29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

eMac 1GHz PowerPC G4 Superdrive

Beste mede Mac-ers,

Na veel wikken en wegen is de kogel door de kerk en een eMac 1GHz PowerPC G4 in bestelling.

Nu nog een waardige nieuwe bezitter voor mijn eerste Mac liefde vinden (iMac G3 400MHz 320mb 40gb) zien te vinden.

Heb voor de eMac meteen maar het dubbele aan geheugen bijbesteld (512mb) wat geen overbodige luxe schijnt te zijn.

eMac

Nog meer eMac-ers hier?

Moderator
    Lucas Raggers

Jazeker!. Inclusief superdrive.

Bijdrager
    andrez

Ja, heb ook de Superdrive versie. Ben benieuwd wanneer ‘ie binnen komt. Gisteren besteld. Ben alles al een beetje aan het herinrichten:wink:
    Mooi shot trouwens, verhoogd de voorpret!

Bijdrager
    nebbio

Gefeliciteerd met je aankoop!

Maar waarom zou je die trouwe iMac voor enkele euro’s wegdoen terwijl je er nog zoveel leuks mee kunt doen? Heb mijn iMac hier een website’tje, http://londen.campusdetoren.be hosten, bittorrent en poisoned draaien en op de nieuwe harde schijf die ik erin heb gepropt staat mijn hele 9 en X archief en mijn iTunes.

Als je ‘m echt kwijt wil, ik weet altijd wel iemand

:wink:

Bijdrager
    andrez

Dank je (zo ongeveer al m’n Albert Heyn spaargeld zit er in! :lol:). Zit ook nog hevig te dubben wat verkoop van m’n iMac betreft hoor. Zeker sinds er een andere (Maxtor) 40gb harde schijf in zit en meer geheugen, draait ie als een tierelier. Heb ook alles mooi verdeeld op drie partities staan, dus OS10.2, OS9 en Data. Wacht in ieder geval nog even af hoe de eMac functioneert. Verder had ik geen CD brander bij de iMac(!) en moet nog heel wat overzetten van de iMac naar de eMac. Fotobestanden bijvoorbeeld. Maar, wie weet hou ik de iMac als relikwie (en voor back-up). (Leuke site trouwens :wink:).

Bijdrager
    Brak Mak Morn

ikke ook emac met superdrive! Ook prima als föhn te gebruiken!

Bijdrager
    andrez

Mm, dat zal, gezien mijn haardracht, niet echt een voordeel zijn. Maar die eMac ventilator schijnt inderdaad nogal tekeer te gaan.

Bijdrager
    nebbio
    ”andrez”

OS10.2, OS9 en Data

Zet er maar meteen Panther op als je kan, dan gaat die iMac nog lekkerder en wil je hem helemaal niet meer weg doen.

Bijdrager
    Hanhart

Proficiat :D

Bijdrager
    andrez

Dank je Hanhart. En hij is nog niet eens binnen! Nou ja, vooralsnog voorpret (is soms zelfs het mooiste gedeelte.)

Je zet me wel extra aan het twijfelen over al dan niet weg doen van de iMac, nebbio :wink: Panther ken ik nog niet, maar aangezien ik zeer te spreken ben over Jaguar, belooft dat heel wat.

Bijdrager
    Emarc

gefeliciteerd:D , ik heb een emac 700, 768 mb, alleen geen superdrive:(

Bijdrager
    iBert

Gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.

Ikzelf heb een iMac 17 inch 1,25 GHz met 768 MB SDRAM een maandje geleden gekocht omdat ik een wat zwaarder model nodig had dat weinig plaats innam voor mijn webdesign activiteiten, maar de eMac heb ik anders ook wel leren apprecieeren, hij heeft iets:)

Bijdrager
    andrez

Je doet je naam eer aan eMa(r)c. Dank jullie, ’t is en blijft een kwestie van waar je de computer voor gebruikt. Externe DVD-R/CD-RW kan ook zo z’n voordelen hebben, bij gebrek aan superdrive. Trouwens ik heb die fraaie voet (nog) niet:wink: (Er blijft altijd wat te wensen, zeker in de computerwereld.)

Het leek me nu echt het goede moment om over te schakelen naar iets nieuws en deze eMac was het meest geschikt voor wat ik momenteel verlang van een computer (muzikaal bijvoorbeeld.)
    Zal niet gauw op stap gaan met een computer dus een laptop hoeft voor mij bijvoorbeeld niet per se en wil je een laptop met soortgelijke specs, dan zit je meen ik op zo’n € 3000.-

Voor de ruimtebesparing (ook een pre voor mij) zijn de ingebouwde speakers mooi meegenomen en je bent met een 17” vlak CRT beeldscherm toch slechts ongeveer dezelfde ruimte nodig als voor een iMac 15”.

Een verwoed gamer ben ik niet, maar je kunt wat dat betreft volgens mij met dit type eMac toch ook een heel eind komen, ook al wordt dat hier en daar tegengesproken. Om kort te gaan, ik hoop er een paar jaar mee vooruit te kunnen.

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Gamen gaat uitstekend op deze eMac.
    Medal of Honor draait hier als een tierelier.
    De nieuwe Unreal Tournament 2004 loopt ook prima de luxe op mijn eMac.

En wat ook mooi is: met een hack (Use at your own risk) kun je de 2e videopoort onderin gebruiken voor een TWEEDE beeldscherm (dus niet als mirror, maar extended desktop)

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html

(Zelf wacht ik toch maar even tot de garantieperiode is verstreken….)

Die van mij staat op een plank met 4 bakstenen eronder… Ja, het was of zo’n mooie voet, of Medal of Honor…

Bijdrager
    Intronic
    ”Brak

Gamen gaat uitstekend op deze eMac.
    Medal of Honor draait hier als een tierelier.
    De nieuwe Unreal Tournament 2004 loopt ook prima de luxe op mijn eMac.

En wat ook mooi is: met een hack (Use at your own risk) kun je de 2e videopoort onderin gebruiken voor een TWEEDE beeldscherm (dus niet als mirror, maar extended desktop)

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html

(Zelf wacht ik toch maar even tot de garantieperiode is verstreken….)

Die van mij staat op een plank met 4 bakstenen eronder… Ja, het was of zo’n mooie voet, of Medal of Honor…

Ik weet natuurlijk niet wat je prima vindt spelen, maar UT2004 draait erg brak op mijn PB 12″. Beetje vaag dat hij op een 7500 32MB dan wel goed draait;)

Maargoed, veel plezier met je eMac. Mijn moeder heeft er ook een (1Ghz, 512MB) leuke mac:)

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”Intronic”

Beetje vaag dat hij op een 7500 32MB dan wel goed draait

Komt vast door die 4 bakstenen eronder!

Bijdrager
    macpro

Veel plezier met je eMac en laat die iMac maar rustig ernaast staan.
    Hardstikke handig om er een 2e Mac naast te hebben staan, als je eens wat dingen tegelijk wilt doen.

Bijdrager
    Emarc
    ”andrez”

Je doet je naam eer aan eMa(r)c.

[off topic] sterker nog, op ichat is emarc700 mijn nickname:P [/off topic]

Bijdrager
    andrez
    ”Ema(r)c”
    ”andrez”

Misschien is dit nog een optie (op eigen risico!). Moet je wel je nickname aanpassen:wink:

Bijdrager
    andrez
    ”Brak
    ”Intronic”

Beetje vaag dat hij op een 7500 32MB dan wel goed draait

Komt vast door die 4 bakstenen eronder!

:lol: Niet wat je vaag noemt! Past niet echt bij het Apple Mac image, maar juist daarom wel grappig!

Bijdrager
    Emarc
    ”andrez”
    ”Ema(r)c”
    ”andrez”

Misschien is dit nog een optie (op eigen risico!). Moet je wel je nickname aanpassen:wink:

Nah, ik laat het ff zo. Voor de toepassingen waarvoor ik hem gebruik is ie snel zat. er zal t.z.t. wel een uitgebreidere versie komen op dit bureau:P

Bijdrager
    maceddy
    ”Ema(r)c”

gefeliciteerd:D , ik heb een emac 700, 768 mb, alleen geen superdrive:(

Die bouw je der vrij makkelijk in:)
    Zie laatste ‘Klokhuis’ magazine;)

Bijdrager
    andrez

Jemig, heb nog bedenktijd (M-audio keyboard is niet meer leverbaar!) en nu is me aangeraden om voor muziektoepassingen, (Protools e.d.) toch (bijvoorbeeld) de superdrive 17′ iMac i.p.v. de superdrive eMac-, of anders toch zeker de eMac met 1gb geheugen te nemen:roll:

Terwijl ik bij Mac Addict weer las dat de eMac Superdrive in sommige opzichten zelfs te verkiezen valt boven de vergelijkbare iMac G4!

Nou ja, ik was er al over uit, dacht ik, maar als ik nog wil wijzigen, dan kan dat nu nog! Wat lijkt jullie het beste, of zijn er nog andere suggesties? Wil wel een tijd met m’n aankoop vooruit kunnen nl.!

Groet,

André.

Bijdrager
    Convicted

Ik denk dat je meer dan genoeg hebt aan je eMac. Een iMac heeft USB 2.0, sneller geheugen, een betere videokaart, is stiller en heeft natuurlijk dat mooie TFT scherm erop maar is stukken duurder! Beide machines zijn niet upgradable dus in dat opzicht zit je toch vast. Gewoon de eMac met superdrive nemen als je op een beperkt budget zit en als je toch genoeg centen hebt dan zou je gewoon voor een iMac moeten gaan natuurlijk.

Je kan dat m-audio keyboard ook gewoon bij de betere muziekhandel kopen en anders hebben ze wel andere MIDI controllers. Feedback in Rotterdam heeft er bijvoorbeeld een aantal.

Bijdrager
    andrez
    ”Convicted”

Ik denk dat je meer dan genoeg hebt aan je eMac. Een iMac heeft USB 2.0, sneller geheugen, een betere videokaart, is stiller en heeft natuurlijk dat mooie TFT scherm erop maar is stukken duurder! Beide machines zijn niet upgradable dus in dat opzicht zit je toch vast. Gewoon de eMac met superdrive nemen als je op een beperkt budget zit en als je toch genoeg centen hebt dan zou je gewoon voor een iMac moeten gaan natuurlijk.

Je kan dat m-audio keyboard ook gewoon bij de betere muziekhandel kopen en anders hebben ze wel andere MIDI controllers. Feedback in Rotterdam heeft er bijvoorbeeld een aantal.

Is die iMac, juist ook vanwege USB 2.0 niet geschikter voor muziek opnames gebruik? Wil de eMac nl. gebruiken in combinatie met m’n Yamaha HD recorder.

Mocht het toch de eMac worden, dan overweeg ik om een combo te nemen i.p.v. een superdrive, omdat ik mezelf niet direct DVD’s zie branden. Wil dan wel een 80GB harddisk en een geheugen upgrade naar 1GB. Of het dan toch niet ongeveer net zo prijzig wordt als de eMac superdrive, moet ik nog even nagaan. Of weet iemand hier dat?

Bijdrager
    Convicted

Als je Yamaha HD recorder een USB 2.0 port heeft, dan lijkt het mij wel beter maar ik zou eerst even de handleiding doorkijken wat het doet en of het ook werkt met OS X.

Geheugen moet je gewoon kopen bij de PC winkel, omdat het goedkoper is en een grotere harde schijf kan je BTO bestellen op de Apple store, dus dan heeft je eMac al gelijk zo’n 80 GB als je deze binnen krijgt.

Ik zag mij ook geen DVD’s branden tot ik deze G4 933 met superdrive kocht.

Bijdrager
    andrez

Nou, ik zou haast m’n excuses willen aanbieden voor het zo voorbarig melden dat ik de eMac Superdrive ging aanschaffen, want het is uiteindelijk………. de iMac 1250, 1GB, 17′ flat panel geworden! Ik hoop dat jullie felicitaties daar ook op van toepassing zijn :wink:

Dit zou wel eens de meest chaotisch verlopen deal in de geschiedenis kunnen zijn en dan heb ik ‘m nog niet eens binnen! Zal jullie de verdere details maar besparen:roll:

De optie opnames maken met de Yamaha HD recorder in combinatie met de eMac viel niet gunstig uit, net zomin als met de Yamaha/iMac combi, maar de iMac werkt, in tegenstelling tot de eMac, wèl samen met het Digi 002 rack, wat ik vervolgens ga aanschaffen. Ten koste van de Yamaha, die het veld moet ruimen.

Wordt vervolgd!

Bijdrager
    macpro
    ”andrez”

Nou, ik zou haast m’n excuses willen aanbieden voor het zo voorbarig melden dat ik de eMac Superdrive ging aanschaffen, want het is uiteindelijk………. de iMac 1250, 1GB, 17′ flat panel geworden! Ik hoop dat jullie felicitaties daar ook op van toepassing zijn :wink:

Nope.
    Ik heb zelf een 800 Mhz iMac 17″ met maar 768 MB.
    En ben nu dus hardstikke jaloers.
    :wink: :P

Bijdrager
    andrez

Jaloezie wil nog wel eens een goede drijfveer zijn:wink: Ik vermoed dat je er goed mee kunt leven, macpro:lol:
    Dat Digi 002 Rack is waarschijnlijk ook niet helemaal wat ik zoek (daar gaan we weer), maar da’s meer wat voor een andere topic.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.