7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    prepiuk

Elke keer bij opstarten verschijnt er een mapje…

Ten eerste wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Ik zit met een probleempje, ik heb sinds een week een heel irritant mapje dat elke keer weer op mijn bureaublad komt te staan als ik opstart. Elke keer als ‘ie er weer staat dan verwijder ik het weer, maar vervolgens – als ik mijn laptop weer opstart na het afsluiten – dan staat ‘ie er weer!
    Om gek van te worden!

Het mapje heet: B4B3FCF6-2D816000
    Het mapje heeft twee submappen, namelijk ‘jobs’ en ‘shared’ die beiden geen onderdelen hebben.

Ik denk dat het van een programma komt dat ik pas verwijderd heb, maar ik kan me echt niet meer herinneren hoe dat programma heet.
    Het enige wat ik nog wel weet is dat het icoontje lijkt op dit monument uit Belgiƫ:

Misschien dat er bij IEMAND een belletje gaat rinkelen en mij kan helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    moller

dat lijkt mij op een share-programmaatje, zoals Azureus ofzo.

Heb je zoiets gedownload?

Bijdrager
    prepiuk

Nee, volgens mij niet… Ik kon me ook nog iets herinneren van dat het in mijn Systeemvoorkeuren onderin stond. Het heette (volgens mij) iets met ‘Apple …. ‘. Meer weet ik het niet, behalve dat het echt super irritant is.
    Is er niet een mogelijkheid dat ik het kan ‘traceren’, waardoor het mapje gemaakt wordt?

Bijdrager
    prepiuk

Ik bedenk me net dat het volgens mij bij het installeren van Logic Pro is gekomen, ik weet het niet 100% zeker. Ik heb het verwijderd, maar dit bleef staan. Is het mogelijk om dit op een andere manier te verwijderen?

Bijdrager
    prepiuk

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Kan ik traceren welk programma het mapje aanmaakt?

Bijdrager
    prepiuk

Ik heb het na lang zoeken gevonden, het is Apple QMaster:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/47/Apple_Qmaster.png

Geen idee hoe ik er aan kom en wat ik er mee kan, is het gewoon te verwijderen?

Bijdrager
    prepiuk

Ik heb het verwijderd en het is gefixt. Het heeft me dan wel bijna 3 dagen bezig gehouden, maar het is toch gelukt. *schouderklopje*

Jammer dat ik niet echt hulp heb gekregen, had wel verwacht dat iemand mij hier zou kunnen helpen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.