5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

El Capitan en NAS

Ik heb nog steeds het probleem onder El Capitan dat ik vanuit de Finder mijn NAS niet kan openen. Ik krijg de melding:”U hebt geen bevoegdheden voor toegang tot deze server”.
    In Safari kan ik de NAS wel openen en ook bestanden vanaf de NAS openen. Wat moet ik toch doen om mijn NAS ook vanuit de Finder te kunnen openen.

Hulp wordt heel erg gewaardeerd.

Alison

Oh ja: vanaf mijn Macbook (Yosemite) werkt het allemaal wel. SMB heb ik aanstaan bij Windows deling.

Bijdrager
    Maurits

Zie je helemaal niets op de server, of alleen geen schrijf rechten?
    Dan zou ik vermoeden dat de verbinding gemaakt wordt als gast (of een andere gebruiker met minder rechten op de share)
    Zoek de sharepoint op, verbreek verbinding en maak opnieuw verbinding met jouw username/password, en klik op optie ‘bewaar in sleutelhanger’ zodat je elke volgende keer als de juiste gebruiker verbind.

Daarnaast: Yosemite en El Capitan zijn qua verbindingen maken met SMB shares gelijkwaardig, dus wat op de ene werkt zou ook op de andere moeten werken.

Bijdrager
    Oortjes

Dat lijkt me een rechten probleem…

Op je nas maak je gebruikersgroepen aan, en in deze groepen voeg je gebruikers toe. En als dan de rechten van de groep de rechten van de gebruiker overrulen kan het zijn dat een bepaalde gebruiker niet datgene kan doen wat jij verwacht.

Welk merk/type NAS heb jij?

Bijdrager
    Oortjes

Als je via Safari/Chrome inlogd op je NAS en je gaad dan naar de admin-pagina, klik dan bij Sharing op ‘Shares’ en daarna op het admin accout en klik tenslotte op ‘Edit Share’ Zie je dan ook dat er een vinkje staat bij ‘Enable the Share’?

En in de Finder klik op “CMD K” en type dan “AFP://000.000.000.000” de nullen vervangen voor jou ipadres.

Ik heb zelf een NAS540 en verbind via AFP, heb in het begin even lopen zoeken maar als je eenmaal weet hoe die werkt is het een uitstekende NAS.

Bijdrager
    mmols4088

hai Alison ,,

ik kan wel wel op mijn NAS540 komen via finder maar zodra ik Admin wil openen krijg ik de melding :

De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van ‘admin’ onvindbaar is.

heb je dit ook gehad , ??? en heb je enig idee wat dat is .

tot voorkort had geen problemen en werkte alles oke maar van de ene op andere dag ,kreeg ik dit en heb niks aangepast of zo of dat er iets vreemds is gebeurd ??

met vr groet

mike

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.