig.
    Ik vind de swivelstand niet nodig, ik heb hem niet en mis niks, maar ja, kwestie van smaak, tafelhoogte, neklengte etc.
    Ik hoor hem inderdaad, maar echt lawaaierig vindt ik hem niet – deur van de studeerkamer dicht als hij een nachtje moet doorrekenen of compileren en in de slaapkamer ernaast hoor ik dan echt niets.

Bijdrager
    Michseken

Ik heb ook zo’n eMac 700 en ik ben er na een jaar nog altijd zeer tevreden over. Ik heb ook wel 512 MB RAM erin zitten. Ik heb wel een beetje spijt dat er geen dvd-brander in zit, weet iemand toevallig of ik dat er zelf in kan stoppen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.