9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mela

El Capitan en WD MyBook USB3

Ik heb sinds de update naar EC last van vreemd gedrag als ik mijn MyBook aangesloten heb bij het opstarten van El Capitan.
    De opstartbalk onder het appeltje komt tot 50% en het booten lijkt daar te stoppen.
    De powerknop ingedrukt houden is dan de enige remedie.

Ik gebruik deze externe hardeschijf als back-upschijf voor o.a. TimeMachine en het is daarom fijn als deze gewoon aangesloten kan blijven.
    Ook heb ik de schijf gecontroleerd op fouten, wordt hij gewoon zichtbaar op de desktop en TimeMachine maakt zijn/haar backups indien aangesloten.

Op de Apple Community en het forum van Western Digital kom ik vergelijkbare verhalen tegen en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben.

Mijn (hopelijk tijdelijke) oplossing bestaat nu uit het uitwerpen van de schijf voor het uitzetten en pas weer aansluiten na het opstarten.
    Niet ideaal en natuurlijk kan ik mijn MacMini ook constant aan laten staan, maar dat neemt het euvel niet weg.

Moderator
    Night

Dit probleem is niet beperkt tot externe schijven van Western Digital, ook andere merken, waaronder Seagate, hebben dit euvel. Het betreft zowel USB 2 als USB 3 disks. Misschien dat de 10.11.1 update soulaas brengt (of Apple wil ons allemaal aan de Thunderbolt drives hebben?)…

Bijdrager
    Mela
    Night op 09 oktober 2015

Dit probleem is niet beperkt tot externe schijven van Western Digital, ook andere merken, waaronder Seagate, hebben dit euvel.

Heb ik weer … aan de iMac (Mavericks) op de logeerkamer hangt een Seagate en mijn plan was om dit weekend deze schijven om te ruilen.
    Nou ja scheelt me in ieder geval wat, waarschijnlijk verloren, tijd.

Moderator
    Night

Ho ho ho niet zo snel…. Ik heb op mijn testomgeving een Seagate disk (Expansion Portable Drive) getest en na inderdaad tegen dit probleem aangelopen te zijn, heb ik het kunnen verhelpen door met DiskWarrior 5 de directory opnieuw op te bouwen. For the time being is dát probleem opgelost. Voor hoe lang? Ik weet het niet. Overigens hebben lang niet álle genoemde drives en/of merken hier last van.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    csteelooper

Iemand een idee of dit zich ook voordoet met FireWire-schijven? Ik heb geen USB-schijven aan m’n systeem, want daar heb ik al sinds 10.6 mindere ervaringen mee (eigenlijk zelfs al voordien — zeker met e 2.5″-modellen. Met FireWire gaan de zaken een stuk beter. Alleen hoop ik dan dat deze issues zich niet voor gaan doen als ik naar ElCap upgrade.

Hoe dan ook wacht ik nog wel tot 10.11.1 of -.2 voor ik de stap daadwerkelijk zet.

Bijdrager
    Mela
    Night op 09 oktober 2015

Ho ho ho niet zo snel….

Mezelf kennende loop ik vast wel een keer dit weekend, tijdens een stil uurtje, met het Seagate schijfje naar de huiskamer.
    Prutsen kan soms ook best leuk zijn …
    :wink:

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Mela.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Mela.

Moderator
    Night

Ik heb ook FireWire disks (via een FW>TB connector) aan m’n Mac hangen maar daar heb ik nog geen probleem mee geconstateerd.

Bijdrager
    Mela

Vanavond de stoute schoenen aangedaan en de twee externe schijven omgewisseld.
    EC MacMini heeft nu de Seagate Slim Drive en de Mavericks iMac de WD MyBook.
    Beide computers starten nu prima op met de schijven aangesloten en zo hoort het ook.

Een uurtje werd overigens wel iets langer, omdat de eerste backup met TM een volledige backup is van het systeem.

Vooralsnog ben ik tevreden …:wink:

Bijdrager
    bvanw

Heb een paar weken terug een MyBook for Mac 2TB gekocht, El Capitan was al geïnstalleerd op mijn mac.
    De schijf schakelde steeds uit na +/- 15 min. en ik kreeg foutmeldingen als Fout in Raid-configuratie en schijf niet juist verwijderd
    Heb de schijf teruggestuurd en een andere gekregen zelfde probleem, dacht dat de My Book niet compatible was met El Capitan en weer teruggestuurd en geld teruggehad.
    Een andere harddisk gekocht, WD 2 tb in een docking station geplaatst, zelfde probleem uitschakelen en foutmeldingen, ik ben er inmiddels achter dat als ik de screensaver uitzet het probleem is opgelost en zet het beeldscherm in sluimerstand /uploads/community/cdf3d44f0505cade8f5823e9d67bb5bab26c1d23_89000.png als ik niet verder werk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.