30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

ellende na update 10.4.8

Ik run hier Ableton en Logic express met een rme fireface op een macbook. De laatste week krijg ik hele slechte cpu performance in logic en ableton met kraakjes en happeringen. Volgens mij is dit gekomen sinds ik naar 10.4.8 ben overgestapt.

Ik zit behoorlijk in het nauw nu want mn laptop draait op halve kracht en ik weet niet wat ik nu moet doen.

Iemand ideeen?? IS 10.4.8 buggy? is er iets met mn macbook??

groetjes

Bijdrager
    vogel

10.4.8 is zeker niet buggy hier. Misschien werken de RME drivers niet meer lekker samen met de update? Permissies al hersteld? Combo updater geprobeerd?
    Met audioapparatuur is het link uitkijken. Ik heb ook weleens een update teveel gemaakt. Wilde m’n masterkeyboard niet meer, omdat de driver verouderd was.

Bijdrager
    bob0172

hey
    Wat bedoel je met permissies??

Is er trouwens geen manier om weer terug te gaan naar 10.4.7??

thanx

Bijdrager
    Turbanus

Teruggaan is geen optie….. je kunt beter hier even de zoekfunktie gebruiken en je permissies herstellen…..:wink:

Bijdrager
    Mattnh

Had je deze al gescoord?
    Direkte driver download van 09/08/2006.

Bijdrager
    bob0172

ja drivers heb ik al geupdate,

ik heb mn osx op engels staan zal ff kijken. thanx

Bijdrager
    Boskabouter

Toevallig ook nog misschien OSS 3D 2.0 geinstalleerd? indien ja dit gaf bij mij in een heel andere setup dezelfde symptomen…..

Bijdrager
    bob0172

ik ken dat programma niet, als het niet standaard in mac osx zit heb ik het niet, maar goed dat je het aangeeft, bedankt.

Ondertussen loopt mn mac nog steeds ruk, waardeloze cpu performance, het lijkt net alsof hij op halve kracht draait.

Bijdrager
    joostovermars

heb je al gekeken bij Energiebeheer? soms reset een update bepaalde systeem instellingen. Je moet de stand “betere prestaties” gebruiken. en even kijken ijn “activiteitenmonitor” waar al die cpu naar toe gaat.

Bijdrager
    bob0172

Had ik al gedaan hielp vrij weinig, (maar 1 a 2%)

Het ziet er naar uit dat ik maar terug moet met dat kreng,,,, voor de 3e keer:(

Bijdrager
    vogel
    ”bob0172″

hey
    Wat bedoel je met permissies??

Is er trouwens geen manier om weer terug te gaan naar 10.4.7??

thanx

Zit in Schijfhulpprogramma (disk first aid, of disk copy). Als je nog nooit permissies hersteld hebt, zou ik dat eerst maar eens doen. Terug naar 10.4.7 kan het beste door een archiveer & installeer uit te voeren dmv je installer cd van OS X en dan evt via de Apple site de combo updater naar 10.4.7 te downloaden en te installeren.

Bijdrager
    Mattnh
    Bijdrager
    bob0172

ik geloofde er al niet echt in nee dat permissions gedoe. Lijkt net alsof mac het er expres in heeft gezet voor de helpdesk medewerkers, zodat ze hiermee snel de klanten af kunnen wimpelen.

Bijdrager
    Turbanus
    ”Mattnh”

Heb je dit al gelezen?
    http://daringfireball.net/2006/04/repair_permissions_voodoo

Dus omdat John Gruber een colom schrijft is het een waarheid als een koe dat het repareren van de permissies bullshit is? Ga je eens even behoorlijk zitten schamen zeg. Ik kan ook wel van alles gaan schrijven!
    Permissies repareren kan heel nuttig zijn. Als je even de moeite zou nemen om via de zoekfunktie te gaan bekijken hoeveel problemen daar al mee opgelost zijn, begrijp je ook waarom ik nijdig ben dat iemand het nodig vindt om hier een onzinverhaal als ondersteunende informatie post.

Bijdrager
    Mattnh

Zo, Turbanus, ga je lekker?

Het roepen van ‘het repareren van permissies’ is wel een overschat fenomeen.
    Soms doet het her-installeren van de update, na deze te hebben gedownload van de Apple-site, meer wonderen.

Bijdrager
    Turbanus

Dat kan best zo zijn, maar als het problemen betreft die niks met een update te maken hebben, kan ook het herstellen van permissies wonderen verrichten. Vooral als ik zie zie welke problemen sommige gebruikers de laatste tijd op hun Mac veroorzaken, getuige de posten van de laatste tijd…..

En ja…. ik ga lekker dus…..:wink:

Bijdrager
    vogel

Dat artikel gaat erover, dat sommige gasten helemaal doorschieten in het herstellen van permissies. Ze doen het bij elke scheet, nergens voor nodig. Maar TS heeft duidelijk een Mac probleem en dan is er niks mis mee om zoiets als dit voor te stellen. Zeker als TS niet eens weet wat het is.

Bijdrager
    bob0172

Vogel, ik snap hoe ik precies moet downgraden naar 10.4.6 of .7. Als ik die cd erin doe krijg ik geen opties ik kan dan alleen de full install doen, ik durf het niet te proberen uit angst dat hij gelijk mn schijf wist.

Bijdrager
    Turbanus

Met een “schone” install wis je niks. Dan kun je daarna nog zelf kiezen vanaf welk systeem je opstart.

Bijdrager
    vogel

Das raar. Je moet vier opties te zien krijgen. Ik kijk morgen wel even hoe dat ook alweer zat.
    En voordat ie gaat installeren krijg je eerst nog tig waarschuwingen.

Bijdrager
    bob0172

Nou ik heb 10.4.6 geinstalled hoor, weer een daverend succes story maar niet heus.

Tering, moet ik al mn drivers en plugins weer opnieuw installeren, kost me weer 1,5 dag, weer 1,5 dag niet troubleshooten en onderhoud. En godverdegodver, de crashes en de knisperende cpu is nog steeds niet verholpen AAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHHHH

er zit maar 1 ding op: terug naar de winkel

Nu maar hopen dat de service beter is dan de vorige keer, anders is het marktplaats voor deze bak en weer terug naar Windows.

Bijdrager
    bob0172

Ben nu terug op 10.4.6 en alles loopt weer als een zonnetje

10.4.8 is gewoon gaarrrrr

Bijdrager
    Turbanus

Vreemd. 10.4.8 is alleen bij jou gaar, dus ik denk dat je “vreemde” app’s draait of iets anders “vreemds” met je machine uithaalt.

Bijdrager
    bob0172

Nuhh ik ben absloluut niet de enige, op apple support en divers audio forums zijn er zat andere mensen met problemen met 10.4.8.

Bijdrager
    bob0172

Nuhh ik ben absloluut niet de enige, op apple support en divers audio forums zijn er zat andere mensen met problemen met 10.4.8 mischien zit het probleem wel in Core audio.

Bijdrager
    vogel
    ”bob0172″

Nou, nee.
    Als ik alles zo doorlees ben jij nog niet zo lang geleden geswitcht met het idee dat je, zonder ook maar ergens moeite voor te doen, OS X werkelijk probleemloos kan draaien. Dat kan ook, maar een Mac is ook maar een computer. Dus kan je altijd ergens tegenaan lopen. OS X wordt ongeveer honderd keer zo vaak ge-update als XP, waarschijnlijk omdat het allemaal zo perfect mogelijk moet. Met als gevolg dat er altijd wel een derde partij progje of installer niet lekker werkt.
    In jouw geval is dat iets van RME.
    Maar om nou te zeggen dat dat hele systeem gaar is… Waarschijnlijk gaat RME een nieuwe driver uitbrengen.
    Verder wil ik graag weten wat jouw argumenten waren om over te stappen. Je hoeft namelijk niet per se. :wink: Ik heb het iig gedaan, omdat ik Windows gewoon niet kan volgen in z’n “logica”.

Bijdrager
    EwaldK
    ”bob0172″

Nuhh ik ben absloluut niet de enige, op apple support en divers audio forums zijn er zat andere mensen met problemen met 10.4.8 mischien zit het probleem wel in Core audio.

Hier ook behoorlijk wat problemen sinds 10.4.8…
    Spotlight werkte niet meer (maar inmiddels opgelost met Spotless)
    Muis (USB) loopt behoorlijk vaak vast en dan zit er niets anders op dan de machine te herstarten

Bijdrager
    sawtooth
    ”vogel”
    ”bob0172″

Nou, nee.
    Als ik alles zo doorlees ben jij nog niet zo lang geleden geswitcht met het idee dat je, zonder ook maar ergens moeite voor te doen, OS X werkelijk probleemloos kan draaien. Dat kan ook, maar een Mac is ook maar een computer. Dus kan je altijd ergens tegenaan lopen. OS X wordt ongeveer honderd keer zo vaak ge-update als XP, waarschijnlijk omdat het allemaal zo perfect mogelijk moet. Met als gevolg dat er altijd wel een derde partij progje of installer niet lekker werkt.
    In jouw geval is dat iets van RME.
    Maar om nou te zeggen dat dat hele systeem gaar is… Waarschijnlijk gaat RME een nieuwe driver uitbrengen.
    Verder wil ik graag weten wat jouw argumenten waren om over te stappen. Je hoeft namelijk niet per se. :wink: Ik heb het iig gedaan, omdat ik Windows gewoon niet kan volgen in z’n “logica”.

Hey Vogel *kots*

Bijdrager
    klaus

sawtooth, zeg dan niets.

Bijdrager
    MrPapple

Bij mij geeft ie alleen problemen met de pathfinder in Illustrator, maar k ben ervan overtuigd dat daar nog wel een oplossing voor zal komen! :lol: voor de rest werkt ie perfect! :apple:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.