20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Elgato EyeTV op AirPort Extreme?

Hallo, ik wil binnenkort waarschijnlijk bij mijn allereerste Mac(Book) een AirPort Extreme aanschaffen, en ik zat er ook aan te denken om een Elgato EyeTV erop aan te sluiten, maar

Áls ik de Elgato EyeTV aansluit op de AirPort Extreme, kan ik dan ook over mijn netwerk overal draadloos tv kijken?

Alvast bedankt :finderoud:

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Ik heb het geprobeerd maar niet voor mekaar gekregen

dat is geen garantie missien doe ik iets fout.
    Ik ben benieuwd of iemand anders het WEL voormekaar krijgt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”4saus”

Ik heb het geprobeerd maar niet voor mekaar gekregen

dat is geen garantie missien doe ik iets fout.
    Ik ben benieuwd of iemand anders het WEL voormekaar krijgt.

We kunnen er ook een Poll over maken :)

Bijdrager
    MedahOSX

Huh? een EyeTV op een router aansluiten? dat gaat niet lukken hoor, zitten toch geen eyetv drivers ofzo op een extreme. Een EyeTV kan je wel streamen naar andere pc’s/macs in je netwerk met cytv.
    http://www.lucid-cake.net/cytv/index_en.html

Geblokkeerd
    Anoniem

Ook met de AirPort Extreme? Da’s toch geen router? of heet dat wel een router?

Bijdrager
    MedahOSX

neem aan dat je de Airport Extreme Basesation bedoelt, dat is een router ja.

Geblokkeerd
    Anoniem

A shit:o :) Sorry voor die reactie maar het leek me nogal handig/leuk om ook je Elgato EyeTV te kunnen delen met andere gebruikers :D

Bijdrager
    MedahOSX

helaas, maar check cytv, das best leuk. moet eyetv wel op een mac zijn aangesloten en kan je livetv streamen naar windows/linux/mac.

Bijdrager
    LEXY
    ”TimN”

A shit:o :) Sorry voor die reactie maar het leek me nogal handig/leuk om ook je Elgato EyeTV te kunnen delen met andere gebruikers :D

Dat kan dus met CyTV. Fantastische applicatie!
    Ik kijk op mijn MacBookje op de bank draadloos naar TV wat mijn MacMini, die als mediacenter bij de televisie staat, streamt. Die televisie staat ondertussen op Net 5 voor mijn vriendin.
    Maar ook opnames van EyeTV kun je zo op afstand bekijken. Zelfs over het internet aan de andere kant van de wereld!!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus, als ik het goed begrijp:
    Moet je gewoon de Elgato EyeTV aanschaffen, en de software cytv downloaden/kopen?

Bijdrager
    LEXY

You got it!

Bijdrager
    LEXY
    ”TimN”

en de software cytv downloaden/kopen?

Die is trouwens helemaal gratis!:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Werkt dat ook gewoon ongeveer hetzelfde als met de AirPort Extreme: Overal in je huis draadloos internet, nu ook met de cytv: Overal in je huis draadloos tv kijken dankzij Elgato EyeTV en met cytv?

Nog ff een vraag: Wáár sluit je die Elgato EyeTV dan aan? Ik wil hem juist overal in mijn huis kunnen gebruiken (op zolder de AirPort, beneden ook tv kunnen kijken) dus als ik die aan mijn Mac(Book) zet is dat probleem nog steeds niet opgelost:?

Bijdrager
    Guido Cornet

heb je nog een andere mac dan, waar je hem op kunt aansluiten? Anders heb je er inderdaad niks aan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee ik heb geen andere Mac:(

Dan gaat het feest dus niet door?

Bijdrager
    Guido Cornet

nee, want die eyetv moet je aan een mac hangen en hem dan streamen. Als je misschien een windows pc hebt, kun je eens kijken of er gelijkwaardige software bestaat voor windows, maar ik weet het niet.

edit de windows versie is hier te vinden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ok, want mijn idee erachter was: Dat ik op mijn (toekomstige) Mac(Book) er dus ook een Elgato EyeTV erbij aanschaf, en er dus ook tv op kan kijken zonder dat ik die zendertjes hoef mee te nemen met de kans op afbreken etc..

Bijdrager
    Guido Cornet

als je nog een pc hebt staan, kun je de eyetv daar op aansluiten en dan de cytv voor windows draaien en op je mac alsnog draadloos tv kijken.

Op je mac kun je dan gewoon met vlc de stream bekijken net als met de mac versie.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, maar ik wil die Windows-pc’s na de overstap op Mac OS X NOOIT meer zien:P

Geblokkeerd
    Anoniem

Verandering:

Ik ben voor 85% nu ingestemd voor een iMac in plaats van de MacBook, dit omdat ik heb gehoord via andere topics dat 2 uur op het MacBook toetsenbord al lang is. Maar nu stuit ik op nóg een probleem: in de Apple Store vind ik 2 EyeTV’s, de één is
    “Elgato EyeTV Hybrid (DTT + analoge TV) met analoge ingang” en de ander:
    “Elgato EyeTV Diversity met EyeTV” Er is geen prijsverschil tussen de twee, wat zijn de verschillen dan?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.