30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Bento

Einde Icefilms

Betekent dit het einde van Icefilms?

Megaupload.com, een van de grootste filehosters, websites waar je gratis of tegen een kleine vergoeding (film)bestanden kunt stallen die anderen weer kunnen bekijken, ter wereld is door de FBI uit de lucht gehaald. Zeven medewerkers van het bedrijf zullen vervolgd worden wegens inbreuk op het auteursrecht.
    Van deze zeven werden er vier in Nieuw-Zeeland gearresteerd , waaronder Nederlander Bram van der K en Kim Dotcom, de oprichter van de website. Naar de anderen wordt nog gezocht, meldt persbureau AP…..

Inactief
    Anoniem

.. while causing $500 million in damages to copyright holders.

Damn!

Bijdrager
    Mr. Shickadance

Helemaal verkloot!

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is hier Apple nieuws aan?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Fok.

Ik dacht ook al: waarom start er niets.

Bijdrager
    Mr. Shickadance
    Hansi2124 op 19 januari 2012

Wat is hier Apple nieuws aan?

Ik merk dat je geen apple tv hebt.

Bijdrager
    iBrammer

Dat is wel enorm jammer. Geniale add-on was dat icefilms! Nu moeten we weer aan het downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah joh, gewoon even 70.000 (keer een stuk of vijf) bestanden naar een ander servertje uploaden toch?

Morgen kijken we weer. :crazy:

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik kende de site niet, maar zulk soort dingen zijn jammer.
    Maar goed, als je met illegale zaken bezig houd, dan is dit de consequentie, dat is nu eenmaal het spel.
    Het is niet normaal dat een stumperige groepje puistige puberale hackers andere sites uit de lucht gaan halen.

Bijdrager
    KarelWillem

Zijn ze nu alles razendsnel aan het overzetten naar 2Shared?

Of is het toeval dat de eerste vijf films die ik probeer gewoon wèl werken?

Bijdrager
    foxy

Dat is even dikke shit…. net drie dagen geleden alles werkend gekregen. Icefilms is niet meer (of wel ?)
    Nou ja dan maar weer aan de download.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorlopig is een deel nog bruikbaar:

Until Megaupload gets back on their feet, we have unpublished all Megaupload links. 2shared will be our one and only link source for the time being.

En dit geeft dan weer hoop:

As many of you may already be aware, even without the passing of internet censorship bills SOPA and PIPA, the corrupt US Govt. has managed to shutdown Megaupload. It is our hope and our belief that this will not be permanent. As the 13th most visited website in the world, Megaupload has vast financial resources and top tier lawyers at their disposal. We expect their website to be back up soon.

Geblokkeerd
    Bento

Ik ken het verhaal niet helemaal maar de mensen achter Upload.com hebben iets gedaan wat niet mag maar dat heeft niets met de website te maken. Maar voor het gemak is de website op last van de FBI off-line gehaald. Volgens mij gebeurt er op de website niks illegaals. De kans bestaat dus dat MegaUpload binnenkort weer terug komt. Voorwaarde is denk ik wel dat er mensen zijn die een beroep oid aan gaan spannen en dat zullen de mensen van MegaUpload die zijn opgepakt voorlopig wel niet doen denk ik zo.

Moderator
    unSOUND
    Bento op 20 januari 2012

Volgens mij gebeurt er op de website niks illegaals.

Er worden films naar geupload die copyrights hebben… Dat is op zich illegaal.

Geblokkeerd
    Bento

Dat klopt. Maar dat uploaden wordt niet gedaan door MegaUpload. Je zou zeggen dat de uploader strafbaar is en niet MegaUpload. Maar ik kan het mis hebben hoor.

En als ik me goed herinner is de strekking van het verhaal van MegaUpload dat ik een reservekopie van mijn gekochte film on-line kan bewaren voor als mijn huis afbrandt. Dat ik de link naar het bestand dan eventueel deel met anderen is niet de verantwoording van MegaUpload. Volgens mij is MegaUpload destijds begonnen als fileuitwissel website. De link naar het bestand wordt ook alleen verstrekt aan de uploader en is dus niet openbaar. Maar ik graaf nu in mijn geheugen en kan er naast zitten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Uiteraard is de uploader strafbaar en niet de site, maar net als bij de op handen zijnde TPB blokkade is het veel gemakkelijker (maar niet democratisch) om de site aan te pakken.
    Hier kun je lezen dat MegaUpload ook gebruikt werd door ontwikelaars en nieuws sites om hun eigen materiaal te versturen.

Geblokkeerd
    Bento
    hendrik op 20 januari 2012

Uiteraard is de uploader strafbaar en niet de site, maar net als bij de op handen zijnde TPB blokkade is het veel gemakkelijker (maar niet democratisch) om de site aan te pakken.

Volgens mij is het wettelijk niet toegestaan om de site aan te pakken. Vandaar dat ik een kort geding o.i.d. verwacht van MegaUpload.

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens de site van Icefilms is die verwachting er inderdaad.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bento op 20 januari 2012

Volgens mij is het wettelijk niet toegestaan om de site aan te pakken. Vandaar dat ik een kort geding o.i.d. verwacht van MegaUpload.

In Amerika is het vast anders, maar hier in Europa stelt de Europese richtlijn hierover dat een ISP’r niet verantwoordelijk is voor de content die hij doorstuurt naar zijn klanten. Toch krijgt BREIN (gesteund door voornamelijk Amerikaanse belangen!) het voor elkaar dat 2 ISP’rs op straffe van een zeer hoge boete TPB moeten blokkeren. BREIN doet het dus op deze manier omdat BREIN een buitenlandse site inderdaad niet aan kan pakken. Onze wet betekend dus niet veel als er maar genoeg geld achter zit… :slant: :angry:

Bijdrager
    iSousou

Bij wie doet icefilms het nog?!
    2shared werkt bij mij niet op me atv!!
    Wel bij iemand anders?!

Bijdrager
    KarelWillem

2Shared doet het soms. Soms niet.

Moderator
    unSOUND
    Bento op 20 januari 2012

Dat klopt. Maar dat uploaden wordt niet gedaan door MegaUpload. Je zou zeggen dat de uploader strafbaar is en niet MegaUpload. Maar ik kan het mis hebben hoor.

Dat is volgens mij ook de hele heisa geworden, de site is tegenwoordig verantwoordelijk voor wat zijn bezoekers uploaden. Met diezelfde “truc” worden ook sites als Piratebay steeds aangepakt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat naar mijn idee niet erg democratisch is. Op die manier kun je ook wel stellen dat Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor alle hardrijders.

Moderator
    unSOUND

Strak plan !

Het idee dat de site nu verantwoordelijk wordt gehouden vind ik ook onzin, het is in mijn ogen dan ook niks meer dan een kattesprong in nood van de filmmaatschappijen en hun knokploeg. Die weten gewoon niet in te springen op de verandering van fysieke dragers naar software…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat wordt de content industrie ook al jaren verweten terwijl ideeën zoals de iTunes Store bewezen hebben dat het werkt. In de biografie kun je lezen dat ondanks zijn grote overredingskracht Steve Jobs juist met deze tak de grootste moeite had hun content via de iTunes Store aan te bieden.

Moderator
    unSOUND

Ja, die knakkers begrijpen het hele internet en de mobiele apparaten nog niet. Ik heb ooit de fout gemaakt om de iPad app versie van the Dark knight en Inception te kopen, totaal onbruikbaar door alle vormen van beveiliging en beperking die ze er in hadden gebouwd. Ik heb daarna zonder enig schulgevoel de films gedownload en de Apps weg gegooid.

Geblokkeerd
    Bento

Ik las dit ergens:

Wanneer een CD door een kopieerbeveiliging niet is af te spelen op een gewone cd of dvd-speler voldoet de cd niet aan de gestelde eisen voor een muziek-cd.Je hebt dus een ondeugdelijk product gekregen en hebt recht op vervanging door een wel werkend exemplaar en indien dat niet mogelijk is op je geld terug(uiteraard maak je wel eerst een kopie).Misschien leren ze deze onzin dan af.

Geldt dit ook niet voor die app versies?

Moderator
    unSOUND

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder zo min mogelijk tijd aan besteed heb…:lol: Ik heb een klacht naar Warner Bros gestuurd en dezelfde klacht in de iTunes Store gezet, en daarna gewoon een 1080 MKV van een nieuwsgroep getrokken en voor mij was daar de kous mee af.

Bijdrager
    pim939

Als de SOPA en de PIPA wet woreden aangenomen in de US dan gaan er snel nog meer van deze sites verdwijnen.

Geblokkeerd
    Bento

Ik vraag me toch ook af hoe lang usenet nog blijft bestaan als dit zo doorgaat…..
    Edit: we kunnen voorlopig nog door.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.