12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

elektrische piano aankoppelen in Logic

Hoi,

Hoe moet je in Logic Pro 9.1.8 een (echte) elektrische piano aansluiten? Ik heb de kabel in m’n laptop, maar nu neemt ‘ie niks op?

Avast bedankt!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Klik op REC.

Bijdrager
    Applefan12345

Doet nog steeds niks

Bijdrager
    Marius1976

Wil je geluid opnemen (audio) of de toetsaanslagen (is feitelijk midi data)?

Heb je een driver voor de piano moeten installeren?

Hoe heb je de digitale piano aangesloten?

Bijdrager
    KarelWillem

In je Audio/MIDI-configuratie kun je aangeven wat Logic moet doen.

Wil je het keyboard als MDI-input gebruiken, of wil je de audio opnemen?

Bijdrager
    Undaunted

Kun je anders nog minder informatie geven, dan krijg je vast het goede antwoord:evil:

Bijdrager
    Applefan12345

Ik heb mijn piano met een snoer in mijn MBP

Bijdrager
    Applefan12345

En ik wil audio opnemen

Bijdrager
    eiko

wat voor snoer, wat staat er bij de poort op je E-piano (midi, audio)
    weet je het verschil tussen audio en midi?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je moet hem instellen als Instrument en dan zou die het doen. Hier tenminste.

Bijdrager
    Marius1976

Voor ‘beginners’ kan dit erg verwarrend zijn.

Als je ècht alleen audio wilt opnemen dan moet je de Line-Out of in het uiterste geval de koptelefoon uitgang van je digitale piano gebruiken. Dat laatste heeft zeker niet de voorkeur omdat de output van een koptelefoon uitgang niet op “Line Niveau”. Alleen audio opnemen is (meestal) niet wat huis-tuin-en-keuken gebruikers willen, omdat je met die audio niet dátgene kan wat je misschien hoopt te verwachten.

Als je MIDI data opneemt, dan kun je daarna verkeerd gespeelde noten verbeteren, je kunt andere geluiden kiezen in plaats van pianogeluid, je kunt quantiseren (dus enigszins uit de maat gespeeld… je trekt het zo weer recht), en in combinatie met al deze features is het cool om dan meerdere sporen op te gaan nemen en zo lekker in het wilde weg te arrangeren.

Als je ècht alleen de audio van je digitale piano wilt opnemen, dan heb je ook ècht alleen maar de audio.

Bijdrager
    eiko

als je alleen audio op wil nemen moet je een audio kabel tussen de audio uitgang van je piano en de audio ingang van je mac / audio interface.
    in logic maak je een audio spoor aan, en selecteert de juiste audio ingang (werk zelf niet met logic, dus weet niet alle benamingen en plaatsen waar je het kan vinden) en als je op record drukt zou je geluid moeten hebben.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.