5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Tegels

El Capitan installeren zonder apple ID

Ik weet dat er veel over te vinden is maar ik krijg het met de info die ik vind niet voor elkaar….

ik heb mijn iMac 27” late 2009 verkocht en wil er een fresh install opzetten voor de nieuwe koper. Via CMD +R kom ik zonder problemen bij Schijfhulp en nieuwe installatie, alleen vraagt hij wel om een Apple id met wachtwoord. Wordt dit ID en wachtwoord meegenomen als de installatie klaar is of wordt dit alleen gebruikt voor een check? Of zijn er andere opties?

Bijdrager
    MacMiep

Kun je niet kiezen voor ‘later’ ofzo?

Een Apple ID heb je sowieso nodig als je iets (gratis of niet) uit de App Store wilt downloaden, ook updates.

Dus heb je er nog geen, maak ‘m meteen maar aan. iCloud kun je ook kiezen wat wel of niet te gebruiken. De klant kan zelf kiezen dan.

Ook kun je ‘m koppelen aan je account zodat je altijd kunt inloggen op je Mac wanneer je je inloggegevens bent vergeten.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je apple ID en wachtwoord gelden alleen voor de app store. Het nieuwe beheerders wachtwoord voor een Mac bepaal je later los daarvan. Hier het stappenplan om een Mac naar “out of the box” terug te brengen. (Dat vergt iets meer dan alleen maar een clean instal)

Bijdrager
    Tegels

Thnx allemaal, ik ben eruit!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.