22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Elektronische klok met wijzers

Ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht met een screensaver van een klok met wijzers. Weet iemand of er zo’n ontwerp is voor aan de muur? Dus een echte klok met elektronische wijzers. Ik heb me gek gezocht maar zelfs Google heeft me niets kunnen laten zien.

Helaas, plaatje toevoegen werkt om de een of andere reden niet.

[mod name=Zerk url=/profiel/zerk]: Mij lukt het met dat plaatje wel…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus een echte klok met elektronische wijzers.

Je bedoelt dus gewoon een beeldschermpje aan de muur, waarop een klokje staat? :slant:

EDIT:
    Ik voel een hobby projectje aankomen! Weet je wat je kan doen?!

* Koop een digitaal fotolijstje
    * Ontwerp zelf een klok.
    * Genereer de standen van de klok als afzonderlijke plaatjes (1440 afbeeldingen)
    * Laadt de plaatjes in het fotolijstje
    * Kies het plaatje dat past bij de tijd en laat het frame elke minuut de volgende foto laden

Zie ook dit ontwerp, van iemand die zo een nixie buizen klok heeft nagemaakt.

EDIT 2:
    Of je koopt inderdaad een kant-en-klare fotolijst die die functie al heeft ingebouwd:D

Bijdrager
    Chorro

Digitale fotolijstjes van Sony hebben zo’n ‘analoge’ klok standaard erin zitten :sarcastic:

Bijdrager
    eiko

cool:-)

Bijdrager
    Chorro

Hier heb je zo’n lijstje, ik zou even op onderzoek uitgaan als ik jou was maar ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat deze die klok kan.

Bijdrager
    Thoomas

@Chorro: Yep, dat kan inderdaad:

Uitgebreide keuze aan weergavemodi voor diavoorstellingen – Maak uw foto’s en video’s spannender: ook een breed scala aan weergavemodi voor klok en kalender

Bijdrager
    macbookjustinpro

wauw! wist niet dat dat kon.:eek::eek::eek::eek::eek:

Geblokkeerd
    Anoniem

Tja, die dingen zijn nou eenmaal bedoeld als leuke aankleding van de kamer. Dan zal een klokje ook niet misstaan.

Bijdrager
    macbookjustinpro

ja maar dat klokje op een DIGITALE telefoon!!!!!!!!!

Bijdrager
    pinkie

Bedankt allemaal, precies waar ik op hoopte. Het is inderdaad omdat dat klokje op die telefoon echt heel er mooi is dat ik op het idee kwam. Maar ik had nooit zelf aan een fotolijst gedacht:eek:
    Ik zou het ook perfect vinden als je zoiets als screensaver op de AppleTV zou kunnen gebruiken.

@zerk, heb je enig idee waarom het mij niet lukte om dat plaatje te plaatsen?

Bijdrager
    J-P-H

Of je koopt een iPad en zet daar de klok van Maarten Baas op:
    klik
    Ben je voor €499,- + €0,79 klaar :grin:

Bijdrager
    Yaris

Je moet plaatjes tussen img en /img zetten.

Bijdrager
    Yaris

Je moet de url van plaatjes tussen img en /img zetten.

Bijdrager
    Chorro

Een screensaver… Mmm… Ik heb op mijn Macbook Pro wel een screensaver van zo’n flappenklok, maar een analoge ken ik niet eerlijk gezegd. Wat de mogelijkheden zijn hierin voor een Apple TV durf ik je niet te zeggen, heb geen ervaring met een Apple TV.

@macbookjustinpro: Dat klokje op een telefoon is niks bijzonders hoor, de Nokia van m’n moeder (de meest simpele telefoon ter wereld) heeft ‘m ook.

Bijdrager
    pinkie

@Yaris, dat is wat ik dacht te hebben gedaan.

@J-P-H, ik kan de wijzers niet vinden op die klok:cool:

Bijdrager
    Yaris

Volgens mij is die klok van Maarten Baas enkel digitaal. “Analog” verwijst naar het volgende:

The anonymous digital clock becomes a performance as each minute is being hand painted by a hidden man “in” the clock.

Bijdrager
    Yaris

Als je in de App Store op “analog clock” zoekt vind je daar wel een aantal apps maar echte mooie klokken zoals op de afbeelding in de openingspost zie ik daar op het eerste zicht niet tussen staan.

Bijdrager
    Nicketick

Vroeger had ik de app time dock daar zaten wel leuke dingen tussen, maar die app is nu spoorloos.

Bijdrager
    pinkie

@Yaris, klopt er zit niet echt tussen wat ik zoek. Het mooie van dat klokje op de telefoon is dat de seconden worden aangegeven door het blauw oplichten van elk streepje in plaats van een secondewijzer. Ik heb die Sony foto frames bekeken maar kan geen afbeeldingen vinden van de klok mode.

Bijdrager
    Chorro

:sarcastic:

Dit is de analoge klok op zo’n Sony lijstje, maar er zijn nog heel veel andere mogelijkheden voor de klok. Zo is het mogelijk een diashow links van de klok te laten zien e.d.

Bijdrager
    pinkie

Dank u wel:thumbsup:

Bijdrager
    Chorro

Kijk hier anders even, zit een hoop zooi tussen maar sommige plaatjes geven wel een beeld van wat er mogelijk is.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.