11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ronny B.

Emac gaat uit..

Mijn emac gaat sinds kort regelmatig uit direct na het opstarten. (in 1 keer uit, alsof je de stekker er uit trekt) Als ik m daarna opnieuw opstart blijft ie gewoon aan… Het gebeurt tot nu toe nooit vaker dan 1 keer achter elkaar en ook niet elke keer dat ik m aanzet. Iemand een idee wat de oorzaak en/of oplossing kan zijn?

Bijdrager
    acb

wat is een eMac?:?

Bijdrager
    Jurriaan.
    Bijdrager
    JTD
    ”acb”

Een educationMac. Oorspronkelijk bedoeld voor leerlingen/studenten/onderwijzers en die ook alleen maar door die doelgroep gekocht kon worden tegen een vast lage prijs. Wegens succes ook op de normale markt gezet.

Sorry Ronny,

Ik heb geen oplossing. Wellcht een los contact?

Joris

Bijdrager
    Ronny B.

Bedankt. Helaas nog geen tips en/of oplossingen zie ik. Een los contactje lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het euvel zich alleen voordoet tijdens of vlak na het opstarten. Daarna blijft ie steeds zonder problemen uren goed draaien…

Bijdrager
    Xigh

Is het bij iedere keer dat je hem aanzet of alleen na bijvoorbeeld een nacht dat je hem niet gebruikt hebt?
    Weetje vanaf wanneer het begonnen is? Is daarvoor iets gebeurt, vervoert ofzo?

Je zou hem even helmaal schoon kunnen maken van binnen. Even met blazertje alles even doorblazen, misschien dat ie door bijvoorbeeld stof ofzo een soort sluiting maakt ergens ofzo.

Bijdrager
    Ronny B.

Nope. Niks geks gedaan..
    Ik zou denken dat als er sluiting gemaakt wordt , door stof ofzo, dat dat dan op elk moment zou kunnen gebeuren. Maar hij schakelt zichzelf alleen uit tijdens of vlak na het opstarten. Als ie eenmaal loopt is er verder niks meer aan de hand.

het is laatst wel gebeurd dat de emac drie keer achter elkaar uitsloeg tijdens/ na het opstarten nadat ie een paar dagen niet aan was geweest. Meestal gaat ie elke dag wel aan en gebeurt het of niet, of maar 1 keer…

Zou het ook een teken kunnen zijn dat het moederboard het dreigt te begeven?

Bijdrager
    Electr0n

De voeding van je MAC ruikt die een beetje verbrand?
    Ik heb een x gehad dat mijn PC helemala uit ging, en ik rook gewoon dat er iets verbrand was. Normaal in dit soort situaties is er iets met je voeding, of hij maakt een los contactje, of sluiting zoals andere mensen al zeiden. Misschien als je nog ergens een voeding hebt liggen dat je ff kan testen?

Bijdrager
    Ronny B.

Nee hoor er ruikt niks verbrand. Als dat zo zou zijn lijkt het me dat ie het helemaal niet meer doet. Dat is dus niet het geval. Het ding ook inmiddels ‘schoongeblazen’. Verder niks veranderd, hij gaat nog steeds soms uit tijdens of vlak na het opstarten maar als ie eenmaal draait blijft ie dat ook gewoon doen..

Bijdrager
    Petje
    ”acb”

een mac zonder poespas en speciaal voor de kleine beurs van een student..
    Maar ik vindt de vraag wel erg , want waar heb je gezeten de afgelopen jaren,, op een eiland misschien?

Bijdrager
    Ronny B.

Ok, dat weten we nu wel dat het voor een maccer niet bon ton is om niet te weten wat een emac is..

Iemand misschien nog een idee wellicht waarom mijn emac zonuendan uit gaat?
    (even afgezien van de reeds genoemde losse contacten, stof etc..)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.