17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    B..

Eindelijk 2 schermen op de Mac mini?

Hoi,

Op de site zie ik de nieuwe macmini.
    Ik wil al een tijdje eigenlijk 2 schermen aansluiten op de mini.
    Nu zie ik op de nieuwe versie 2 poorten. 1 minidvi en een mini display poort.

Wat kun je met die minidisplay poort?
    Kun je gewoon 2 verloopjes halen en 2 dvi schermen aansluiten?

Bijdrager
    St. Mobbs

Ja, maar op de ene kun je geen dvd afspelen. (Scherm dat aan de mini-displayport “hangt”.)

Wordt ook besproken in de aankomende podcast van onemorething. Om precies te zijn: nummer 156.

Bijdrager
    Lesliedec

volgens mij wel…op de website van Apple kan je lezen dat je 2 schermen kan aansluiten:

Groter gebruiksgemak
    Je foto’s en films komen natuurlijk het best tot hun recht op een groot, helder scherm. Tenzij je daarnaast een tweede aansluit. Mac mini heeft behalve een mini-DVI-poort ook een Mini DisplayPort-poort, dus je kunt twee beeldschermen aansluiten. Zoals zo’n schitterende Apple LED Cinema Display, of een scherm van een andere fabrikant.

en bij de accesoires staat dan de vermelding van DisplayPort2VGA en DisplayPort2DVI

…moet dus kunnen denk ik

Moderator
    Rivanov

Twee schermen kan..

Bijdrager
    sven-
    ”S.

Ja, maar op de ene kun je geen dvd afspelen. (Scherm dat aan de mini-displayport “hangt”.)

Want?

Bijdrager
    bitsflew
    ”S.

Wordt ook besproken in de aankomende podcast van onemorething. Om precies te zijn: nummer 156.

Die SV/DVD afspeel beperking was een bug (is inmiddels opgelost in Quicktime 7.5.7 en later), echter voor het afspelen van HD content gekocht via iTunes heb je een DisplayPort monitor nodig , wat ook zou moeten werken is een DisplayPort naar DVI/HDMI adapter en een monitor die HDCP ondersteunt.

Bijdrager
    B..

Yes!! Apple gesproken… Mini besteld en mag de oude inruilen! :lol:
    Nu ff snel een zelfde scherm kopen

Bijdrager
    B..
    ”Rivanov”

Twee schermen kan..

die kwaliteit ziet er niet best uit!

Moderator
    Rivanov

Ligt waarschijnlijk meer aan de kwaliteit van de foto!;)

Bijdrager
    miltonvv
    ”Rivanov”

Twee schermen kan..

Hmmm, en men gaat er bij Apple altijd op prat dat je zo weinig kabels nodig hebt ….. :wink:

Bijdrager
    Mich
    ”miltonvv”
    ”Rivanov”

Twee schermen kan..

Hmmm, en men gaat er bij Apple altijd op prat dat je zo weinig kabels nodig hebt ….. :wink:

amai, en ik dacht dat mijn bureau al overhoop lag, :P :innocent:

Bijdrager
    Stripe

In acht postst drie keer het zelfde plaatje :x

Maar, ik kan op mijn externe scherm ook niet fullscreen kijken, dan gaat Quick Time altijd automatisch naar mijn MacBook scherm over..

Bijdrager
    tommy666

Je kan eens proberen om je extern scherm als hoofdscherm in te stellen. Fullscreen wordt namelijk ALTIJD op het hoofdscherm weergegeven.

Bijdrager
    Stripe

Hoe doe je dat dan? Ik kan die optie niet vinden in het beeldscherm menu. Op mijn externe scherm heb ik wel mijn dock staan, dan zou je toch denken dat dat scherm automatisch je hoofdscherm is?

Bijdrager
    strigoi

Ik meen dat je gewoon bij voorkeuren aan kan geven welk scherm Quicktime pakt. Zit nu bij mn ouders thuis dus kan het ff niet voor je checken. Succes!

Bijdrager
    Mich

Bij quicktime kan je toch kiezen presenteer film en dan kan je kiezen welk scherm!

Bijdrager
    Stripe

Yep, hij doet het weer:) Nu zou ik alleen graag ook nog de fullscreen zien terwijl het andere scherm wel actief blijft.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.