30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 75)
  • Q:
    Bijdrager
    imathieu

Eindelijk!!!! Logic 8!

Voor degenen die het nog niet gemerkt hebben, logic studio 8 is eindelijk verschenen.
    Ik moet zeggen, het ziet er verdomd goed uit. :D

Bijdrager
    reneo

had ik ook al gezien! en reeds besteld bij mijn vaste applevrienden van a-mac!
    overigens vind ik de prijsdaling wel erg, euhm… veel omlaag gegaan. zeker als je je bedenkt dat je er ook alle jampacks bij cadeau krijgt! ik heb 3 jaar geleden nog €1070 euro betaald en twee keer braaf mijn updates betaald. dan vind ik dat ze de upgrade prijs wel wat lager mogen inzetten… maarja… kniesoor die daar op let :wink:

Bijdrager
    bob0172

Op apple.nl wordt nog steeds geadverteerd met de oude logic,, de krentenkakkers,, hopen zeker nog op het randje aan een paar stumperts voor de volle mik logic 7 te slijten.

Wanneer is logic in NL tekoop?? gaat toch geen maanden duren ??

Bijdrager
    reneo

bij a-mac wisten ze mij te vertellen dat het in ieder geval geen weken zal duren voordat ze de pakketjes binnen zouden hebben… een precieze datum was ook niet bekend…

Bijdrager
    Mr Van

ik heb 4 weken geleden logice express 7.2 besteld, echter nu dus 8, weet iemand al wat die update gaat kosten ? Eigenlijk kan je altijd beter maar een paar versies achter lopen, dan sta je nooit voor dit soort verassingen.

Bijdrager
    imathieu

If you purchased Logic Pro 7 on or after August 1, 2007, you are eligible for a free upgrade to Logic Studio ($9.95 shipping & handling).

Fulfillment of this offer within the next few weeks. Come back and visit this page on the 26th of September for more information on how to get your Logic Studio upgrade.

http://www.apple.com/logicstudio/uptodate/

:wink:

Bijdrager
    pietersteijger

Lijkt me een hele verbetering t.o.v. Logic Pro 7… Dus ga eens kijken wanneer ik hem kan updaten.

Bijdrager
    bob0172

nu nog even een lekkere student discount van de prijs, jaahaaaaa eindelijk van logic express af:)

er komt wel een student discount regeling toch?

Bijdrager
    computer space

Hoe is Logic Express qua snelheid in vergelijk met Garageband. Ziet er wel leuk uit namelijk, maar Garageband (de versie die ik bij de macmini g4 1.5ghz kreeg) is een en al strandbal.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Garageband is altijd traag geweest, zeker in vergelijking met Logic Pro en Express : dat zijn namelijk snelle programma’s, behalve als je de ‘Garageband-functies’ (loopbrowser) in Logic gaat gebruiken, want dat werkt net zo traag als GB zelf…
    Uiteraard weet niemand weet nu nog hoe het allemaal draait in de nieuwe Logic versie, dus d’as afwachten. Een feit is in ieder geval dat de systeemeisen pittig zijn en een Mac mini G4 1,5 Ghz te weinig is…

Bijdrager
    computer space

Volgens de eisen van apple moet het genoeg zijn. Die zeggen 1.25 Ghz G4 met 1Gb ram, zovel voor Express als normale Logic. Beetje geluid mixen moet toch best kunnen daarmee? Cubase loopt bij mij ook als een tierelier, alleen is dat programma zo onooglijk, dat ik er geen reet van snap.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Je hebt gelijk, jouw mini zou het ook moeten kunnen trekken voor simpele producties. Nou, proberen dan maar….
    Let wel op : een paar tracks met audio, midi en software-intrumenten en je zit al snel aan je limiet. En dan heb je nog de plug-ins (effecten) die je toe kan voegen.

Bijdrager
    RiFF

Jezus die prijs is enorm gedaald! Ga zeker upgraden. Altijd fijn mee gewerkt naast PT:)

Bijdrager
    corneeltje

Als ik goed kan volgen is dit geen ‘upgrade’ maar moet je het hele programma gewoon opnieuw kopen. Je kunt dus in feite je Logic Pro 7 inclusief dongle van de hand doen? Of is er ook een upgrade versie?

Bijdrager
    joostovermars

ik zou zeggen: kijk in de store! ik heb ‘m besteld en hij wordt 17 of 18 sept geleverd. ik zou logic 7 en de dongle nog maar even houden, die heb je vast nodig bij het upgraden.

Waar ik nog wel mee zit is dat logic 8 dus zonder dongle werkt en wat ik me dan afvraag: kan ik het op m’n iMac EN op m’n Macbook pro gebruiken. toch wel essentiele kwestie i.v.m. opnames op lokatie. weet iemand hier iets van. ik kan er niets over vinden.

Bijdrager
    Lion

‘k Heb de upgrade dus gisteren al binnen gekregen (donderdag besteld via de Apple Store), dus da’s lekker vlot! Heb er al meegewerkt, en echt: het is een super-upgrade.

Helaas blijft voor de upgraders de dongle dus wel verplicht – viel me tegen. Niet alleen bij installatie, maar ook bij het verdere gebruik. Dongle NIET weggooien dus!

Verder absoluut positief, veel onhandigheden uit de vorige versies zijn aangepakt en het werkt gewoon veel fijner nu.

Bijdrager
    joostovermars

Ok, dongle blijven gebruiken dus. vind ik geen ramp, kan ik gewoon op meerdere computers blijven werken.
    Een andere belangrijke kwestie voor mij is of de audio-editing nu inderdaad zoveel beter is geworden. Het algemene beeld is dat je voor puur audio beter bij protools kunt zijn, en zo werk ik ook: alleen audio opnemen en mixen: protools, ook midi en software instruments erbij dan logic. ben dus zeer benieuwd hiernaar en zal m’n bevindingen posten

Bijdrager
    corneeltje

Valt me wel tegen dat voor upgraders dongle nodig blijft. Eigenlijk wel een reden om Logic Pro 7 te verkopen en een volledig nieuwe versie te kopen… Is dat absoluut zeker?

Ik werk niet op verschillende computers, maar wel soms op de MacBook in bed… Dus dan zit die dongle echt in de weg…

Misschien is iemand geïnteresseerd die wel met dongle wil blijven werken?

Wat kan ik er nog voor vragen?

Bijdrager
    bob0172

Volgens mij hoef je alleen met upgraden/.installen een dongle te gebruiken,

Bijdrager
    mcician
    ”joostovermars”

Ok, dongle blijven gebruiken dus. vind ik geen ramp, kan ik gewoon op meerdere computers blijven werken.
    Een andere belangrijke kwestie voor mij is of de audio-editing nu inderdaad zoveel beter is geworden. Het algemene beeld is dat je voor puur audio beter bij protools kunt zijn, en zo werk ik ook: alleen audio opnemen en mixen: protools, ook midi en software instruments erbij dan logic. ben dus zeer benieuwd hiernaar en zal m’n bevindingen posten

voor editing, ik vrees dat we steeds op onze honger blijven zitten ten opzichte van sonic solutions, soundblade (met al zijn bugs …), pyramix … jammer !

vreemd dat ze daar bij apple toch geen ernstige stappen hebben ondernomen !

….

zeker mensen uit de klassieke wereld kunnen best zo een editing gebruiken …

anyway

grtz

d

Bijdrager
    reneo

Het upgrade pakket is binnen en de installer is druk bezig.
    Omdat de hardeschijf waarvan ik opstart niet genoeg ruimte had voor het gehele logic studio pakket (bijna 50GB!), heb ik er een nieuwe hardeschijf bijgezet en daar een vers systeem opgezet…

Het eerste wat opvalt in de install-documentatie is dat de appleloops voor de bijgeleverde jampacks nu in Core Audio Format (CAF) zijn, wat wil zeggen dat ze gecompressed zijn in het apple lossless formaat. Dat is schrikken, maar gelukkig: als je de originele jampacks hebt, dan laat de installer deze aiffiles staan…
    De XSKey heb je alleen tijdens de installatie nodig. Daarna niet meer… De XSKey heb je wel nodig als je een upgrade of als je wilt herinstalleren…

Zodra de installer klaar is en ik heb er even mee mogen spelen, dan post ik hier zo snel mogelijk mijn bevindingen!

Bijdrager
    Lion

De XSKey heb je alleen tijdens de installatie nodig. Daarna niet meer… De XSKey heb je wel nodig als je een upgrade of als je wilt herinstalleren…

Hmm, bij mij (upgrader van Logic Pro 7) blijft-ie steeds ook ná installatie om de XSkey vragen als ik Logic Pro 8 opstart. Hebben meer mensen dit?

Bijdrager
    Lion

voor editing, ik vrees dat we steeds op onze honger blijven zitten ten opzichte van sonic solutions, soundblade (met al zijn bugs …), pyramix … jammer !

In Logic Studio zit ook Soundtrack Pro… geschikt voor prima audio-editing op veel niveau’s.

Bijdrager
    reneo

Na anderhalf uur staat het complete pakket eindelijk op mn G5. En op het eerste gezicht lijkt het alleen maar een cosmetische ingreep. Alles in 1 window is leuk, maar gelukkig kan je ook nog steeds alles in een apart windoowtje openen, wel zo handig als je met 2 beeldschermen werkt.
    Flink wat shortcuts zijn gewijzigigd, dat is minder handig, maar is wel aan te passen en aan te leren.
    Mijn Vienna Library werkt ook prima!
    Alles werkt een stuk sneller, vooral de loopbrowser gaat als een speer!
    Dongle alleen nodig gehad tijdens het upgraden, daarna niet meer!
    Eerste crash is alweer een feit, tijdens audioregions schuiven… nouja!
    Audio Editing is er niet heel erg op vooruit gegaan, daar zal je dus nog steeds protools voor moeten gebruiken. Of eens kijken naar het meegeleverde Soundtrack Pro…
    Overigens werkt mijn M-Audio Projectmix ook weer prima als control surface…

Conclusie tot nu toe:
    Vooral cosmetische ingreep, maar voor de rest niet veel nieuws kunnen vinden… Je gaat je dan toch afvragen waarom een update €199,- moet kosten…

Bijdrager
    Hanky Dussen

cosmetische ingrepen zijn nou eenmaal duur ! :P

Bijdrager
    corneeltje

Vraagje ivm jam packs.

Er staan bij mij 2 jam packs op de computer. Moet ik die eerst verwijderen of worden die vanzelf overschreven? Hoe verwijder je de jam packs?

Overschrijft Studio de oude Logic of komt deze versie met al zijn GB’s er bovenop?

Ik wil uiteraard zo weinig mogelijk GB’s kwijtraken aan de installatie…

Heb momenteel maar 40 GB vrij maar er staat Logic Pro 7 op + 2 jam packs (+ Stylus RMX met 1 extension pack.)

Kom ik er dan?

Bijdrager
    bob0172
    ”reneo”

Na anderhalf uur staat het complete pakket eindelijk op mn G5. En op het eerste gezicht lijkt het alleen maar een cosmetische ingreep. Alles in 1 window is leuk, maar gelukkig kan je ook nog steeds alles in een apart windoowtje openen, wel zo handig als je met 2 beeldschermen werkt.
    Flink wat shortcuts zijn gewijzigigd, dat is minder handig, maar is wel aan te passen en aan te leren.
    Mijn Vienna Library werkt ook prima!
    Alles werkt een stuk sneller, vooral de loopbrowser gaat als een speer!
    Dongle alleen nodig gehad tijdens het upgraden, daarna niet meer!
    Eerste crash is alweer een feit, tijdens audioregions schuiven… nouja!
    Audio Editing is er niet heel erg op vooruit gegaan, daar zal je dus nog steeds protools voor moeten gebruiken. Of eens kijken naar het meegeleverde Soundtrack Pro…
    Overigens werkt mijn M-Audio Projectmix ook weer prima als control surface…

Conclusie tot nu toe:
    Vooral cosmetische ingreep, maar voor de rest niet veel nieuws kunnen vinden… Je gaat je dan toch afvragen waarom een update €199,- moet kosten…

Heb je die nieuwe compressor, space en delay designer nog niet gebruikt dan? Er zit ook nog zo’n guitar plugin bij…Idd wel erg jammer dat het audio-editten er niet op vooruit is gegaan.

Werkt dat audio editten nog steeds met dat slepen van die s en l (driehoekje)?? daar kreeg altijd vreselijk de balen van als ik vocals en drums deed.

Bijdrager
    reneo
    ”corneeltje”

Vraagje ivm jam packs.
    Er staan bij mij 2 jam packs op de computer. Moet ik die eerst verwijderen of worden die vanzelf overschreven? Hoe verwijder je de jam packs?
    Overschrijft Studio de oude Logic of komt deze versie met al zijn GB’s er bovenop?

De oude jampacks laattie staan. Als je dus de nieuwere lossless variant op je schijf wilt heben, zal je eerst de oude moeten de-installeren… Overigens ben je niet verplicht alles te installeren…

”bob0172″
    ”reneo”

Heb je die nieuwe compressor, space en delay designer nog niet gebruikt dan? Er zit ook nog zo’n guitar plugin bij…

Dat ga ik vandaag maareens proberen dan…

Bijdrager
    Tomtom

De key is alleen nodig tijdens de instalatie van de upgrade.
    Ik ben ook van 7 naar 8 gegaan en heb Logic nu op twee machines draaien zonder key.

Bijdrager
    corneeltje

Heb er ook de upgrade opgezet. Maar bij starten vraagt Logic Studio nu de serial én de XS-key. Dat wil ik dus niet! Wat loopt er fout? Kan ik dit ergens instellen? Eens opgestart kan de XS-key er nu wel uit…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.