10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Max08

Electrische garagedeur openen met iPhone

Wie kan me vertellen of je een electrische garagedeur zal kunnen openen met een iPhone.
    Ik heb een electrische garagedeur welke ik kan openen met een afstandsbediening.
    Er wordt dus een signaal uitgezonden vanuit de afstandsbediening naar de motor waar een ontvanger in zit.
    Op internet kom ik wel kastjes tegen welke het mogelijk maken, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet zonder dat kastje kan.

Weet iemand of er een applicatie is welke de frequentie uitzendt welke de ontvanger kan lezen.
    Uiteindelijk is het alleen een puls stroom aansturing.

Ben benieuwd of er meer mensen dit bezig houdt en misschien reeds een oplossing hebben gevonden.

Mvg. M.

Bijdrager
    wimbers

http://mydooropener.com/index.html

Die? wel hardware erbij kopen.

ik heb in mijn auto een homelink knop boven de zonneklep. 1 tik als ik aankom en de boel gaat open. ideaal!

Bijdrager
    Max08

Is het niet mogelijk om zonder hardware dit te realiseren?

Bijdrager
    stijn23

Ik vrees dat dit niet mogelijk is. De iPhone kan enkel signalen uitzenden op de GSM, wifi en bluetooth frequenties, Dit is vastgelegd in de hardware van je iPhone (antenne ontwerp en controllers in je iPhone). Ofwel zou je met een externe zender kunnen werken (via de dock connector), maar ik heb geen idee of dit bestaat voor je garagepoort, ik vermoed van niet. Ofwel koppel je je garagepoort aan één van de netwerken die je iPhone ondersteunt (Wifi, bluetooth of GSM), zoals het voorstel van wimbers.

Bijdrager
    Max08

Wimbers,

Welk soort van hardware heb ik nodig en hoe wordt dit gemonteerd?
    Ik las deze week iets over connectoren over solderen e.d. dit is iets wat ik niet wil gaan doen.
    Klein kastje prima maar geen complete operaties met soldeerbouten en chips.

Bijdrager
    Taconew

Het lijkt me niet handig om iedere keer wanneer je thuis aankomt eerst de iPhone uit je zak te moeten halen, ontgrendelen, App opstarten, op knop drukken voordat je deur opengaat. Het in mijn ogen veel makkelijker om net als Wimbers een Homelink systeem in bv je zonneklep te (laten) monteren.

Bijdrager
    wimbers

homelink is geniaal. ik heb een amerikaanse auto, daar zit het standaard in. kwestie van laten programmeren.
    zonder hardware gaat niet lukken. de link ide ik meldde betreft een combinatie van iphone app. en hardware. volgens mij is het een amerikaans (110v) pakket maar met een omvormer werkt alles.

Bijdrager
    Controlmatic

Dit kunt u eenvoudig doen d.m.v. GoGogate. Dit is een apparaat met een gratis eigen App waarmee u tot 3 garagedeuren kunt bedienen met uw smartphone. Ook kunt u eenvoudig zien of uw garagedeur gesloten is of nog open staat waar u ook bent.

check: http://www.gogogate.nl

Bijdrager
    hatolex

Als de ts tenminste nog een garage heeft natuurlijk na 3 jaar wachten op antwoord.:D

Bijdrager
    jf

Ach, voor SPAM maakt dat niet uit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.