6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tijns

eigenaarswachtwoord voor pdf bestand

Een pdf bestand kan ik na downloaden en openen in voorvertoning opslaan via “exporteer”. Dit werkt prima.

Recent kreeg ik een pdf bestand dat ik via “exporteer” wilde opslaan maar kreeg een pop up waarin me werd gevraagd een eigenaarswachtwoord in te vullen, anders is exporteren niet mogelijk. Een kennis kon dit bestand op zijn mac wel gewoon exporteren. Ik heb dit nu voor het eerst bij deze afzender. Het eigenaarswachtwoord is voor mij niet beschikbaar.

Is er een instelling dit dit veroorzaakt ?

Op mijn windows laptop lukte het wel, maar als ik dat bestand dan naar mijn mac verplaats en daar wil opslaan krijg weer de vraag naar het eigenaarswachtwoord.

Wie kan me helpen ?

Ik heb een iMac 21,5 late 2013 met Sierra.

Sleutelbeheerder
    Night

Er is wel een trucje om dit te omzeilen:

PDFKey Pro

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom niet met de mogelijkheden van de Mac/OS zelf?

Openen met ColorSync-hulpprogramma/ bewaar als/ PDF en wachtwoord is weg.
    Of : openen in voorvertoning/kwartslag draaien/afsluiten/opslaan/ja/heropenen en wachtwoord is weg.

Bijdrager
    tijns

<p class=”cite”>Night op 28 februari 2019 om 17:27</p>
    Er is wel een trucje om dit te omzeilen:

PDFKey Pro

Niet geprobeerd; ga ik nog doen.

Echter ik krijg dit document maandelijks, per maand aangepast, en dan moet ik het programma aanschaffen, alleen voor deze verzender.

Ga de verzender nog eens benaderen om zijn beveiliging te verwijderen. Want ik denk dat daar het euvel zit; want een instelling op mijn eigen Mac kan ik niet vinden.

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 februari 2019 om 20:15</p>
    Waarom niet met de mogelijkheden van de Mac/OS zelf?

Openen met ColorSync-hulpprogramma/ bewaar als/ PDF en wachtwoord is weg.
    Of : openen in voorvertoning/kwartslag draaien/afsluiten/opslaan/ja/heropenen en wachtwoord is weg.

In voorvertoning kwartslag draaien gaat niet; ook dan wordt wachtwoord gevraagd; wachtwoord kennelijk nodig voor iedere bewerking.

Openen met “colorsync/archief/druk af/uitrolmenu Pdf/bewaar als”, werkt wel. Dank je hartelijk.

Bijdrager
    McPim

Als mosterd na de maaltijd nog deze tip: https://smallpdf.com (met o.a. een unlock optie). Gratis als je af en toe zo’n functie nodig hebt (max 2x per uur).

Bijdrager
    tijns

<p class=”cite”>McPim op 1 maart 2019 om 11:46</p>
    Als mosterd na de maaltijd nog deze tip: https://smallpdf.com (met o.a. een unlock optie). Gratis als je af en toe zo’n functie nodig hebt (max 2x per uur).

Geprobeerd en werkt. Hartelijk dank.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.