30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    Rensvw

El Capitan Wifi valt steeds weg

Goedenavond allen,

Sinds ik El Capitan heb gedownload, valt mij wifi steeds weg. Hij sluit zichzelf af en start zichzelf weer op om vervolgens naar mijn netwerk te zoeken. Erg frustrerend dus. Via internet word ik niet wijzer, maar wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Dus, hebben meer mensen hier problemen mee en zijn jullie ervan afgekomen? Ik hoor het graag.

Groeten,
    Rens

Bijdrager
    Shmoo

Is niet op te lossen.. Enkel een kabel in je Mac stoppen zorgt dat dit opgelost wordt.

Bijdrager
    Rensvw

Ben je serieus? Het is pas sinds ik El-Capitan geïnstalleerd heb. De andere macs in dit huis die nog Yosemite draaien ervaren dit probleem niet.

Bijdrager
    Shmoo

Netwerkproblemen bij Apple ik ben er nu wel een beetje klaar mee

Sinds dat ik de kabel eraan heb gehangen nooit meer een probleem gehad.

Bijdrager
    Rensvw

Oh… lekker dit. Ik heb een macbook air, dus bekabeld is ook geen optie. Wellicht downgraden?

Bijdrager
    Shmoo

Dat moet iedereen zelf natuurlijk afwegen, dat kan ik niet voor jou bepalen. Ik doe dat niet omdat ik geen zin heb in al dat gedoe, maar ik heb hier nog een iMac staan waar een boekhouding op draait en die blijft voorlopig lekker veilig en stabiel op Yosemite draaien want als daar iets aankomt word ik een koppie kleiner gemaakt.

Mogelijk komt er over 6 maanden een nieuwe versie van OS X uit dan insteller ik deze natuurlijk weer gewoon vanaf dag 1. Veel slechter kan het namelijk niet worden dan dit.

Bijdrager
    IndoMac

Dit is een probleem wat bij mij tot vervelends aan toe ook gebeurde. Ik ging dan via systeemvoorkeuren naar netwerk – assistentie – probleemoplossing en dan deed ie het weer voor even.
    Ik zit bij Ziggo met een Ubee router. Nu heb ik, om één of andere reden (?), het toegangswachtwoord gewijzigd. En tot mijn verbazing (!) heb ik nu GEEN PROBLEMEN meer met de toegang tot WiFi. Probeer het eens en ik ben benieuwd of hier het probleem ligt ……..

Inactief
    Anoniem

Ik heb dit laatst opgelost door onderstaande te volgen.

http://www.igeeksblog.com/how-to-fix-wi-fi-issues-in-mac-os-x-el-capitan/

Bijdrager
    Horloge

Bij mij hetzelfde probleem, heb nieuwe router gekocht en verbonden via ethernetkabel aan mijn router provider,nu geen last meer en stuk sneller internet

Bijdrager
    Kaaatje

Ik ben verbijstert over het feit dat ik sinds de update naar El Capitan een totaal onstabiele wifi verbinding heb. Ongeveer iedere 5-10 minuten valt de wifi weg (tekentje rechtsboven blijft wel zwart…) en er verschijnt links onder in het scherm de tekst Host Vastellen…Ik zet dan de wifi aan en weer uit en dan doet hij het weer voor een aantal minuten. Ik ben een totale Mac dummie, ik weet niks van cache en hosts, ik ben over de 60 en weet niet hoe ik het op moet lossen. Mijn zo mooie Macbook Air van krap 1,5 jaar oud waar ik zo blij mee was is eigenlijk onbruikbaar geworden. Wat moet ik doen??

Bijdrager
    Shmoo

Wachten op de softwareupdate van maandagavond.. Hopelijk hebben ze het dan gefixt of iets stabieler gemaakt.

Bijdrager
    Rensvw

Mensen hier die al geüpdatet hebben en verbetering zien?

Bijdrager
    Kaaatje

Helaas…heb de update vanmiddag gedaan, nam een hele tijd in beslag, maar heeft geen verbetering gebracht…

Bijdrager
    Rensvw

Ik merk de hele middag al verbetering. Ik ben tevreden.:-)

Bijdrager
    IndoMac

Ik begin nu voorzichtig het geloof te hebben in 10.11.4; dat gaat vooralsnog zonder haperingen in de Wifi.

Bijdrager
    Kaaatje

Anders dan wat ik gisteren meldde, lijkt het er op dat het beter werkt: ik ben vanochtend pas 1 x van wifi afgegooid….

Bijdrager
    Kaaatje

Update 25-03-16
    Geen enkele verbetering, +/- om de 10 minuten lig ik er weer uit:twisted:

Bijdrager
    Rensvw

Bij mij is het ook weer drama. Mooi hoor met een computer van +1000 euro.

Bijdrager
    Shmoo

Hier hetzelfde verhaal. Het is duidelijk een software iets.

Bijdrager
    Kaaatje

Heeft er iemand al iets gevonden wat op een oplossing lijkt?

Bijdrager
    Shmoo

Ik niet, bij mij werkt alleen WiFi uitzetten en met de kabel werken. Zodra ik WiFi gebruik wordt de hele computer compleet waardeloos.

Maar goed, daar ben je lekker klaar mee als je zo’n hip MacBookje hebt van dit bedrijf zonder internetpoort.

Bijdrager
    Kaaatje

Ik zit inderdaad met zo n hip Macbookje opgescheept en heb besloten om naar een Mac dealer te gaan en er geld tegen aan te smijten.
    De resultaten zal ik hier posten.

Bijdrager
    iMad

Wat ook kan helpen, is de bestaande Wifi in Network via Systeemvoordeuren verwijderen, daarna op + weer Wifi toevoegen.

Bijdrager
    Kaaatje

Heb ik reeds geprobeerd maar heeft helaas niet geholpen

Bijdrager
    Erik

Allen,
    Ik heb al sinds lange tijden problemen met een wegvallende internetverbinding. Ik heb internet van Ziggo en gebruik een macbook air. Meerdere malen heb ik met ziggo gebeld maar was er geen oplossing. Ik heb al het mogelijke geprobeerd wat ik op internet tegenkwam maar zonder resultaat. Inmiddels zijn hier 2 monteurs van ziggo geweest maar zonder resultaat. Vervolgens heb ik met apple care gebeld maar ook daar kon het niet aan liggen en heb ik al het juiste gedaan. Vandaag is er weer een monteur van ziggo geweest, die dit probleem met een aantal collega’s heeft besproken. Zij adviseerden mij de beveiliging van de router te wijzigen van wpa2 naar wpa. Sinds ik dit gedaan heb lijkt het erop dat de problemen verdwenen zijn. Let wel, ik heb dat pas sinds vanmiddag gedaan en tot dusver lijkt het goed. Hoop dat ik middels dit een hoop frustraties kan weghalen want ik zou niet weten wat ik anders nog had moeten doen.

Bijdrager
    Rensvw

Update:

Heb altijd bij Ziggo gezeten en ben sindskort overgestapt naar Kpn. (niet vanwege de bovengenoemde reden)
    Toch had ik stiekem gehoopt dat het probleem dan opgelost zou zijn. Helaas niet.

Maar toen zat ik te denken: zou het kunnen liggen aan de airport express die ik gebruik? Ik heb namelijk 2 netwerken thuis en 1 daarvan draait op de airport express en dat is ook het netwerk wat verzaakt.

Hebben mensen hier ervaringen mee?

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat zou goed kunnen. Hoe ziet je netwerk opstelling eruit?

Bijdrager
    Johanns

Macbook retina 8Gb
    En – inderdaad – met Ziggo als internet provider…
    Gisteravond Sierra geïnstalleerd… Nu diep in de puree met internetverbinding.

Ik heb al enige tijd gedoe met internetverbinding. Mijn netwerk bestaat uit een Ziggo Cisco Router en twee accesspoints. Enkele weken geleden netwerk opnieuw opgezet. Beide accesspoints hebben inmiddels zelfde SSID als de hoofdrouter (Cisco van Ziggo) en allemaal hetzelfde wachtwoord. Kanalen zijn verschillend. Daarbij ook de vaste ip adressen van Google (8.8.8.8. en 8.8.4.4) in de router ingevoerd. Deze trits van wijzigingen was een enorme verbetering, althans de eerste drie dagen. Daarna weer de bekende hangups om de zoveel tijd. Wel minder dan daarvoor, dus macbook met El Capitan Werd weer met plezier gebruikt. Overigens, eerder had ik nooit last van hangups. Dat gedoe begon ongeveer rond de overname van UPC.

Nu heb ik alleen vlak na opstarten van macbook nog mogelijheid om op internet te gaan. Na korte tijd zie ik alleen nog laadpogingen en de time-outs vliegen me om de oren. De bekende bestanden uit /library/preferences/systemConfiguration Verwijderd, computer in veilig mode gestart en daarna weer in standard mode, routers afgesloten en opgestart… Kortom, alle tips die ik heb gevonden op internet. Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is de router in bridgemode laten zetten door Ziggo en een van mijn accesspoints (enGenius ECB350) als router instellen. Om eerlijk te zijn denk ik dat dit ook weer zoiets is dat een paar dagen werkt. Genoeg mensen die aangegen, dat het even goed werkte en daarna het drama weer begon.

Maar goed, echt in problemen dus. Ik dacht tot voor kort dat Ziggo boosdoener is, maar ik begin toch te geloven dat het met Apple ook niet goed zit.

Misschien hebben jullie toch nog een tip voor me, want het is momenteel niet meer te doen.

Bijdrager
    Facundo

Er waren al honderden draadjes over met 10.10. Hieronder, als voorbeeld, 1 van de langste, met 1001 ‘oplossingen’.
    https://discussions.apple.com/message/28187008?start=0&tstart=0
    Voor velen werd het probleem met 10.11 opgelost. Voor anderen begon het daar pas, of ging het probleem gewoon door.
    Moraal van het verhaal: Er is geen peil op te trekken. Don’t blame Ziggo, it’s Apple. Want bijna iedereen meldt wèl goede wifi op windows, tablets, iphones en android. En op de ene mac wèl, op de andere niet. Ook zitten er veel mensen tussen met een nieuwe mac die nauwelijks iets extras hebben geinstalleerd. En het probleem gaat tot vandaag de dag gewoon door. Helaas. Hopelijk werkt Sierra voor jullie.

Bijdrager
    GoeieDag

Nooit ergens last van gehad, tot 10.11 (meen ik).
    Vanaf toe regelmatig onstabiele WiFi verbindingen, zonder de vinger op de pols te kunnen leggen over de oorzaak.
    Nu, met macOS 10.12 Sierra, lijkt alles weer vanouds, stabiel en zonder hick-up’s te werken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.