12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Eind van de maand Mac updates + nieuwe Mac mini?

Ik zag vandaag dat MyCom op de site een aanbieding heeft gemaakt voor een MacBook Pro 13″ waar je Gratis een Airport Express kastje bij krijgt t.w.v. 99,- en laat dit nu net het enige MacBook Pro model zijn dat geen upgrade heeft gekregen eind vorig jaar toen alle Retina modellen wel zijn aangepakt. Dit model is nog van Juni 2012 en kan dus wel een upgrade gebruiken of misschien dat Apple dit model helemaal stopzet omdat dit nog de enige Pro MacBook is zonder Retina.

Het gekke is dat deze aanbieding een ‘korting’ heeft van 99,- en die prijs herkennen we natuurlijk allemaal van de iCentre en A-Mac reseller dealertjes in ons land die zelf geen kortingen kunnen en mogen maken maar altijd afhankelijk zijn van Apple.

Ik denk dat deze korting bij MyCom gemaakt is door Apple voor elke verkopende partij die nog absurde volumes van deze ‘oudere’ MacBook Pro heeft liggen, zeker als je kijkt dat ze er een Airport Express bij doen ??? Als dit vanuit MyCom zou komen dan deden ze er toch wel een 99,- waardebon voor één van hun winkels bij, de kans dat iemand dan met deze waardebon iets koopt van een ander merk dan Apple ( waar ze meer provisie op hebben ) is dan veel groter.
    MyCom heeft nog zo’n 100 stuks van deze machine op de plank liggen die ze anders nooit meer zullen verkopen tegen de huidige prijs omdat je voor 100,- meer dezelfde jongere machine hebt met Retina, betere grafische kaart + Flash geheugen. Dat zijn drie dingen die wel 100 euro waard zijn denk ik.

Ik denk dat Apple ons stiekem iets wilt vertellen – dat je in de komende twee weken even beter geen nieuwe Mac kunt kopen tenzij het een Mac Pro is natuurlijk.

Zelf zit ik op de nieuwe Mac mini te wachten en wat mij hierbij opviel is dat het het 2e model ( de iets betere Mac mini ) bij MyCom afgelopen week nog een levertijd had van 5 – 7 dagen en er geen directe stock was in het online magazijn terwijl ze er nu op dit moment ineens welgeteld 7 stuks op de plank hebben liggen. Voor een bedrijf als MyCom is 7 stuks inkopen natuurlijk niets.

Dit alles geeft denk ik wel aan dat het niet lang meer kan duren:)

Bijdrager
    eugy

Ach dit is koffiedik kijken.

Bijdrager
    Orgeldraaier

Het is duidelijk dat je heel erg hoopt, wilt en wenst dat de nieuwe Mac mini er snel aankomt;)

Dat dit ook snel mag gebeuren, mede met het oog op je geestelijke gezondheid:):evil:

Ik weet niet wat normaliter de gang van zaken is bij de introductie van een nieuwe Mac mini, maar aangezien het huidige model bijna twee jaar oud is kan er wel eens een geheel nieuw ontwerp aankomen. Dit zal dan, Apple kennende, niet stilzwijgend gedaan worden.

Bijdrager
    Shmoo

Daarom had ik het ook even bij de roddels gezet.

Ja ik hoop het heel graag omdat mijn iMac 07 sporen van slijtage begint te vertonen.

Een nieuw design voor de mini hoeft van mij niet want ik ben bang dat Apple hem gaat veranderen in een kastje dat lijkt op de Airport Express – Time Capsule die je daarna niet meer zelf kunt openen om RAM of een HD te vervangen.

Bijdrager
    Niels

Is geen garantie voor een update/nieuw model. Het lijkt me eerder dat ze van de voorraad van dit ‘basis model’ af willen, omdat iedereen toch liever 100 euro meer neerlegt voor de retina. De AirPort expres gaat naar mijn weten ook niet als vliegende broodjes over de plank, en daar zal wel een update met de nieuwe WiFi standaard voor uitkomen.

Bijdrager
    iep

Het opkopen van een enorme voorraad en deze met korting verkopen is geen ongewone actie. Ook niet met Apple producten.

Bijdrager
    Orgeldraaier

@shmoo In dit artikel wordt ook heel kort iets gezegd over de Mac mini, voornaamste conclusie, het blijft onduidelijk:(

Bijdrager
    r.heijma

Nieuwe mac mini als een kleine Mac Pro. Lijkt me wel wat. Mooie asbak voor op het bureau.

Bijdrager
    Melle

ik ben ook aan het ‘wachten’ op nieuwe mac mini.

Steeds hier een mac Pro gehad, maar die is verkocht, omdat die niet meer nodig was.
    (was computer van vriendin, die veel grafisch werk verricht en rendert, maar ze doet dit nu bij bureau met computers daar)

Nu enkel nog macbook air in huis en begint lastig te worden. We missen een vaste computer.
    Maar het is ook niet dringend. Nu al bijna 9 maanden met 1 computertje thuis en dat gaat wel.

Maar hoe sneller nieuwe mac mini, hoe beter. Imac overwogen, maar ik wel mijn eigen schermen gebruiken.
    Ik wil vooral haswell en de betere grafische kaart. Gewoon geruisloze update volstaat dus.

Liever geen nieuwe vormfactor.

Bijdrager
    Shmoo

Nou sinds dat er een nieuwer gerucht gaat dat er wel eens volgende maand een nieuwe (instap) iMac op de markt komt die rond de 999,- moet gaan worden kan het mogelijk zijn dat ze de Mac mini helemaal niet meer updaten.

Bijdrager
    Melle

allez, ik ben benieuwd wat we binnen 7 dagen kunnen zeggen. Mac mini upgrade zou zo ideaal zijn…

Bijdrager
    Halfduplex

Ik zit ook al dik 6 maanden te wachten tot dat de Mac mini eindelijk een update krijgt.
    Ik zelf heb nu nog een Mac pro 2009 die ik dus wil vervangen voor dan de nieuwste Mac mini.
    De huidig snelste Mac mini is namelijk ongeveer net zo snel als mijn Mac pro,
    Ik hoop alleen wel dat ik bij de nieuwe Mac mini zelf mijn ram en hd kan vervangen:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.