3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Rokit8

Eindigen security fixes uiteindelijk in een definitieve minor update?

Apple brengt voor oudere versies van OS X, waarvoor in principe geen minor updates meer uit komen, nog af en toe een security fix uit. Zo draai ik zelf OS X 10.11.6, echter er zijn desondanks dat nog steeds kleine security fixes die ik kan installeren. Is Apple nou nog van plan deze kleine fixes in een sort definitieve minor update uit te brengen? Voor El Capitan zou dat betekenen dat er een 10.11.7 uitkomt waarna ze definitief stoppen met het ondersteunen van El Capitan wat zou betekenen dat er ook geen security fixes meer uitgebracht worden.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Rokit8.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Rokit8.

Bijdrager
    madcat

Vanuit security oogpunt is het altijd goed om bij te blijven met de laatste software, als je hardware het aankan zou ik daardoor adviseren om te upgraden naar Sierra.

Oudere OSX versies worden nog maar minimaal ondersteund.

Bijdrager
    Shmoo

Afhankelijk van hoe kritiek het probleem is. Onderlaatst had je dat https probleem dat extreem gevaarlijk was omdat het open source product waar het lek in zat in zoveel software gebruikt is. Dan update Apple natuurlijk ook nog oudere systemen maar gewoon ene klein probleem in Safari waar amper misbruik van gemaakt wordt daar gaan ze natuurlijk niet meer aan werken.

Het is altijd verstandig om het laatste OS te gebruiken maar je hoeft ook niet meteen te overdrijven, als je nu E Cpaitan of Yosemite gebruik ben je niet meteen kwetsbaar alsof je naakt over straat gaat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.