18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    detlefpeel

Einde van mijn HD?

Ik heb al een tijdje dat mijn HD rare geluiden maakt.
    Eerst een zoemend geluid en daarna tikkend geluid.
    Dit is niet constant.

Ik heb een schijfcontrole gedaan en dit was het resultaat.

Wil dit zeggen dat ik een nieuwe HD best stop?

Welke schijfraden jullie mij aan voor in mijn Imac?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je hd is naar z’n grootje:-(
    Op OMT zijn via de zoekfunctie talloze topics te vinden onder Hardware welke hd je zou kunnen aanschaffen…….

Bijdrager
    JBStudio

Je kan natuurlijk ook even doen wat er in de melding staat. Opstarten van cd en dan schijfhulpprogramma uitvoeren… of kijken naar diskwarrior e.d…. Mocht je harde schijf echt gaar zijn dan heb je in ieder geval de film ‘The A-Team’ nog!

Bijdrager
    Kenneth B. Done

Je smart-status lijkt nog in orde. Maar het is een 250 GB modelletje…voor echt heel weinig heb je een 1 TB. Bedenk even hoeveel tijd alles kost om te repareren, en hoe moeilijk het is om de hd te vervangen voor een frisse (en snellere) nieuwe hd.

Bijdrager
    Maverick9898

Kost niet zoveel tijd. Als ie nog wel (een beetje) werkt, zou ik in ieder geval proberen een Time Machine back-up te runnen, als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kan je zo weer door met al je bestanden op je nieuwe schijf;).

Bijdrager
    detlefpeel

Hij werkt nog perfect!!
    Maar omdat hij rare geluiden deed toch eens schuifhulprogramma gedaan.
    Dus best een Time machine maken en binnendoen.

Ik zou mijn HD laten vervangen. (Belgie – Roeselare)
    Hoeveel zal dit me ongeveer kosten?
    Ik zou voor een 1 TB schijf gaan.

Bijdrager
    Sascha

Die foutmeldingen kan je oplossen door met je (Snow) Leopard dvd op te starten en Schijfhulpprogramma te laten draaien. Het tikkende geluid is minder normaal.

Bijdrager
    djswa

1TB heb je al voor 65 euro

Tip: Een schermafbeelding van een venster maken doe je met CMD+shift+4 en dan op je spatiebalk te duwen :sarcastic:

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan inderdaad ook nog ’s kijken of je het daarmee op kan lossen, maar dan nog zou ik een TM back-up maken. Het lijkt er iig op dat je HDD niet helemaal gezond meer is. Met je (Snow) Leopard disc kan je wel softwarematig iets herstellen maar hardwarematig niet natuurlijk.
    Een 1TB zelf plaatsen is zo duur als dat een 1TB HDD kost (dus niet heel veel). Laten plaatsen is wat anders en dan betaal je zeker wel 120 euro meer aan kosten, als het niet meer is.

Bijdrager
    dylloesz

Tikkende geluiden betekenen bijna altijd het einde van je HDD.. The future store in Utrecht kan een test uitvoeren op je HDD. Bij mij hebben zij er al 2 onder garantie vervangen!

Bijdrager
    Maverick9898

Tikkende geluiden betekenen bijna altijd het einde van je HDD.. The future store in Utrecht kan een test uitvoeren op je HDD. Bij mij hebben zij er al 2 onder garantie vervangen!

Ik denk dat een Belg niet helemaal naar Utrecht wil gaan met z’n iMac;).

Bijdrager
    Oppie

Dat geluid kan natuurlijk ook ontstaan doordat de schijf-hierarchy beschadigd is, en de schrijfkop daardoor de weg kwijt raakt. Ik zou gewoon eens die herstel eerst uitvoeren, en eventueel een herinstallatie uitvoeren.

En ja, een backup hebben, daar hoeven we het toch niet meer over te hebben?!!!

Bijdrager
    michelvdb

Ik zou mijn HD laten vervangen. (Belgie – Roeselare)

Stap bij Willaert binnen. Die heeft een zeer goede reputatie bij West-Vlaamse Applegebruikers.

Bijdrager
    iDaan98

Het valt mij wel op dat er facking veel HD’s sterven. Zijn ze dan zooooo slecht?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja die sterven redelijk snel ja;). Gewoon kwetsbare dingen omdat er bewegende onderdelen in zitten.

Bijdrager
    detlefpeel

Ik heb via de snowleopard een schijf herstel gedaan.
    en ik moet zeggen alles werkt terug als nieuw.
    Schijfcontrole gaf ook aan dat er geen problemen waren

Niet normaal het verschil!!!
    Alles gaat supervlot.

Hoe komt dat? Is het de bedoeling dat ik dit regelmatig eens doe?

Bijdrager
    Maverick9898

Nee niet als er meer problemen zijn :). In principe hoort alles gewoon te functioneren. Het is geen onderhoud o.i.d..
    Het verbaast me wel. Het leek een hardware-probleem.

Bijdrager
    Infinitatus

Harde schijf imac uit 2008? Toevallig zelf een maand geleden het probleem gehad. Het begon met tikken, schijffouten zoals hierboven getoond, tot en met regelmatige freezes van het systeem Uiteindelijk nieuwe install met timemachine gedaan. Alles ging perfect totdat na een week de problemen terug kwamen. Tenslotte interne harde schijf vervangen en sindsdien loopt ie weer perfect en zelfs nog sneller.
    Als je handig bent kun je de guides van ifixit volgen (staat heel goed uitgelegd). Anders even naar een erkende apple reseller gaan.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.