4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    amvd65

Elgato EyeTV: Device could not be initialized

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een Elgato Diversity welke het in Nederland goed deed maar in zuid Frankrijk (waar wel DVB beschikbaar is) niet. Na het doorlopen van de setup utility eindigt de procedure in de melding “could not initialize device”. Na reboot van het device (unplug en plug) meldt EyeTV dat geen kanalen geselecteerd zijn en dat je de setup utility moet volgen (die ik dus zojuist reeds heb doorlopen). Kijk je via Preferences naar de ontvangst kwaliteit dan krijg je bij dual tuner mode een signaal van 75% op een tuner en geen signaal op de andere tuner. In Diversity mode krijg je totaal geen signaal.

Na overleg met Elgato support (prima responses gekregen) lijkt het erop dat er iets mis is met de hardware (min of meer o.b.v. en conclusies en mijn bevindingen, vermoed ik dat een tuner van de twee defect is geraakt waardoor het device niet initialiseert). Men biedt keurig aan het device om te ruilen echter heb ik daar nu niks aan daar ik nog in Zuid Frankrijk ben. Omdat we niet zeker weten dat het hardware is daarom ook even hier een balletje opwerpen en wellicht heeft een van jullie nog een tip?

Tevens vraag ik me af wat het effect is van de magneet antennes die bij de Elgato geleverd worden die in een kleine verpakking dicht de USB device zitten. Ik heb wat verder rondgekeken en het valt op dat de Elgato’s wel vaker omgewisseld moeten worden vanwege hardware faillures. Magnetische velden kunnen toch niet goed zijn voor de elektronica in de USB device???

Bijdrager
    dr.cody

Magnetische velden doen tegenwoordig helemaal niks meer bij apparatuur. Allemaal innert voor dit soort magnetisme.

Dus daar ligt het zeker weten niet aan.

Al zou ik nog steeds niet mijn bankpas bij een magneet doen. Dat heeft helaas nog wel effect;-)

Bijdrager
    sypie

Hardware dan maar?

Bijdrager
    amvd65

Hardware is vervangen en probleem daarmee opgelost. Vermoeden mbt slechte hardware bleek dus correct.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.