7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hvanschaick

El Capitan 10.11.3 Update: login blijft hangen..

Na de update naar 10.11.3 lukt het niet meer om in te loggen op m’n MacBookPro. Na ingaven van het wachtwoord blijft de spinner eindeloos ‘spinnen’…
    Via ‘gastgebruiker’ heb ik een nieuwe beheerder aan kunnen maken en het inloggen met die gebruikers werkt gewoon…

Ik heb ~/Library/LaunchAgent van de user die niet kan inloggen leeg gemaakt. (zat alleen iets van com.adobe in, dus niet spannend). Maakt echter niet uit…

Enig idee waar ik allemaal naar kan kijken? Gaat alleen via de terminal (super user), via de finder zijn kan ik de folders van de betreffende user vanwege beveiliging niet openen…

Blijkbaar wordt er iets geladen dat vastloopt. (Ook via safe boot is er geen verschil… Ook dan hangt de MacBook bij inloggen van de betreffende user..)

Ik heb via de recovery party ook al de Disk Utility het filesystem laten checken en zelf 2 maak een reinstall van OSX gedaan..
    Als er geen oplossing is, moet ik maar een clean install gaan doen…

Bijdrager
    IGBA

‘Clean install’? Ik mag toch hopen dat je een backup hebt…

Er zijn trouwens meer plekken waar LaunchAgents kunnen zitten. Al in /Library/LaunchAgents en /System/Library/LaunchAgents gekeken?

Bijdrager
    hvanschaick

Ja, dat dacht ik ook, maar ik neem aan dat die laatste 2 ook bij de nieuwe user die ik aangemaakt worden gestart.
    En die loggen zonder problemen in….

Maar ik zal daar toch een mij licht opsteken…

Gelukkig heb ik wel een backup, alleen van een paar Parallels VM’s niet. Dat is echter geen ramp want ik gebruik altijd het shared file system zodat die VM’s applicaties user files in de OSX document directory opslaan.. Maar dat is off topic ;-)

Bijdrager
    hvanschaick

In /System/Library/LaunchAgents stonden eigenlijk alleen com.apple items. Daar neem ik voor het (on)gemak maar even van aan dat het allemaal goed is.
    Bij LauchDeamons teamviewer en adobe items verwijderd.

van de betreffende user de ~/Library/Caches direct leeggemaakt…
    Maakt allemaal niet uit…

Bij de andere ‘beheerder’ is het inloggen bijna direct. Een halve spin van de spinner en de desktop staat er….

Geblokkeerd
    Carp

Draai de combo update eens, dat wil nog wel eens helpen.

Bijdrager
    hvanschaick

Ook geprobeerd… Geen verschil…

In het syslog meegekeken tijdens het inloggen van de user en dan zie ik dat een process ‘lsd’ continue op zijn gezicht gaat…

Jan 23 11:46:06 MBP-van-Hans com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.lsd[471]): Service exited due to signal: Segmentation fault: 11
    Jan 23 11:46:06 MBP-van-Hans com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.lsd): Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 1 seconds.
    Jan 23 11:46:06 MBP-van-Hans ReportCrash[452]: Saved crash report for lsd[471] version 728.6 to /Users/hvanschaick/Library/Logs/DiagnosticReports/lsd_2016-01-23-114606_MacBook-Pro-van-Hans.crash
    Jan 23 11:46:06 MBP-van-Hans ReportCrash[452]: Removing excessive log: file:///Users/hvanschaick/Library/Logs/DiagnosticReports/lsd_2016-01-23-114225_MacBook-Pro-van-Hans.crash
    Jan 23 11:46:07 MBP-van-Hans lsd[472]: LaunchServices: Scheme mapping file does not exist, creating file.
    Jan 23 11:46:07 MBP-van-Hans diagnosticd[134]: error evaluating process info – pid: 472, puniqueid: 472
    Jan 23 11:46:07 MBP-van-Hans com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.lsd[472]): Service exited due to signal: Segmentation fault: 11

Ergens is scheef gegaan tijdens de update naar 10.11.3. Of iets waar osx eerder niet over viel en nu wel…

Ben nu maar een clean install aan het doen…

Bijdrager
    Berrt

Ik had dat ook met mijn MacBook Pro 2015.
    Ten einde raad heb ik hem maar uit gezet en opnieuw weer aangezet.
    De update werd toen keurig afgemaakt en nu functioneert hij weer prima.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.