30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    iDJ

Eindelijk! De iPod mixer mét pitch control

iDJ2

iDJ2: iPod mixer with pitch control!
    Numark introduceerd deze week de iDJ2. Deze nieuwe versie van de iPod mix console heeft in tegenstelling tot de eerder uitgebrachte iDJ wél pitch control.
    Vanaf één iPod kunnen twee tracks tegelijk in de mixer geladen worden. Het is nu eindelijk mogelijk om te pitchen, scratchen en loopen met de iPod. Via de USB poorten aan de achterzijde van het apparaat kunnen extra harde schijven worden aangesloten en kan de iDJ performance digitaal worden opgenomen op een andere aangeslotem iPod. In het LCD scherm is een grafische weegave te zien van de geladen nummers. Het apparaat ondersteunt verschillende bestandsformaten zoals ACC, MP3 en Ogg Vorbis. Prijzen en levertijd zijn vooralsnog onbekend.
    Eindelijk kunnen ‘professionele’ DJ’s de switch naar iPod gaan maken. Vinyl gaat eruit en iDJ rules!

via: http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/numark-to-debut-idj2-ipod-mixer/

We gaan proberen deze nieuwe aanwinst te introduceren op de aankomende iPod party.

Bijdrager
    Arno

Bruut! :D

Wordt zeker op 1 april geïntroduceerd? :)

Bijdrager
    zimmen

Als dit geen hoax is dan gaat ie asap in backorder:D

Bijdrager
    jps

non- DRM? dus geen beveiligde bestanden?

Bijdrager
    rutgerz

Het ziet er een stuk beter uit dan die eerste, maar het haalt het voor mij nog niet bij het gevoel van vinyl of bijvoorbeeld de CDJ 1000 Pioneer cd-spelers. Als je kijkt hoe de controls op dit ding zitten zal het ook wel ff wennen zijn.

Bijdrager
    Nico

inderdaad een vet ding, waarschijnlijk niet de goedkoopste.

Grappige bonus: blijkbaar sponsord numark een zekere DJ Lady Tribe. toch even grappig als je de site bezoekt: http://www.djladytribe.com/index_2.html

groeten

nico

Bijdrager
    JvR90

geil! :inlove:

Wanneer is de volgende iPod Party?

Bijdrager
    iSander

ik heb toevallig de eerste versie vandaag in levende lijve gezien. En die schuiven zijn net speelgoed. Wat een brol :? Hopelijk is die 2de versie wat beter…

Bijdrager
    Cars

Wow!!!! Die is wel gaaf!! Met de bekende VU-meter van Numark :D Hij zal wel prijzig zijn…(excl. iPod):P

Bijdrager
    GIJay

er zijn een hoop nieuwe producten uitgekomen vandaag.

Check http://www.numark.com/ maar eens. Er zitten wel interessante dingen tussen maar toch moeten ze eens een andere designer in huis nemen. Ik ben echt benieuwd naar hun vinyl software, hoewel ik nog steeds niet kan klagen over serato natuurlijk.

Bijdrager
    iDJ
    ”GordonNL”

geil! :inlove:

Wanneer is de volgende iPod Party?

Bijdrager
    mgmheck

“Win a trip to Brittany” Waar ligt dat? In Frankrijk toch?

Bijdrager
    iDJ
    ”mgmheck”

”Win a trip to Brittany” Waar ligt dat? In Frankrijk toch?

brittany is engels voor bretagne

Bijdrager
    Cradlemini
    ”GIJay”

er zijn een hoop nieuwe producten uitgekomen vandaag.

Check http://www.numark.com/ maar eens. Er zitten wel interessante dingen tussen maar toch moeten ze eens een andere designer in huis nemen. Ik ben echt benieuwd naar hun vinyl software, hoewel ik nog steeds niet kan klagen over serato natuurlijk.

Als het goedkoper is dan die 539 dollar, zou wel welkom zijn. Ik vraag me eigenlijk of hoe deze idj2 met dergelijke programma’s (serato) zal kunnen samenwerken.

Moderator
    Mac Daddy
    ”iDJ”

iDJ2
    …Vinyl gaat eruit en iDJ rules!

Euh… een beetje overdreven uitspraaak. Er gaat niets boven vinyl, maar toch wel een heel vet ding.
    De vorige iDJ had ook nog line en phono ingangen meende ik. Kon je hem ook als standaard mengpaneel gebruiken.
    Op de website staat niet dat deze het ook kan. Weet iemand of die dat wel heeft?

”GIJay”

… maar toch moeten ze eens een andere designer in huis nemen…

Ik vind de producten van Numark altijd wel mooi eruitzien.:roll:

Bijdrager
    iDJ
    ”Mac
    ”iDJ”

iDJ2
    …Vinyl gaat eruit en iDJ rules!

Euh… een beetje overdreven uitspraaak. Er gaat niets boven vinyl, maar toch wel een heel vet ding.
    De vorige iDJ had ook nog line en phono ingangen meende ik. Kon je hem ook als standaard mengpaneel gebruiken.
    Op de website staat niet dat deze het ook kan. Weet iemand of die dat wel heeft?

”GIJay”

… maar toch moeten ze eens een andere designer in huis nemen…

Ik vind de producten van Numark altijd wel mooi eruitzien.:roll:

Aan de achterzijde kan je diverse externe apparaten en geluidsdragers aansluiten, dus je kan daar een CD-speler zeker op aansluiten en waarschijnlijk ook wel een draaitafel. We zullen het zeker melden als we ‘m krijgen, wellicht anders op de expo :?

Bijdrager
    djrednas

Vinyl gaat eruit en iDJ rules!

Dat denk ik niet. er komt nog steeds veel meer dans muziek uit op vinyl dan op eender welke andere drager.

Bovendien kan je met vinyl veel precieser mixen. Ik hou het bij vinyl, dank u :)

Bijdrager
    Cradlemini

is er eigenlijk inmiddels al een review van? lijkt me wel grappig dit dingetje in combo met een ipod te gebruiken voor ableton live ofzo.

Bijdrager
    PietjePuk

Vinyl gaat eruit en iDJ rules!

Vinyl blijft nog altijd veel leuker om te zien, heeft meer ‘charme’ (als je dat al zo kan noemen) en is idd preciezer.

Bijdrager
    XBL

Hopelijk zitten er naast genoeg uitgangen voor een prof-mengpaneel ook ingangen op voor phono en cd spelers. En mogelijkheid om het als midi apparaat te gebruiken via USB op je computer zou ook heel vet zijn (Traktor aansturen).

Prijs ligt overigens, volgens de website waar TS naar linkt, tussen de 599 en 899 (dat zijn de hoogste en laatste prijs die mensen opnoemen alsof ze weten wat de prijs is), waarbij de 899 opgenoemd samen met de opmerking dat dit uit een mailtje van Numark komt. 899 is wel redelijk, hoewel buiten mijn budget (voor enkel thuis werk; om lekker te relaxen met wat vrienden een paar plaatjes te draaien ;)).

Jochem

Bijdrager
    I-Video

Strak ding hoor 8)

Wil hem ook :innocent:

Bijdrager
    XBL

Ik zie hier en daar op Amerikaanse site (preorder?) prijzen. Allemaal iets van 600 dollar.

Leuke prijs!

Jochem

Bijdrager
    karf

Vet!
    Deze ga ik zeker kopen. Ik zat erg te twijvelen of ik de iDJ1 zu kopen maar omdat je 2 iPods nodig had werdt het wel erg duur.

Bij deze kan je op 1 iPod 2 nummer tegelijk draaien. erg cool en handig en snel.

Erg coole opties vind ik:

– Pitch control with multiple ranges up to +/- 100%
    – Play music off two iPods simultaneously, play two songs off same iPod
    – Large backlit display with revolutionary user interface
    – Ability to scratch music

vooral die laatste is erg cool!

En even de bevestiging: HIJ KOMT ECHT UIT!

Bijdrager
    I-Video

Vet! En wat ook Prettig is is dat ik de Ipod video erin zie zitten! (Dan ondersteund hij dus ook mijn Ipod) :D

Bijdrager
    I-Video

Vet! En wat ook Prettig is is dat ik de Ipod video erin zie zitten! (Dan ondersteund hij dus ook mijn Ipod) :D

Bijdrager
    I-Video

Vet! En wat ook Prettig is is dat ik de Ipod video erin zie zitten! (Dan ondersteund hij dus ook mijn Ipod)

Sorry dubbele post (slechte verbinding drukte 2x op plaats bericht)

Bijdrager
    XBL
    ”karf”

k zat erg te twijvelen of ik de iDJ1 zu kopen maar omdat je 2 iPods nodig had werdt het wel erg duur.

Doordat er geen pitch control op de iDJ1 zit, is dat ding echt prut. iDJ2 is gewoon een volledig systeem voor een DJ, maar dan digitaal.

”karf”

- Ability to scratch music

vooral die laatste is erg cool!

Ik zou er niet te veel van verwachten. Je mist namelijk behoorlijk de feeling met die draaischijfjes en ook betwijfel ik of je de echte ‘scratch sound’ kan krijgen. Maar laat je dat niet stoppen van het kopen van het apparaat, want verder ziet-ie er veel belovend uit.

Jochem

Bijdrager
    I-Video

Ik denk dat voor deze prijs de kwaliteit uiteindelijk tegen zal vallen, want zeg eerlijk plastic draaknoppies… ”That doesn’t make the Dj in you”.. Ga hem Iniedergeval wel uitproberen, Je weet maar nooit!;)

Bijdrager
    XBL
    ”I-Video”

Ik denk dat voor deze prijs de kwaliteit uiteindelijk tegen zal vallen, want zeg eerlijk plastic draaknoppies… ”That doesn’t make the Dj in you”.. Ga hem Iniedergeval wel uitproberen, Je weet maar nooit!;)

Ik weet niet of jij binnen een budget van 600 dollar/euro een mooie set kan samenstellen die digitaal is (of twee cd/platen spelers erbij, natuurlijk) en wel je prijs/kwaliteit haalt? 600 euro is niet belachelijk veel, hoor..

Maar we gaan het zien als de eerste reviews komen, ik ben erg benieuwt!

Jochem

Bijdrager
    jay.eye.em

@ I-Video, je kan je eigen berichten verwijderen:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.