8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bas001

Elgato eyetv 610 – tvhome

Mijn eerste bericht op een forum…nou daar gaat ie:

Is er iemand die positieve resultaten heeft met een Elgato eyetv 610 in combinatie met tvhome en dan in de regio van Eindhoven-Best?

Van allerlei berichten heb ik gelezen en ben bijna zover om deze eyetv 610 te kopen met een alphacrypt CAM (>3.05).

Dank voor je reaktie!

Groet,

Bas.

Bijdrager
    Maced.2

mmmmmmm niemand verder dus denk ik dan maar:o
    mij zegt het helemaal niks verder hoor…… Elgato eyetv 610
    leg is uit wat is het eigenlijk :innocent:

Bijdrager
    Rodriguez5000

Ik heb dezelfde combinatie in de regio Enschede.
    Het draait als een trein, vond het achteraf door de noodzaak ook nog eens een CAM aan te moeten schaffen wel een dure oplossing.

Het scannen voor de eerste keer van alle zenders vergt wel geduld, duurt een paar uur maar dat doe je 1 keer.

Succes.

Bijdrager
    KingLexus

De EyeTV 610 met TVHome (digitaal werkt goed). Ik heb nu voor boven (alleen in de woonkamer digitaal) een Miglia Max met EyeTV 2.0. (analoog)Het zoeken van zenders (auto-tune) duurt inderdaad lang. Het beeld wordt via de max van analoog naar digitaal omgezet. Kwaliteit is niet veel soeps op m’n iMac. Heb nog niet geprobeerd de miglia Max beneden aan te sluiten op TVHome. Ben alleen bang dat hij dan digitale bestanden gaat converteren naar digitaal!

Bij YouMAc in eindhoven hebben ze een 610 aangesloten staan (tijdje geleden alweer) op digitale kabel. Beeld was echt :o haarfijn. Ik ga in ieder geval proberen de miglia weer in te ruilen voor een 610. Je hebt inderdaad zo een CAM module nodig om je TVHome kaart in te stoppen. Helaas zijn deze allemaal zo rond de 100,-. Anders even naar de helpdesk van TVHome bellen en vragen welke CAM module het beste aan te bevelen is. Ben benieuwd of ze hier aan meewerken. Heb via het Tweakers forum reeds enige negatieve berichten gehoord over het geven van deze informatie!!!

Kijk anders op de volgende site. staat veel uitgelegd over “Digitale kabel via de PC”. De 610 staat daar ook aangemeld!!
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1096768

Bijdrager
    bas001

Dank voor jullie reaktie,

Langzamerhand kom ik dichter bij 99% zekerheid. Vanmiddag heb ik nog een Loewe dealer gebeld en die kon mij verzekeren dat voor tvhome in de regio Tilburg deze combinatie met een alphacrypt CAM werkt (Loewe TVs zijn standaard? uitgerust met digitale decoder waarin een CAM module gestoken moet worden)

Indien er nog meer bevindingen zijn betreffende de combi eyetv 610 en tvhome in de regio Eindhoven/Den Bosch dan hoor ik dat graag.

Dank en Groet,

Bas.

Bijdrager
    bitsflew

Ik heb ook een EyeTV 610 maar dan in combinatie met Caiw (Harderwijk)

Bij Caiw wordt het basispakket (61 TV en 43 radio zenders) FTA op de kabel gezet, maw het werkt zonder smartcard!

Een Alphacrypt CAM is alleen maar nodig als je gebruik wilt maken van een pluspakket.

BTW De EyeTV 610 ondersteunt zelfs mpeg-2 HD:o
    Ik kan de Caiw HD test zender in de volledige resolutie 1920×1080 op mijn 23″ scherm bekijken, opnemen en timeshiften werkt ook 8)

——

De Alphacrypt CAM met de laatste firmware (v3.0.9) is te koop voor 109 euro (incl BTW) bij Cardwriter http://www.cardwriter.nl

Voor de liefhebbers….. een EyeTV 610 opname (3.5Mb/s MPEG-2) omgezet naar 1Mb/s MPEG-4 AVC

http://www.secondmove.com/test/Live%20Recording%20-%2007-09-2006%2013_40.mov

Bijdrager
    bas001

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een EyeTV 610 gekocht + Alphacrypt CAM module (classic versie / firmware 3.05).
    Na een uurtje rommelen kwam ik erachter dat de smartcard van TVHome omgekeerd in de CAM module geschoven moet worden, dus met de ‘contacten’ naar boven. Dit kun je in EyeTV controleren bij de status van de Smartcard.

Vervolgens eerst de zenders gescand zonder resultaat. Weer een paar settings op de CAM module gewijzigd en nog steeds geen resultaat.
    Na het terugzetten van de originele settings van de CAM module en het aanvinken van “exhaustive search” bij het zoeken van de kanalen na ca. 2 uur meer dan 120 kanalen gevonden.

Het werkt dus verder prima, incl. een tvtv abonnement dat door EyeTV automatisch wordt aangevraagd en een jaar gratis is.

Dit is werkelijk een prima combinatie! Nu nog proberen om de TV die een 6-tal meters van de Mac afstaat aan te sluiten met behoud van de beeldkwaliteit.

Dank voor jullie reakties en tips.

Groet,

Bas.

Bijdrager
    bitsflew
    ”bas001″

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een EyeTV 610 gekocht + Alphacrypt CAM module (classic versie / firmware 3.05).
    Na een uurtje rommelen kwam ik erachter dat de smartcard van TVHome omgekeerd in de CAM module geschoven moet worden, dus met de ‘contacten’ naar boven. Dit kun je in EyeTV controleren bij de status van de Smartcard.

Vervolgens eerst de zenders gescand zonder resultaat. Weer een paar settings op de CAM module gewijzigd en nog steeds geen resultaat.
    Na het terugzetten van de originele settings van de CAM module en het aanvinken van “exhaustive search” bij het zoeken van de kanalen na ca. 2 uur meer dan 120 kanalen gevonden.

Het werkt dus verder prima, incl. een tvtv abonnement dat door EyeTV automatisch wordt aangevraagd en een jaar gratis is.

Dit is werkelijk een prima combinatie! Nu nog proberen om de TV die een 6-tal meters van de Mac afstaat aan te sluiten met behoud van de beeldkwaliteit.

Dank voor jullie reakties en tips.

Groet,

Bas.

Ik heb nog geprobeerd om je privé bericht te beantwoorden, maar ik kon geen enkele manier vinden om mijn antwoord te verzenden:x
    Blijkbaar mag ik wel privé berichten ontvangen maar niet versturen:?

Goed te horen dat het inmiddels werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.