10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    palski

El Capitan en kaart uit camera lezen

Na de update naar El Capitan opent elke keer het programma foto’s of ik deze wil importeren. Uiteraard het vinkje uitgedaan dat dit n iet meer hoeft. maar dit moet wel iedere keer en dat vinkje uitzetten helpt dus niet. Aangezien ik wel een aantal keer per dag mijn kaartjes uitlees en importeer via photo mechanica wordt ik dus echt chagrijnig van die Foto’s app.
    Weet iemand de oplossing?

Bijdrager
    Shyos

Kijk eens bij de instellingen van het programma photo

Bijdrager
    SvS

App Fotolader even openen en instellingen aanpassen naar dat de mac niks moet doen.

Bijdrager
    jaanijn

Bij de installatie van El Captain is bij mij ook het programma ‘Foto’s’ geïnstalleerd. Wanneer ik de camera aansluit begint “Foto’s” de foto’s op te halen. Dat wil ik niet. Het vroegere programma iPhoto is bij de installatie uitgeschakeld. Met ‘Fotolader’ kan ik geen instellingen aanpassen. Alvast bedankt voor de suggesties.

Bijdrager
    SvS

Nee klopt, stop even SD kaartje in, dan in Fotolader app het kaartje selecteren en dan zie je optie verschijnen, linksonder kolom (onbegrijpelijk dat het niet standaard zichtbaar is) vink aan wat jouw wensen zijn.

PS k gebruik ook geen Foto’s.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  SvS.

Bijdrager
    jaanijn

Bedankt voor de snelle reactie. Het SD kaartje in de reader gestopt: Fotolader ziet dit niet. Fotolader ziet wel de camera, maar ook dan kan ik geen instellingen aanpassen. De camera is een Canon Powershot G11.

Bijdrager
    wouter57
    jaanijn op 23 oktober 2015

Bedankt voor de snelle reactie. Het SD kaartje in de reader gestopt: Fotolader ziet dit niet. Fotolader ziet wel de camera, maar ook dan kan ik geen instellingen aanpassen. De camera is een Canon Powershot G11.

.

Dat kan kloppen. Foto,s die je maakt met je camera worden opgeslagen in een mapje met de naam DCIM. Als je dat mapje niet hebt kan Fotolader het niet vinden.

Bijdrager
    palski

Bedankt, ik heb het gevonden.

Bijdrager
    palski

Toch werkt het niet.
    Hij blijft bij elke kaart weer opnieuw foto’s openen.
    Zelfs als ik heb aangegeven een ander programma te openen.
    Bij oudere OS’en kon ik in fotolader idd aangeven dat bij aansluiten van kaartlezer of camera niets moet gebeuren. Dit blijkt hier niet te werken! Een BUG ?

Bijdrager
    gvm
    SvS op 23 oktober 2015

Nee klopt, stop even SD kaartje in, dan in Fotolader app het kaartje selecteren en dan zie je optie verschijnen, linksonder kolom (onbegrijpelijk dat het niet standaard zichtbaar is) vink aan wat jouw wensen zijn.

Goeie tip, eindelijk verlost van die Foto’s terreur

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.