12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

eMac gebruiken als 2de beeldscherm

Ik weer.

Een tijdje geleden had ik een paar iMac G3tjes op overschot, en wou één iMac als extern beeldscherm gebruiken. Maar jullie vertelde mij dat daar geen aansluiting voor was.
    Nu ongeveer het zelfde, ik heb een paar eMacjes op overschot en zou deze ook aan elkaar willen koppellen. Dat één eMac gewoon computer & beeldscherm blijft en de andere word gebruikt als een tweede beeldscherm. Nu weet ik niet de juiste naar hiervoor maar ik bedoel dus dat twee beeldschermen één geheel vormen.:D

Welke kabel heb ik hier voor nodig?
    (Liefst niet via netwerk)

Ik hoor het graag.
    Jaak

Moderator
    unSOUND

Dat gaat alleen maar via netwerk, en wel met ScreenRecycler

http://www.screenrecycler.com/home.html

Bijdrager
    BloomPod

Gaat dit niet via de video out port? op de eMac?

Inactief
    Anoniem

unsound geld dit ook voor een oude imac g3 ??

ik kan er binnenkort 1 krijgen en lijkt me wel vet als een extra scherm.

Bijdrager
    Welles
    ”BloomPod”

Gaat dit niet via de video out port? op de eMac?

Waarom denk je dat het een video-OUT poort heet?

Bijdrager
    sypie

Een hele simpele stelregel voor zowat alle Apple computers: Er is geen eenvoudige manier om een iMac/eMac/Mac Pro/Mac mini/MacBook (Pro) te gebruiken als extern beeldscherm zonder netwerk. Er is simpelweg geen enkele Mac computer met een video in, tenzij je iets gaat knutselen via een EyeTV, dan zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Bijdrager
    BloomPod

Moet zowieso dus via netwerk.
    Ik heb eens naar screenrecycler gekeken en lijkt mij wel wat. Alleen snap ik iets niet. Moet de hoofdcomputer minimaal 10.5 draaien en de andere 10.4 ?

Bijdrager
    sypie

Het zal waarschijnlijk “vanaf” zijn. De client zal wel 10.5 moeten draaien en de servers mogen dan ook nog 10.4 draaien.

EDIT: Er staat een foutje bij hun op de voorpagina. Als je hier kijkt dan staan daar de goede systeemvereisten. Het is dus zowel 10.4 als 10.5 geschikt en zelfs nog voor PC als het nodig blijkt.

Bijdrager
    stel maar

Dus in dit geval moet de eMac het wel doen.
    Dus het kan niet met een defecte eMac?
    Ook al maak je hem open en soldeert hier en daar wat?

Bijdrager
    sypie

Correct, je moet een goed functionerende Mac hebben omdat het softwarematig gedaan wordt. Als alleen (ik noem maar wat) je FireWire defect is dan maakt het niets uit, je OS moet in ieder geval functioneren.

Bijdrager
    BloomPod

Is hier niet ergens een gratis versie van? Om te proberen, te weten hoe zo twee schermen werken.
    Ik weet wel dat ScreenRecycler een demo heeft maar ik wil graag met iets anders eens proberen.

Bijdrager
    bassmac

onderaan die site staat een rood vlakje met de tekst: free trialversion.

daarna 20 euro plus btw.

Ziet er uit als een perfect recycle systeem!!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.