4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    anoniem

El Capitan: freezes en IMRemoteURLConnectionAgent

Hoi allen,

Hopelijk heeft een van u hier een antwoord op. Ik maak ongeveer elke werkdag één system freeze in El Capitan mee – net zoals in de goeie ouwe tijd met System 8. Maar omdat ik er graag vanaf wil, hou ik de Console een beetje in de gaten. Daar viel me op dat ik deze regel wel heel vaak aantref:

19/05/16 09:17:24,455 IMRemoteURLConnectionAgent[3218]: tcp_connection_destination_perform_socket_connect 38 connectx to 17.178.104.38:443@0 failed: [53] Software caused connection abort

Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Googlen suggereerde een link met Sophos, maar dat heb ik nooit gebruikt.

Bijdrager
    Shmoo

Deze vastloper, is dat op het moment dat je de Mac uit sluimer probeert te halen? Dat heb ik namelijk best wel vaak en ik kan niks vinden in de Console app.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    anoniem

Nee, het gebeurt op willekeurige tijden, meestal ongeveer een keer per werkdag. Enig doorpulken suggereert dat het met Airmail te maken heeft. Dat laat ik nu even uitstaan, kijken wat er gebeurt.

Bijdrager
    anoniem

Update: het lijkt erop dat het probleem in het distnoted-proces zit (zie http://apple.stackexchange.com/questions/111197/runaway-distnoted-process), en in het bijzonder het samenwerken van de notificaties met F.lux. Des te frustrerender omdat ik alle notificaties toch al had uitgezet (sowieso geen fan), maar dat maakt weinig verschil, kennelijk.

Nu “Do not disturb” min of meer permanent aan; hopelijk werkt dat.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  anoniem.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  anoniem.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.