18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager

Elgato EyeTV 610 matige kwaliteit tov Samsung HD decoder?

Beste mensen,

Sinds deze zomer lees ik met veel genoegen dit forum. Net een paar maanden in het bezit van een (last generation) Macbook Pro 2.4 Ghz inclusief 4 gig ram. Ik ben helemaal aan het omschakelen en wil in januari een Mac mini aanschaffen die dienst moet gaan doen als media center.

Nu ben ik sinds gisteren in het bezit van de Elgato EyeTV 610 met CAM en smartcard. Ik test deze op mijn Macbook zodat ik straks in het nieuwe jaar helemaal “geswitcht” kan beginnen:)
    Jammer genoeg vind ik dat de kwaliteit van het tv signaal achter blijft tov mijn Samsung HD decoder en vraag me af of er andere mensen zijn die dit ook ervaren. Op het forum van Elgato vind ik tips om het signaal te verbeteren maar alles staat reeds ingesteld op “best settings”…
    Gisteren meteen naar de winkel om een DVI-HDMI kabeltje te kopen zodat ik geen analoog signaal meer verzend. Ik zie weinig tot geen verschil maar had dit wel verwacht…

Op de een of andere manier blijven de kleuren ver achter (op gewone kanalen maar zeker op de HD kanalen zie ik veel verschil…)

Het werkt allemaal wel helemaal super maar hoop dat ik qua kwaliteit nog een stapje hoger kan verwachten.

Hebben jullie tips?

Bijdrager
    1984

Kijk eens in de voorkeuren > Devices > Encoding > Quality en probeer daar wat uit…….je ziet gelijk de kwaliteit bij wat je kiest

Bijdrager

Bedankt voor je reply:)

Kwaliteit staat op “lossless”. Signal quality en strength staan op ruim 95%

Bijdrager
    mblokhuis

@ [email protected]:

Heb zelf ook de EyeTV 610, met Ziggo, heb alleen het probleem dat hij niet automatisch alle zenders instelt.

En het lukt mij ook niet om ze allemaal met de hand in te vullen.

1. weet niet waar ik de frequenties kan krijgen (helpdesk weet het niet).
    2. waar moet je deze frequenties (als ik ze al kan vinden) invoeren.

Misschien weet jij het of iemand anders hier in het forum.

Alvast bedankt

Bijdrager
    ”mblokhuis”

@ [email protected]:

Heb zelf ook de EyeTV 610, met Ziggo, heb alleen het probleem dat hij niet automatisch alle zenders instelt.

Alvast bedankt

Wat mij betreft maken we hier meteen een (levendige) EyeTV610 topic van;)

Toen ik mijn Eyetv kocht wist de verkoper in de winkel mij te vertellen dat het “op zn Apple’s” plug & play zou werken… Hier was ik niet zo van overtuigd met mijn iet wat voorzichtige houding tov dit soort producten (hiervoor een FireDTV gehad in mn Vista pc..).

De EyeTV software deed zn werk schitterend en redelijk snel. In het begin werkte de zenders alleen niet waar je een abonnement op dient te hebben. De smartcard omdraaien deed wonderen en sindsdien werkt het perfect! (op de kwaliteit van het beeld na dan…)

Bijdrager
    knippie

Ik heb wel geen Eye TV 610, maar een eye tv hybrid. Ik heb daar een geweldig scherp beeld mee op mijn 24 inch alu.
    Wel alleen maar de ned zenders. Voor de rest moet ik nog iets verzinnen.
    Ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit.

Bijdrager
    ”knip0020″

Ik heb wel geen Eye TV 610, maar een eye tv hybrid. Ik heb daar een geweldig scherp beeld mee op mijn 24 inch alu.
    Wel alleen maar de ned zenders. Voor de rest moet ik nog iets verzinnen.
    Ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit.

Voor de mensen die hier voor het eerst binnenkomen kan dit ook een goed beeld zijn… Maar als je iets beters gewend bent valt het natuurlijk wel op….:( En dat is het irritante ervan…

Bijdrager
    mblokhuis
    ”mblokhuis”

@ [email protected]:

Alvast bedankt

Toen ik mijn Eyetv kocht wist de verkoper in de winkel mij te vertellen dat het “op zn Apple’s” plug & play zou werken… Hier was ik niet zo van overtuigd met mijn iet wat voorzichtige houding tov dit soort producten (hiervoor een FireDTV gehad in mn Vista pc..).

De EyeTV software deed zn werk schitterend en redelijk snel. In het begin werkte de zenders alleen niet waar je een abonnement op dient te hebben. De smartcard omdraaien deed wonderen en sindsdien werkt het perfect! (op de kwaliteit van het beeld na dan…)

Heb net geprobeerd of het omdraaien van de smartcard nog wat deed, maar helaas geen resultaat. Moet ik maar proberen te achtehalen hoe ik de freqeunties kan achterhalen en kijken of handmatig invoeren mogelijk is.

Heb iets van 140 tv/radio zenders, maar geen Nederland 1/2/3, SBS6/RTL 4/5 (RTL 8 en NET5 wel weer) en nog meer niet.

Zal nog maar verder kijken, anders Elgato maar een mail sturen.

Bijdrager
    ”mblokhuis”
    ”mblokhuis”

@ [email protected]:

Alvast bedankt

Heb net geprobeerd of het omdraaien van de smartcard nog wat deed, maar helaas geen resultaat. Moet ik maar proberen te achtehalen hoe ik de freqeunties kan achterhalen en kijken of handmatig invoeren mogelijk is.

Heb iets van 140 tv/radio zenders, maar geen Nederland 1/2/3, SBS6/RTL 4/5 (RTL 8 en NET5 wel weer) en nog meer niet.

Zal nog maar verder kijken, anders Elgato maar een mail sturen.

Weet je zeker dat je de laatste firmware hebt?
    Anders een kijken op het forum van Elgato…

Bijdrager
    1984

[size=18:7ffeaec99e]Gelieve alleen datgene citeren waar je op wilt reageren. dus niet zomaar op de citeer knop drukken[/size:7ffeaec99e]

Bijdrager
    BartjeGossen

Wat is precies het probleem? De kwaliteit blijft achter; als dat inhoudt dat rood niet meer bloedrood maar ‘realistisch’ rood is, dan hebben we het over smaak en voorkeuren (ik denk dat er ook eea in de voorkeuren van je Mac aangepast kan worden in dat geval). Of de Elgato dat kan verbeteren? Ik waag het te betwijfelen (overigens is niet HD met HD vergelijken sowieso niet eerlijk).

Bijdrager
    mblokhuis
    ”1984″

[size=18:781219ebc9]Gelieve alleen datgene citeren waar je op wilt reageren. dus niet zomaar op de citeer knop drukken[/size:781219ebc9]

Sorry, zal in het vervolgd beter opletten. Please don’t spank me (of juist wel :P)

Bijdrager
    ekoerts

Hey! Eindelijk iets meer over de eyetv 610! Ik dacht al dat ik de enige gebruiker was!

Ik heb deze eyetv lang en tevreden gebruikt, totdat ziggo kwam. Plotseling werkt het geheel niet meer. Alleen het gratis kanaal van ziggo (zonder codering) werkt nog.

Ik denk nu dat ik mijn firmware op de cam moet updaten? Is er nog iemand met gelijke ervaring?

Is er voor de mac een alternatief voor de eyetv 610 mbt DVB-C?

Erwin

Bijdrager
    BartjeGossen

Indien alles nog steeds in orde is en je nog een abonnement hebt, moet je even bellen naar Ziggo en vragen of ze het signaal controleren. Daarnaast wil een uitgebreide scan ook nog wel eens helpen.

Overigens hoef je sinds Ziggo niet meer te betalen voor je extra smartcard, dus daarin kan het probleem ook niet zitten.

Bijdrager
    ”BartjeGossen”

Wat is precies het probleem? De kwaliteit blijft achter; als dat inhoudt dat rood niet meer bloedrood maar ‘realistisch’ rood is, dan hebben we het over smaak en voorkeuren (ik denk dat er ook eea in de voorkeuren van je Mac aangepast kan worden in dat geval). Of de Elgato dat kan verbeteren? Ik waag het te betwijfelen (overigens is niet HD met HD vergelijken sowieso niet eerlijk).

Volgens mij heb je de twee producten nog nooit in werking gezien en al helemaal niet vlak na elkaar. Ik weet wel hoe ik appels met appels moet vergelijken. Het gaat hier niet om smaak maar om kwaliteitsverschil.
    Ik vroeg me af of meer mensen dit ervaren en vergelijk zeker geen HD met een SD signaal :roll:

Bijdrager
    k-the-ripper

Vergelijken HD met SD signaal is inderdaad nutteloos
    Maar vergeet niet dat die Samsung HD decoder alle SD kanalen vrolijk aan het zg upscalen is

En dat geeft toch in veel gevallen een beter beeld (de Samsung decoder die ik nu gebruik geeft een veel strakker beeld als de ‘oude’ philips decoder van ziggo.)
    Heel eerlijk gezegd doet het beeld niet onder voor hetgeen mijjn dreambox uit de satelliet te voorschijn tovert, en dat was in het verleden echt wel anders.

Kortom die samsung decoder is gewoon een prima apparaat, ook voor SD signalen – misschien dat dit mede verantwoordelijk is voor het feit dat je zoveel kwaliteitsverschil ziet tussen de Samsung en de Elgato beelden.

Bijdrager

Daar zit ik zelf ook aan te denken inderdaad. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat de eyeTV constant “streamt” om te kunnen pauzeren etc.
    Zelfs mn vriendin valt het kwaliteitsverschil op (de HD zenders en natuurlijk de “gewone” SD uitzendingen).
    De komende dagen eens kijken of het gemak het wint van de kwaliteit… Ik had namelijk op zn minst dezelfde kwaliteit verwacht met de EyeTV 610….

Bijdrager
    1984

Het werkt allemaal wel helemaal super maar hoop dat ik qua kwaliteit nog een stapje hoger kan verwachten.

Hebben jullie tips?

Het Forum staat vol met klachten over de ontvangt van Eye TV :(

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.