9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennissimeau

Elkaar vinden in Maps (niet Latitude webapp)

Hallo mensen!

Er van uit gaande dat iedereen hier op OMT tv kijkt, heeft een groot deel denk ik wel al de nieuwe commercials van Vodafone gezien waarin er op voornamelijk Androidtoestellen een soort navigatie zit waarmee mensen elkaar vinden (in het geval van de reclame op de fiets). Weet iemand of het al echt bestaat en zo ja hoe het heet en of het ook voor de iPhone beschikbaar is ? I’ve searched google maar kon zo 1..2..3.. niks vinden :(.

dit is de commercial KLIK

Thnx!

Dennis

Bijdrager
    Vinhelper

Het spijt me zeer, maar dit is de grootste onzin die er bestaat.

Ten eerste: navigatie op Google Maps (iPhone) gaat via GPS, en een heel klein stukje over 3G.

3G alleen (en GPRS al helemaal niet) zijn bij lange na niet precies genoeg om exact je locatie te bepalen.

”Ons netwerk is er klaar voor” ja, voor wat? Voor dit niet, want daar kan het niet klaar voor zijn. Het netwerk heeft simpelweg de mogelijkheid er niet toe.

Iemand anders op jouw kaart zien staan staat daar weer volledig los van, het enige wat dan nodig is:

– een App of iets dergelijks om je GPS-coordinaten naar een ander persoon te sturen. (dat dan weer wel over het netwerk, maar behalve data versturen, doet het netwerk niets om je locatie te bepalen) (GPS doet dat)

– de mogelijkheid om iemand toe te voegen in je Google Maps, zodat je hem/haar positie kan zien

Maar zover ik weet bestaan dergelijke programma’s op dit moment nog niet voor de iPhone. Correct me if i’m wrong.

Hopelijk kan ik je daar mee uit de droom van Vodafone halen.:wink::crazy:

Bijdrager
    Dennissimeau

Ik doelde meer op het tweede gedeelte van je verhaal, dat eerste weet ik niet hoe je bij komt, misschien had ik anders moeten formuleren, maargoed:P … Ik bedoel dus eigenlijk gewoon een live versie van latitude het liefst inApp.

En tja… wat betreft vodafone, zitten te zeggen we zijn er klaar voor, en wel ff je limiet naar 250MB en 1GB zetten (kuch…ratten…kuch)

Bijdrager
    Vinhelper

Klopt, maar wat ik met het eerste deel van mijn verhaal bedoel:

GPS heeft niets met je telefoonnetwerk te maken, daar betaal je niet voor. Meerdere satellieten zenden een gratis signaal uit, en zo kan de iPhone (en bijv. Tomtom) uitrekenen waar op de wereld hij zich bevindt.

Een telefoonnetwerk heeft er (bijna) niets mee te maken, maar daar zijn ze bij de Vodafone niet achter kennelijk. (TV-reclame)

Maar ik snap je vraag, ik geef/gaf meer info dan je nodig had, klopt.

Een app is er (nog) niet idd.:smile:

Bijdrager
    Dennissimeau

Extra informatie is natuurlijk altijd welkom, alleen snapte ik het even niet haha:razz:

Nja ach, het zou een erg leuke app zijne n handig in de auto! Rij maar eens met meerdere auto’s naar Groningen vanuit Limburg, zou wel handig zijn om te kijken of Pietje er al bijna is of eerst nog even tankt bij het tankstation (noem een dom maar een veel voorkomend voorbeeld…)

Bijdrager
    bartje

Moet an sich wel mogelijk zijn, via je ID(telefoonnummer bv) je coordinaten broadcasten naar je vrienden (zoals je met whatsapp berichten stuurt) een app verzameld die en plaatst die op de kaart. contante internetverbinding is wel nodig.. maar gprs zou ook al genoeg moeten zijn.

Bijdrager
    Ptrimbos

Kun je hier wat mee, HeyWAY: http://www.iphoneclub.nl/30342/heyway-gebruikt-nieuwe-3-0-functies-hee-waar-ben-je-nu/
    Of met RunKeeper, met de ‘LIVE’ optie (niet gratis): http://runkeeper.com/elite

Bijdrager
    Dennissimeau

Hey,

Ik heb eens naar beide apps gekeken en Heyway zal waarschijnlijk het dichtst erbij in de buurt komen… Maar helaas is die ook niet streaming volgens mij.. Runkeeper is het ook niet maar is los hiervan wel een erg nice app voor wat ‘ie gemaakt is!

Een programma die ik tegen kwam die tot nu toe het meest aan me verwachtingen voldoet, is Glympse…

Toch geloof ik dat dit ene programma zoals het in de reclame geïllustreerd wordt, ook zou moeten bestaan…

Goede nachtrust iedereen!

Bijdrager
    Trat

Je kunt ook via whatsapps je locatie versturen. Zelfs vanuit de maps applicatie van Apple.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.