21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Elgato EyeTV 2.3 is uit, nu met Frontrow integratie!

YES!

Eindelijk is hij uit; EyeTV 2.3

Met Integratie van Frontrow en dus ook je Apple Remote! GRATIS UPDATE.

Ik ga hem ff proberen en laat wel ff weten hoe het bevalt.

Groeten Frank

EDIT:

Screenshots

Bijdrager
    Nikita

Kijk dat gaat de goede kant op, zo wordt Front Row nog ’s een goeie app, behalve leuk :D

Bijdrager
    vishaakje

ehhh.. wow!

Bijdrager
    1984
    ”kontheur”

YES!

Eindelijk is hij uit; EyeTV 2.3

GRATIS UPDATE.

Gratis…:? ………..:DOWNLOAD version 79,95 € :money:

Bijdrager
    iAgree

Ja als je eye tv nog niet hebt gekocht dan moet je idd betalen maar heb je al eye tv dan is het een gratis update, ff lezen helpt wellicht;-)

Bijdrager
    arneblk

kontheur, van welke aanbieder heb jij je (digitale) tv?

Bijdrager
    thijsbrg

wow, had ik niet verwacht maar wel erg coole functie.
    eyetv kan nog wel wat aan het design doen van het front-row gedeelte maar toch, dit is wel een functie die veel mensen in Front Row willen zien.

Bijdrager
    kontheur
    ”arneblk”

kontheur, van welke aanbieder heb jij je (digitale) tv?

Analoge TV van @Home (Essent)

Waarom jouw vraag?

Bijdrager
    arneblk

Omdat ik het heb van upc en dus eigenlijk verplicht ben om hun (foei-lelijke) MediaBox te gebruiken.
    Maar ik gebruik dus een Eyetv 610, aangesloten op een macmini. Officieel werkt dat niet met upc. En sinds deze week kan ik, na maanden tv kijken, plotseling steeds minder zenders ontvangen.

Ik ben bang dat het nu over en uit is…

Bijdrager
    vishaakje

Ik denk dat ik maar eens een mac mini op de kop moet gaan tikken en die inschakelen voor hometheatre, paar snelle vraagjes:

– is dit wat? Hij komt aan een HDTV ready tv. Is het dan verstandiger om te wachten tot hdtv-support in die dingen zit?
      – Is een mini G4 genoeg? Ook met het oog om hdtv af te spelen en ooit een externe blueray/hd-dvd speler aan te sluiten.
      – Is er al een nederlandse HDTV aanbieder die je dan makkelijk kan aansluiten op de mini. Ik wil dan natuurlijk niet 20 afstandsbedieningen:) maar de tv aan en de rest met de mini bedienen.
      – Surround sound voor de mac mini? Kan dat?[/list:u:57dba3a755]

Bijdrager
      Nikita

De Mac mini G4 kan net de 720p aan, dus ik zou voor de Intel gaan…

HDTV wordt ook nog niet aangeboden in Nederland, Casema heeft wel een soort van test-kanaal wat in HD wordt uitgezonden, maar daar heb je eigelijk geen ruk aan en is (uiteraard) alleen te ontvangen met digitale TV.

Surround sound wordt op de G4 mini in elk geval niet ondersteund (da’s een stereo uitgang). Op de Intel mini geloof ik dat je een 5.1 set kan aansluiten (correct me if I’m wrong…).

Bijdrager
      1984

Elgato EyeTV 2.3.1 is uit, nu zonder Frontrow integratie :| bij mij werkt hij nu niet zoals 2,3 met de FrontRow remote, en eigenlijk paste de zwarte achtergrond beter bij front Row

Bijdrager
      Brainiac

Zou ik m’n iBookG4 kunnen voorzien van draadloze TV met dat? Hoe precies, iemand ervaringen?:)

Bijdrager
      1984
      ”Brainiac”

Zou ik m’n iBookG4 kunnen voorzien van draadloze TV met dat? Hoe precies, iemand ervaringen?:)

http://www.elgato.com/
      http://www.miglia.com/

Bijdrager
      kontheur

Ik ga niet updaten… Hij werkt nu eindelijk goed en dat blauw…:x
      Of zitten er daadwerkelijk verbeteringen in 1984?

Bijdrager
      1984

Die verbeteringen heb ik nog niet gevonden, eerder nadelen zoals Front Row is niet meer te vinden in het EYE TV menu (zie bovenstaande afbeeldingen)
      Daarnaast indien Eye TV aanstaat en je gebruikt de menu functie van je Frontrow remote, dan opent die Frontrow ipv Eye TV zoals hij wel in 2,3 deed .
      In mijn ogen een slechte update, Maar dat is mijn mening, en die kan onjuist zijn.

Bijdrager
      kontheur

Zou het niet te maken kunnen hebben dat ze door Apple op de vingers zijn getikt, of juist een deal hebben gesloten, dat ze in de nieuwe versie van Frontrow (in Leopard) EyeTV ingebouwd hebben?

Bijdrager
      1984

Het lijkt er meer op dat ze door Apple op de vingers zijn getikt inderdaad, omdat EyeTV teveel leek op Frontrow en ze Frontrow gebruikte in hun menu (is nu verdwenen):?

Bijdrager
      Buzz

Gewoon even de FAQ en de readme (zip-bestand) lezen, als je wil weten wat er veranderd is in EyeTV 2.3.1.

”Elgato

These changes and new features came directly from the comments and requests of EyeTV users.

De verandering is dus denk ik gemaakt omdat er verwarring ontstond over het gebruik van Front Row. Eigenlijk had EyeTV de Front Row en Apple Remote “gekaapt”, en kon je alleen nog maar via de Elgato-omweg in Front Row komen. Ik kan me ook voorstellen dat dat problemen zou opleveren indien Apple een software update van Front Row gaat uitbrengen.

Met de nieuwe versie werkt Front Row weer gewoon zoals het hoort. Daarnaast kan je door de Menu knop op de remote langer ingedrukt te houden, in het EyeTV full-screen menu terecht komen, die verder weinig tot niets met Front Row te maken heeft, en er gelukkig nu ook niet zo nep-Front Row-achtig uitziet. Uiteindelijk vind ik het dus wel een verbetering, want die vorige versie vond ik niet zo geslaagd.

Nog beter zou het zijn als Apple met Elgato zou samenwerken natuurlijk, en EyeTV ook echt in Front Row een plekje zou krijgen, maar dat zit er denk ik niet in.

Bijdrager
      1984
      ”Buzz_D”

Eigenlijk had EyeTV de Front Row en Apple Remote “gekaapt”, en kon je alleen nog maar via de Elgato-omweg in Front Row komen. .

Dat was alleen het geval als EyeTV aanstond en dat had verder niets met de functie van Front Row te maken.
      De nieuwe versie vind ik tot nu toe niet prettiger werken,en zeker niet zoals het hoort, zit je in het menu en drukt een keer per ongeluk kort dan start Frontrow op, terwijl je net op record wilt klikken.
      Het zou inderdaad goed zijn als Apple wat meer samen werkte met Elgato , equinux en andere software ontwikkelaars.
      Je zou eigenlijk gewoon een programma in Front Row moeten kunnen slepen:)

Bijdrager
      1984

Elgato EyeTV 2.3.2 is uit, nu met Picture-in-Picture o.a

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.