22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Moos

eMac beeldschermproblemen

Mensen,

heb ik eindelijk een paar van mijn kameraden weten te overhalen een mac te kopen. 2 Ervan kopen zich een eMac.
    Wat gebeurt er nu? Bij de ene flikkert het beeld af en toe en dit vanaf de eerste dag. Heel vervelend en misschien gaat het scherm na verloop van tijd wel helemaal stuk dus dat moet hersteld worden. OK, het is binnen de garantie dus gratis maar de probelemen heb je er wel mee (computer binnen brengen, wachten, halen, opnieuw bellen met Apple en nu uiteindelijk goed gemaakt).
    De ander heeft een groter probleem: De computer is net buiten garantie (1 of 3 maanden dat weet ik niet zeker) maar hij haalt hem uit slaaptoestand hoort een petsend geluid en ziet niks. Kosten voor herstelling 330€. Het vreemde is dat ik nergens heb gelezen dat er problemen zijn met de eMacs. Is dit nu toeval dat net 2 mensen die ik ken dit aan de hand hebben of gebeurt dit vaker.
    Zijn er goedkopere oplossingen voor dit soort problemen of is herstelling in een Apple-centre echt wel het beste wat je kan doen?

nu reeds bedankt
    Moos

Bijdrager
    Hermanko

Vreemd, maar let er op dat eventuele losse luidsprekers niet te dicht bij de eMac staan, minstens een halve meter er van af houden, daar de magneet in het begin van mijn eMac, het beeldscherm i.d.d. beinvloedde; een kennis gaf me deze tip en ja dat werkte.. :apple:

Bijdrager
    Moos

die trillingen ken ik, ik bedoelde hier meer een echte lijn die regelmatig over het scherm komt en die ging ook gepaard met een knetsend geluid. heel raar allemaal. ’t is daarom dat ik het hier eens vroeg om te kijken of er nog iemand is die hetzelfde probleem heeft

Bijdrager
    macpro

Dat die machine net buiten de garantie valt betekent niet dat je pech hebt en dus die volle mep van die € 330 moet betalen.
    De levensduur van zo’n eMac is langer dan 1 jaar, dus ze moeten je in de kosten van de reparatie tegemoet komen!
    Het wel of niet hebben van AppleCare staat daar helemaal los van, dus als ze daar over beginnen kun je ze meteen de mond snoeren.

Bijdrager
    Klaas Geert

De eerste serie eMacs was één groot debacle. Van de twintig die wij aangeschaft hebben zijn er ±6 voor reparatie teruggegaan (sommige zelfs meerdere keren). Allemaal met hetzelfde probleem: trillende beeldschermen.
    Het begon op te vallen dat het toch wel veel (niet allemaal!!) waren die van dezelfde plek kwamen. Wat blijkt: achter de muur waar de computers stonden is een grote stoppenkast waar sommige eMacs niet tegen kunnen. Andere computers stonden weer te dicht bij een broertje of zusje (ook eMacs) meer ruimte tussen de eMacs deed het probleem (tijdelijk) oplossen. Lekker handig in een lokaal wat al behoorlijk vol staat.

google maar eens op: eMac display

The Fix Resolving the eMac “raster shift” issue involves the fairly straightforward replacement of a single component – the IVAD cable.

Apparently it took engineers some type to identify this cable as the culprit, as many repair shops reported to MacFixIt that they were receiving PAV units – which are large ‘one piece’ components with the power supply, video board and monitor all in one – from Apple’s warranty department.

A warm feeling of relief should come to those afflicted with the eMac “raster shift” problem upon reading the first paragraph of the Apple-produced IVAD cable replacement instructions “The following instructions explain how to replace the IVAD cable in an eMac computer. Replace the IVAD cable if the eMac raster shifts upward from the bottom of the display or the raster is jumpy.”

The procedure, which should only be performed by skilled Apple authorized technicians, requires a 2.5 mm hex tool, a Phillips #2 screwdriver, a hot-melt glue gun, and a nylon probe tool.

Upon removing the rear case housing from the eMac, one has to locate the IVAD assembly remove the old cable (which is held down with adhesive), insert the replacement, and glue the new cable into place.

The IVAD is an approximately 5 inch multi-colored band of cable with black connectors on either end (see picture below).

It should be noted that attempting this procedure yourself could void your Apple warranty. If you are having the raster shift issue, call an authorized Macintosh repair location immediately and inquire about the new IVAD cable replacement fix.

Latere series zouden hier geen of minder last van hebben. Ik kan me echter voorstellen dat een sterk spanningsveld rondom de eMacs nog steeds voor problemen kan zorgen.
    Bovenstaande heeft mijn liefde voor Apple toch wel een beetje doen temperen.:wink:

Hoe denk je dat de studenten reageren/ de ict inkoop afdeling op die mooie nieuwe dure Apples die het niet doen. Mooi kl*te en we zij echt niet de enige school geweest die flink heen en weer heeft lopen zeulen.

Als ze het doen zijn het echt te gekke machines

vreemde jongens, die eMacs

:D

Bijdrager
    lsmisch

Is wel niet meer zo recent maar ………
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=3564&highlight=

Bijdrager
    Convicted

Ik had het al enigzins verwacht met de eMac. Net zoals de iMac CRT die ook regelmatig problemen heeft.

Bijdrager
    Tomaat

tja..het is wel een erg goedkoop beestje he..de eMac Dus dit kan je verwachten (helaas)

‘k heb zelf een iMac DV 400 waar dus een CRT beeldkast inzit … maar heb ik tot nu toch nog nooit problemen mee gehad:)

Bijdrager
    Carmen

hallo, ben hier al vaker wezen kijken, maar nu ik een :cry: probleem met het beeld van mijn emac heb, heb ik me toch maar even aangemeld.

Opeens tijdens het internetten is mijn beeld veranderd. Het is een beetje een lachspiegelbeeld, met smal in het midden en in de hoeken heel breed (kussenvorming). Mappen die aan de zijkant stonden zijn ook niet meer in beeld, ook van de bovenste balk is niet alles meer zichtbaar. Ik heb mn computer opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakte niets uit…..

Ik zal vanavond even kijken of het nog uit maakt als ik hem ergens anders neerzet, al staat hij al een paar maanden op deze plek. Ik heb gezien dat er hier ook mensen zijn geweest met dit probleem.

((((Hier ook een eMac, geen last van de aangegeven problemen…
    maar wel lijkt mijn scherm scherm op een kussen (kussenvorming), maar hoe ik dit ook probeer te veranderen bij de beeldinstellingen, het blijft een kussen, of helemaal naar binnen, oftewel ik krijg het niet optimaal recht…
    is dit bij andere eMacjes ook? niet geheel recht beeld?
    en is dus normaal, of kan ik hier mischien iets anders aan doen?

iRamon)))))

Hoe heb jij dit opgelost!!!!!!!!! Er zit geen garantie meer op mijn computer, heb hier ook al ergens gelezen dat het 330 euro kan kosten!!!!

Bijdrager
    Carmen

Misschien ben ik een beetje ongeduldig, maarreh kan dan niemand mij hier helpen?

Bijdrager
    Nickrivers

Hoi Carmen.

welke beeldschermreiniger gebruik je?

Bijdrager
    hardwareman

Pffff… ongeduldig of niet?! Ik weet waarschijnlijk een oplossing, maar als je zo gaat doen, dan laat maar zitten.:(:?

Bijdrager
    Carmen

Ik denk niet dat dat van invloed is:? Hoezo…

Bijdrager
    Carmen

Dus ik ben niet als enige ongeduldig:evil:

Bijdrager
    Nickrivers

Ik heb wel eens gehoord dat een verkeerde reiniger de kleuren kan aantasten..
    Wie weet reageert jouw beeldscherm dan wel op elektromagnetische deeltjes die in sommige reinigers voorkomen..

Bijdrager
    hardwareman

Ook nog grappig gaan doen?!?! Nu moet je echt ophouden.
    Koop een fatsoenlijke mac, of houd je mond! :grrr:

Bijdrager
    Carmen

Nou ja zeg, stel gewoon een vraag, als je een oplossing weet graag???????

Bijdrager
    Carmen
    ”Nickrivers”

Wie weet reageert jouw beeldscherm dan wel op elektromagnetische deeltjes die in sommige reinigers voorkomen..

Okey, neh dat kan het niet zijn, gebruik altijd een droge zachte doek

Bijdrager
    Carmen
    ”hardwareman”

Ook nog grappig gaan doen?!?! Nu moet je echt ophouden.
    Koop een fatsoenlijke mac, of houd je mond! :grrr:

Tot maandag, vind jou ook lief:wink:

Bijdrager
    Nickrivers
    ”Carmen”
    ”Nickrivers”

Okey, neh dat kan het niet zijn, gebruik altijd een droge zachte doek

Hé, schatje! Ik gebruik ook altijd een zachte doek.. (na de tijd dan hé?!!!) :P

Moderator
    Pete.Z

Wat een verschrikkelijk opbouwende discussie tussen nieuwe leden zeg.:?

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);
    ”Pete.Z”

Wat een verschrikkelijk opbouwende discussie tussen nieuwe leden zeg.:?

helemaal mee eens:?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.