13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    maccnl

eMac G4 1 GHz No CD No modem

Ik heb m’n oog op bovenstaande G4 laten vallen, maar vind het toch een beetje dubieus dat er geen cd-speler en geen modem in zit. Ik snap wel dat het handig is voor het onderwijs.

Ik heb pas een externe CD-RW/DVD-RW van LaCie gekocht en vroeg me af of ik daarmee kan booten, om nieuwe (systeem-)software te installeren.

Zien jullie nog meer valkuilen bij dit apparaat? Hij is namelijk wel goedkoop (579,83 ex. BTW bij MacHouse Woerden)

Bijdrager
    maccnl

En waarom is ie niet te koop via de Apple Store for Education (Nederland)?

Bijdrager
    suicide

Ik zou zeggen stel deze vragen ook gewoon aan machouse.

Bijdrager
    bramvh

In Belgie is die wel te koop op de edu apple store
    hier is niks mis mee, je kan er zelfs zelf je dive insteken als je wilt en weet hoe !!!

Bijdrager
    MacBeer

Geen cd-speler in een eMac??? Hebben ze die eruit gesloopt?
    De emac is een all-in-one en daar zit uiteraard een DVD RAM speler of DVD-CD-R combi in (afhankelijk van het model).

Je LaCie writer zul je zonder problemen kunnen aansluiten en er ook wel van kunnen booten.

Bijdrager
    evo

Er is niks mis met dit model (heb er zelf ook een gekocht).
    Apple mikt met deze modellen inderdaad op het onderwijs en op bedrijven die deze machines als een soort terminals gebruiken.

Dit type past goed in het netboot model.
    Je boot je systeem van de server of je netinstalled een systeem via de server.
    De reden dat er geen cd/dvd drive inzit is dat je dan geen software of files op de computer kan zetten.
    In het geval van netboot heb je zelfs geen schijf nodig (wel minimaal 256 mb ram)

Ik heb er een nec duallayer brander ingezet. 85 euro
    =
    Een goedkope machine.

Bouw je cd/dvd drive wel netjes in (Anders vervalt je garantie)

Groeten,

evo

Bijdrager
    maccnl

En die Lacie brander via firewire aansluiten zou dan ook wel kunnen, toch?

Ik heb MacHouse trouwens een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord (uiteraard).

Bijdrager
    evo

dat kan uiteraard ook:)

Je kunt wel problemen hebben met firewirebranders in je iApp’s.
    Zelfs met patchburn niet op te lossen, maar dat geldt voor alle mac’s niet alleen deze.

Het is echt een gewone machine, alleen zit er geen modem en geen cd speler in.
    Componenten in je systeem maken je systeem bij apple altijd flink duurder. (al is het maar een modem of cd spelertje).

Groeten,

evo

Bijdrager
    Xanadu

Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid herrie die zo’n eMac maakt? Ik zit er over te denken om er eentje in mijn audio studio neer te zetten zodat ik mijn iMac 400/AV eindelijk eens met pensioen kan sturen. Echter (fan) geluiden zijn wel erg hinderlijk bij opnemen. Iemand enige ervaring hiermee?

Bijdrager
    HSL
    ”maccnl”

Ik heb MacHouse trouwens een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord (uiteraard).

pfff,.. wanneer leren jullie het nou?
    nooit naar machouse gaan of bellen of mailen als je “echt advies” nodig hebt van een applewinkel.
    er zijn genoeg andere wel goeie macwinkels die niet van meneer steenhuis en cornuiten zijn en die zijn wel goed, en daar wordt je wel fatsoenlijk geholpen!

bijv: mailamac.nl, denieuwemacwinkel.nl of HTRmailing.nl

maar niet naar machouse rotterdam en amsterdam en al helemaal niet naar woerden..

:D

dit zullen velen beamen… dus jongens let op… en koop nooit bij deze dozenschuivers…
    en bij de dixons hebben ze zelfs nog meer kennis..:)

zo moge dat duidelijk zijn..:)

Bijdrager
    maccnl

Doe niet zo overdreven man! Ik heb een iMac en een iBook bij die ‘dozenschuivers’ gekocht en altijd prima geholpen. M’n trackpad en koptelefoonaansluiting van de iBook waren kapot. Ik ben naar macHouse gegaan, waar ze zeiden dat ie naar Apple opgestuurd moest worden. Ze boden zelfs aan om de data bij hun veilig te stellen. Binnen een week was ie klaar. Dit is natuurlijk vooral aan Apple te danken, maar toch heeft machouse me goed geholpen.

Bijdrager
    Oupro

Ik heb het voorlopig ook even helemaal gehad met Machouse. Was voor mijn gevoel mijn vaste dealer, maar momenteel ga ik liever naar een ander dan naar Machouse. Maar die ellende kunnen we beter uiten in het topic wat daarover gaat.

De eMac no cd no modem heb ik ook even overwogen. Lijkt me wel een aardige mac, en heb zelf ook een externe cd-brander staan. Ben alleen bang dat als ik hem neem, dat ik dan met mijn hoofdcomputer (mijn iBookje) het branden van cd’s weer uit ga stellen, zoals ik dat deed toen ik nog geen brander had en aangewezen was op de usb-brander van mijn ouders.

Bijdrager
    maccnl

Nog even off topic @HS-L:
    Ik betichte (beetje raar woord) je er van overdreven te reageren, maar ik wil even m’n excuses aanbieden voor mijn overdreven gedrag. Dat ik goeie ervaringen met MacHouse heb, wil niet zeggen dat het niet een stelletje dozenschuivers zijn en geeft me in ieder geval niet het recht om jouw reactie overdreven te vinden.

Ze hebben alleen zulke fijne aanbiedingen op appledagen in Nieuwegein en verleiden me zo steeds weer om bij hen te kopen…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.