17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iSpons

eMac 1Ghz 1GB RAM nog trager bij demo UT2003?

ik heb net 2x 512MB ram bij m’n 1Ghz eMac gestoken maar nu gaat unreal tournament 2003 (demo) nog trager dan met het 256 standaard geheugen…
    de eMac herkend de ram modules dus daar kan het al niet aan liggen..
    had toch verwacht dat m’n eMac nu snel zou zijn..

Bijdrager
    Sachin
    ”iSpons”

ik heb net 2x 512MB ram bij m’n 1Ghz eMac gestoken maar nu gaat unreal tournament 2003 (demo) nog trager dan met het 256 standaard geheugen…

Sorry dat ik je dit moet zeggen maar UT2003 is veel te zwaar voor jou Mac:(

Normaal zou het WEL iets rapper moeten gaan met extra RAM …

Misschien moet het speelbaar zijn op laagste settings, alhoewel de demo daarvan ook niet echt speelbaar werkt op m’n 12″ PowerBook G4 @ 1GHz en met GeForce FX5200 Go.

Bijdrager
    ParadoX

Ik weet niet meer hoe de demo van Ut 2003 het deed op mijn emac.

De Demo van 2004 draaide niet al te best.

Maar nu heb ik De volledige versie van UT 2004 erop staan en deze loopt echt als een SPEER!
    Natuurlijk niet op een te hoge resolutie.
    Misschien moet je even de demo van Ut 2004 dl’en.

Bijdrager
    Esquare
    ”iSpons”

Bij MacSoft denken ze daar anders over:
    System Requirements: Macintosh OSX v10.2.6 or higher, 700 MHz G4 processor or faster (except 12″ PowerBook manufactured in 2003), 256 MB RAM, 3GB hard disk space, 32MB ATI RADEON or Nvidia GeForce 2 or faster. Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. 33.6 Kbps or faster modem and Internet connection are required for online play.

Daar voldoet een 1GHz eMac toch ruimschoots aan…

Bijdrager
    Sachin
    ”Esquare”
    ”iSpons”

Bij MacSoft denken ze daar anders over:
    System Requirements: Macintosh OSX v10.2.6 or higher, 700 MHz G4 processor or faster (except 12″ PowerBook manufactured in 2003), 256 MB RAM, 3GB hard disk space, 32MB ATI RADEON or Nvidia GeForce 2 or faster. Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. 33.6 Kbps or faster modem and Internet connection are required for online play.

Daar voldoet een 1GHz eMac toch ruimschoots aan…

Ewel als dit zo is dan zijn hun demo’s extreem slecht gemaakt!!!

Als ik de demo niet kan spelen dan koop ik het hele spel toch ook niet:(

Pfff…

Het zou trouwens niet de eerste slechte Mac demo zijn …

Bijdrager
    Zorcky

In de tijd dat ik nog de PowerMac G4 733 Mhz had wel met de GeForce Ti 4600 en 128 Mb DDR liep zowel die demo als het volledige spel van de 2003 heel goed. Ook niet in de hoogste resolutie (800/600 en wat detail op medium) maar het liep allemaal naar behoren en goed bespeelbaar. Voor de 2004 versie was het gevoel van spelen hetzelfde op de 1000 Mhz G4 Fire Wire 800 en met diezelfde GeForce. Het spijtige aan die eMac en zelfs de iMac blijft die niet vervangbare grafische kaart. Het zijn goede machientje maar niet echt geschikt voor de betere en zwaardere games. Spijtig dat Apple ons daarin niet echt goed voorziet. En niet gaan vergelijken met PC’s want als je naar een a-merk kijkt van de PC wereld dan zijn die grafische kaarten ook maar deze als in een iMac of eMac.

Bijdrager
    Sachin

eMac is zeer goedkoop: +/- 1000 euro

Zelf samengestelde PC of Aldi brol PC ook: +/- 1000 euro

Samen geeft dit +/- 2000 euro

Als je enkel een rappe Apple computer wilt voor te gamen ben je er zo goedkoper vanaf. De Windows ervaring op de game PC is natuurlijk niet leuk maar eens je in’t spel zelf zit (als de boel niet crasht) is het toch ’t zelfde:)

Ik heb dat iets duurder aangepakt:

12″ PowerBook G4 @ 1GHz: +/- 2400 euro (moest draagbaar zijn… kost veel geld :()

AMD Athlon 64 – blablabla: +/- 800 euro (oude CRT monitor, toetsenbord &, boxen behouden) –> enkel voor games & Autocad

Een duurdere 15″ PowerBook met snellere G4 en deftige grafische kaart was geen optie omdat Autocad nog altijd niet werkt onder Mac OS X :evil: Anders ging ik wel voor de 15″:)

Windows 98 werkt nog altijd extreem veel trager op een G4 @ 1GHz (toch bij Virtual PC op een PowerBook) dan op een Pentium 233MHz dan . Dus dit is ook geen optie:(

Bijdrager
    Alfetta
    ”iSpons”

er zit een soundbug in die demo, je moet het geluid ff uitschakelen, even googlen dan vind je beslist hoe het moet, ben het zelf vergeten. Als het geluid af staat gaat hij als een speer, dat was op mijn imac ook zo!

Die audio bug is een bekend probleem en zit ook in de UT 2004 demo

Bijdrager
    Sachin
    ”Alfetta”
    ”iSpons”

er zit een soundbug in die demo, je moet het geluid ff uitschakelen, even googlen dan vind je beslist hoe het moet, ben het zelf vergeten. Als het geluid af staat gaat hij als een speer, dat was op mijn imac ook zo!

Die audio bug is een bekend probleem en zit ook in de UT 2004 demo

Google –> Mac soundbug UT2003 –> http://forums.macnn.com/showthread.php?s=&threadid=204199

Lees aandachtig hoe je moet patchen op die website!!!

Kan iemand hier terug posten indien je UT sneller gekregen hebt + welke methode je gebruikt hebt? Nu moet ik studeren voor m’n herexamens dus kan me daar nu niet mee bezighouden met zelf te testen …

Andere mogelijkheid staat hieronder maar die zou ik niet aanraden!!!

If you’re using a single-CPU Mac then turn the sound off. Open up the ini file Home folder (= account naam) dan /Library/Application Support/Unreal Tournament 2004 Demo/System/UT2004.ini) and change the line that says “UseSound=True” to “UseSound=False.”

This will double your framerate because the sound engine on the 2k4 demo uses 50% of the CPU time.

To check fps, you open the console in the game by pressing the ~ key (of ` bij AZERTY). Then type “STAT FPS” (no quotes) and it will appear to the upper right of the screen

Bijdrager
    Sachin
    Bijdrager
    iSpons

best wel dom… zo’n fijn spel zonder geluid moeten spelen…

met 256mb ging het anders wel sneller dan nu… same demo..

Bijdrager
    Zorcky

Heb je al eens een RAM test gedaan om te zien of dit geen probleem is? Vind het raar omdat alles met meer Ram vlotter zou moeten lopen!

Bijdrager
    Alfetta
    ”Zorcky”

Heb je al eens een RAM test gedaan om te zien of dit geen probleem is? Vind het raar omdat alles met meer Ram vlotter zou moeten lopen!

Ben zelf een paar maanden geleden met mijn imac van 256 mb naar 512 gegaan. Het verschil is echt ontzettend groot bij games als UT 2004/2003. Eerst was het echt amper te draaien en nu gaat het lekker soepel. Het maakt wel degelijk uit hoeveel ram er in je machine zit hoewel ik denk dat het op den duur weinig zal maken als je extra geheugen toevoegt vanaf een bepaalde hoeveelheid.

Bijdrager
    iSpons

hoe doe je zo’n RAM test?
    bij systeemprofiel en over deze mac staat er 1GB SDRAM
    dus ik neem aan dat hij ze herkend
    maar ZO veel snelheidswinst merk ik niet.. alleen sluit hij nu sneller af :?

Bijdrager
    Alfetta
    ”iSpons”

hoe doe je zo’n RAM test?
    bij systeemprofiel en over deze mac staat er 1GB SDRAM
    dus ik neem aan dat hij ze herkend
    maar ZO veel snelheidswinst merk ik niet.. alleen sluit hij nu sneller af :?

Het ligt eraan wat je de mac laat doen, bij iMovie en dergelijk soort applicaties kun je nooit genoeg hebben maar bij een game zou ik tussen 512 en 1 gig inderdaad niet zo’n groot verschil verwachten, tussen 256 en 512 daarintegen wel! Als je mac het geheugen erkend is er niks aan de hand lijkt me.

Bijdrager
    iSpons

hm ja maar het is een verschil van 256 naar 1GB…
    dat zou ik dan toch enorm moeten opmerken?

Bijdrager
    Zorcky

Zo een verschil zou je zeker moeten ondervinden. En zoals ik erover denk van spellen spelen onder OS X zou ik zelfs niet onder de 1 Gb Ram willen gaan.

Voor zo een Ram test te doen, wel normaal als je die eMac gekocht hebt zit er normaal een hardware test CD in de doos, deze test dus het Ram in je Mac ook.

Of probeer deze: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17156

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.