19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

El Capitan en Epson scanner

De Eventmanager, waarmee je de knoppen van de scanner programmeert, werkt niet meer sinds installatie El Capitan. Wanneer ik de instellingen van Evenmanager open, staat er ook eerst geen scanner in, en pas na 10 seconden vindt hij de scanner.

Ook wanneer ik de scanner aan zet, start hij niet op. Het lampje gaat branden en dat is het dan. (Normaal gesproken maakt de scanner dan altijd even wat opstartgeluiden, nu niet meer).

Ik kan de scanner wel handmatig gebruiken met de Epson Scan applicatie. Ik heb het nieuwste stuurprogramma van de Epson site geĂŻnstalleerd, zonder resultaat.

Zijn er meer mensen met de Epson Perfection V370 scanner die dit herkennen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    banditbiker

Mijn Epson 1640XL werd volledig niet meer herkend, ik moest hem via USB aansluiten ipv FireWire. Ik zit nu dus vast op een supertrage USB1.1 verbinding in plaats van FireWire400… Apple heeft duidelijk iets flink over het hoofd gezien met betrekking tot scanners, veel functionaliteit is gesloopt… Ik lees er veel meer klachten over op het internet.

Ik denk dat je rustig moet afwachten tot een paar updates. Ook kun je je probleem bij Apple of Epson melden. Misschien helpt dat.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  banditbiker.

Bijdrager
    abbenhui

Thanks.
    Bij Epson ben ik al geweest; daar werd ik het bos ingestuurd met de melding dat er “veel klachten waren over scanner en Windows 10” (!!!!).

Mijn bericht hier was om even te checken of meer mensen er last van hebben; dan ligt het niet aan mij en kan ik idd gewoon op een update wachten.

Bijdrager
    IGBA

Ik gebruik de afzonderlijke Epson-software al jaren niet meer. Scannen met mijn V500 gebeurt vanuit Voorvertoning.

Bijdrager
    abbenhui

Is ook een optie, maar ik gebruikte de knoppen op de scanner altijd. Het is zo handig om een afbeelding op de scanner te leggen, op een knop te drukken en dan na een paar seconden een pdf op je scherm te hebben.

Ik vermoed dat Voorvertoning de knop-interface niet ondersteunt.

Bijdrager
    banditbiker

Volgens mij kun je bij je systeem instellingen, printers&scanners aangeven wat de scanner knop doet…

Bijdrager
    IGBA

Klopt. Ik gebruik die knop nooit, maar via die instellingen kun je kiezen wat er moet gebeuren bij het drukken op de scanknop. En dat werkt, zoals ik zojuist heb vastgesteld.

Bijdrager
    abbenhui

Nou, dan heb ik een nieuwe uitdaging.

In Printers en Scanners komt de scanner niet voor:

In het systeemoverzicht staat hij wel aangesloten:

Hoe nu verder? Iemand die me op weg kan helpen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    IGBA

Hij staat wel aan? En zo ja, maakt het uit of je hem rechtstreeks aan de Mac hangt ipv via de hub.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  IGBA.

Bijdrager
    abbenhui

Ja, hij staat aan.
    En rechtstreeks op de Mac maakt -helaas- ook geen verschil.

Moderator
    Night

De 7200 is al zĂł oud dat de drivers niet eens meer op de Canon website staan… En dan zie ik bij je USB instellingen de Epson staan…. van welke printer wil je de scanner zien?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    LighScan

Anders eens met VueScan proberen? Dat programma ondersteunt zéér veel scanners, zowel oud als nieuw.

Bijdrager
    abbenhui

De 7200 is al zó oud dat de drivers niet eens meer op de Canon website staan… En dan zie ik bij je USB instellingen de Epson staan…. van welke printer wil je de scanner zien?

Nou, zo oud is die Canon nou ook weer niet. Nog geen maand geleden zijn de drivers door de App Store ge-update.
    Het is een printer, meer niet.
    De Epson is een scanner.

Bijdrager
    abbenhui

Zie mijn openingspost:

Ik heb het nieuwste stuurprogramma van de Epson site geĂŻnstalleerd, zonder resultaat.

Moderator
    Night

Ook de ICA driver voor Image Capture?

Moderator
    Night

En anders alles wat met de Epson te maken heeft compleet verwijderen (handmatig, met zoekfunctie en in de printer/scanner systeemvoorkeuren), de scanner loskoppelen en opnieuw aansluiten en via de software update de laatste drivers opnieuw laten installeren.

Bijdrager
    abbenhui

Nou, het is allemaal wat anders gelopen.
    Omdat ik inmiddels verschillende driverversies had geĂŻnstalleerd en ik niet zeker wist of ik ze allemaal goed kon verwijderen dacht ik dat het handig was om een image van Supersuper (van gisteren) terug te zetten.

Daar kreeg ik dus spijt van. Er waren mails verdwenen, mijn launchpad was een zooitje geworden en er klopten nog wat dingen niet.
    Ik heb er dus voor gekozen om een clean install te doen van El Capitan en maar gewoon opnieuw te beginnen.

Ben nu halverwege. De Canon sloot ik aan en El Capitan bood meteen aan om de goede drivers te installeren; werkt als een zonnetje.
    Morgen verder; het is toch weer meer werk dan ik had ingeschat.
    Maar ach, is het weer een keertje opgeschoond 😄

Bijdrager
    abbenhui

En om het verhaal af te maken: de Epson is vandaag naar de leverancier terug. Alles blijkt veroorzaakt door een defect in de hardware (gelukkig nog garantie).

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.