13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    wverveer

El Capitan vergeet shares

G’morgen, sinds enkele weken werk ik op een nwe 27′ iMac…helemaal goed natuurlijk, alleen hij vergeet iedere keer zijn netwerk shares als hij in de sluiterstand gaat..

Ik heb al het een en ander geprobeerd…afp;// smb:// via switch / direct / energiestand: alles uit…

maar bijna iedere keer als hij langdurig in de sluimer gaat, vergeet hij zijn netwerk…waardoor mijn indesign zijn bestanden kwijt is, en daardoor crasht..en de finder moet ik ook iedere keer activeren met mijn favorietes…

iemand een idee?

Bijdrager
    lord anubis

klopt heb ik ook op de 27″ iMac, maar niet op MBP’s.
    Op de iMac’s, heb ik de slaap toestand uit geschakeld. Zijn dit jaar nog niet in slaap geweest.
    Maar mocht iemand de oplossing weten dan, let us know!!

Bijdrager
    wverveer

ik heb het zo staan…maar had vanochtend weer een melding:(

Bijdrager
    wverveer

of moet ik misschien schakel sluiterstand tot voor netwerktoegang als nog aanvinken?

Bijdrager
    abbenhui

of moet ik misschien schakel sluiterstand tot voor netwerktoegang als nog aanvinken?

Dat zou ik zeker doen.

Bijdrager
    Franky Mac

Bij mij hadden eerdere versies van OS X daar ook al last van. Daarom heb ik een (Apple)script dat automatisch de shares mount na sleep als dit nog niet gebeurd is.

Je kunt ook een utility gebruiken zoals Mountain.
    http://appgineers.de/mountain/

Moderator
    Night

Je kan de shares ook toevoegen aan de linker Finderkolom. Dat wil ook wel eens helpen.

Bijdrager
    wverveer

ik heb alle adviezen opgevolgd, maar vanochtend was ik weer alle shares kwijt..(behalve nog van franky mac )

het gekke is, mijn oude mac pro hangt nog in hetzelfde netwerk, en die heeft er geen last van..

ik kan nog de tip franky mac (applescript/ of de app Mountain gebruiken…maar is toch een essentieel iets…dat de mac niet zomaar zijn shars mag vergeten…

Bijdrager
    MrBelloNLD

vinkjes aan bij voorkom dat computer & bij schakel sluimerstand uit bij netwerk do the trick

Bijdrager
    wverveer

hmmm.. ik was blij dat het nu goed ging, maar vanochtend weer het oude liedje..shares vergeten, indesign gecrasht ;-(

Bijdrager
    lord anubis

Voor mij is het bovenstaand genoemde ook geen oplossing.
    Echter, om een oude 2008 iMac, geen probleem en ook niet op de MBP’s. Vreemd.

Bijdrager
    wverveer
    Franky op 19 mei 2016

Bij mij hadden eerdere versies van OS X daar ook al last van. Daarom heb ik een (Apple)script dat automatisch de shares mount na sleep als dit nog niet gebeurd is.

Je kunt ook een utility gebruiken zoals Mountain.
    http://appgineers.de/mountain/

Zou je voor mij dit scriptje hebben? ik wordt er echt gek van, ik snap ook niet kan dat zoiets kan..nu werk ik zelf op een kleine studio…maar in een grote studio is dit toch een onwerkbare situatie…

Nu heb ik ook dat indesign crasht…en bij een herstart krijg ik wel alle documenten…maar zonder documentsnaam…dus naamloos-1,2,3 ;-(

Bijdrager
    Franky Mac

Hierbij het AppleScript, server IP-adres en de namen van de shares moeten worden aangepast naar jouw situatie.

--Testen of Nas aanwezig is en zo ja mounten, indien dit al niet gedaan is

--IP adres NAS:
    property server_address : "192.168.2.99"
    --variabele om online zijn van share te testen
    set myfolder to "muziek"

--delay 40

repeat
    	try
    		set serverDown to false
    		do shell script "ping -c 1 " & server_address
    		exit repeat
    	on error errStatement number errNum
    		if errNum = 2 then
    			set serverDown to true
    			display dialog "De server is waarschijnlijk down. Wachten?" buttons {"Weer proberen", "Laat maar"}
    			if button returned of the result is "Laat maar" then exit repeat
    		else
    			display dialog "Probleem, foutmelding  " & errNum & ": " & errStatement buttons {"Stop met proberen"} default button 1
    			exit repeat
    		end if
    		delay 26
    	end try
    end repeat

if serverDown is false then
    	tell application "Finder"
    		if not (exists myfolder) then
    			try
    				--Diskstation SMB
    				mount volume "smb://diskstation/fotografie"
    				mount volume "smb://diskstation/opslag"
    				mount volume "smb://diskstation/muziek"
    				mount volume "smb://diskstation/multimedia"
    				--alternatief AFP
    				--mount volume "afp://diskstation.local/multimedia"
    				--mount volume "afp://diskstation.local/opslag"
    				--mount volume "afp://diskstation.local/muziek"
    				--mount volume "afp://diskstation.local/fotografie"
    				do shell script "cd /Volumes;cd fotografie;cd ..;cd opslag;cd ..;cd muziek;cd ..;cd multimedia"
    			end try
    		end if
    	end tell
    end if

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.