6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    markkeulen

elke avond onverklaarbaar dataverbinding

Op mijn afrekening van mijn iphone met t-mobile abbo staat iedere avond rond 00.03 een afschrift van data transport van 500 tot wel 3500 kb.
    De telefoon staat dan uit/standby ik lig heerlijk te slapen en het draadloze netwerk is 24/7 beschikbaar.
    Waar komt dit data verbruik vandaan? En waarom is er data verkeer op de nota, ondanks een wifi verbinding?
    Ik vermoed een t-mobile probleem, maar zie dat maar te bewijzen.

Iemand een idee?

mvg,
    Mark

Bijdrager
    jimeh

als je iphone in standby staat maakt hij geen verbinding met de wifi
    en het datagebruik komt door het zoeken naar nieuwe emails (ieder half uur ofzo)

Bijdrager
    Bianco

Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad met T-Mobile. Precies om 0.00 werd er ineens een bult data verstuurd of opgehaald, en dat resulteerde in een telefoonrekening die enkele tientallen euro’s hoger was dan normaal.

Het is uiteindelijk teruggestort, nadat we er over geklaagd hadden. Het abbo van mijn vrouw was aangepast, en ineens vanaf de ingangsdatum van dat nieuwe abbo werd die data verbruikt, terwijl dat daarvoor niet zo was. (En dat kun je terugvinden in je online facturen).Wij hebben gebeld en het geld teruggestort gekregen.

En wellicht kun je een nacht proberen om ‘m in vliegtuigmodus te zetten, dan zou ie geen data mogen ophalen.

Bijdrager
    markkeulen

Hoi Bianco, ik had inderdaad het gevoel van jou reactie. Ik zal de iphone eens een tijdje op flight mode zetten tijdens de avond. Bedankt voor de reactie

Bijdrager
    Bianco

@jimeh:
    Als dat zo was, dan zou je elk half uur een bultje data moeten terugvinden op je factuur. En dat is dus niet zo, alleen om 0.00 uur of daarom heen.

Bijdrager
    Trat

Volgens mij stuurt Apple dan anonieme gebruikersgegevens door naar haar servers. Hier heb je toestemming voor gegeven toen je voor het eerst je iPhone aan iTunes hing om hem te syncen (iTunes stuurt ook gegevens door).

Ik heb dit zelf uitstaan en dit kun je alsnog doen door:
    1) iPhone aan te sluiten op iTunes;
    2) Rechtermuis bij je iPhone ‘Alle waarschuwingen opnieuw instellen’ selecteren;
    3) iPhone syncen met iTunes en dan krijg je een popup met de keuze voor het doorsturen van gegevens. Die accepteer je dan niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.