4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    ibendamen

Eindnoot herhalen in Word 2011

Hallo,

Ik heb een vraag over het gebruik van bronnen in Microsoft Word 2011. Ik wil namelijk in een Wordbestand een bron die tussen de eindnoten staat hergebruiken zonder dat ik hier een nieuwe eindnoot aan moet koppelen.

Bijvoorbeeld:
    Bron 1 is dezelfde bron als bron 3, maar eigenlijk wil ik bron 3 er in de tekst weer inzetten als nummer 1, zonder hier handmatig weer een kleine 1 bij te zetten (deze zou namelijk niet meer kloppen op het moment dat ik naderhand een eindnoot invoeg die voor bron 1).

Heeft iemand een idee hoe ik terug kan verwijzen naar de eerste bron, maar deze verwijzing ook van nummer wijzigt wanneer de eerste bron dit doet?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maak een kruisverwijzing (menu Invoegen → Kruisverwijzing…) zodat je het volgende venster te zien krijgt:

Als je daar eerst de gewenste voetnoot en dan Invoegen aanklikt, wordt het nummer ervan in de tekst gezet. Helaas zonder enige opmaak, maar door het nummer met de hand de stijl (het opmaakprofiel) Voetnootmarkering te geven is dat ook op te lossen.

Bijdrager
    ibendamen

Bedankt!

Alleen nu loop ik tegen een ander probleem aan. Ik krijg namelijk geen lijst met gebruikte voetnoten zoals jij die hebt, terwijl ik hier wel gebruik van maak.
    Weet je toevallig ook hoe ik dit oplos?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien een open deur, maar: ook niet als je in het pulldown-lijstje linksboven in het venster kiest voor „Eindnoot” in plaats van „Voetnoot”?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.