30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Eigen tv-kanaal

Hoi beste OMT’ers,

In veel hotels hebben ze een eigen tv-kanaal wat alleen te bereiken is via de tv’s
    in het hotel. Graag wil ik dit thuis aan gaan maken. Met mijn eigen films, programma’s, herhalingen etc.

Een oplossing zoals uStream is niet helemaal wat ik bedoel, het moet echt op de tv komen.
    Ik heb een MacBook Pro met Snow Leopard, weet dan iemand of ik dit kan streamen?

Alvast bedankt voor het helpen,
    // Rainier van Es

Geblokkeerd
    Anoniem

apple tv.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mmm, ik bedoel echt een streaming service dat ik via mijn Mac kan bedienen. Met Apple TV kan je niet een echt TV-kanaal oprichten.

Ik denk meer aan een kabeltje met een programma’tje.. :slant:

Bijdrager
    KingAchille

En heb je de bedoeling om dit tv-kanaal ook aan te bieden aan andere mensen? Of is het louter voor eigen gebruik?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is alleen voor eigen gebruik. In het huis en zeker boven moet het te bereiken zijn!:)

Bijdrager
    Pieterr

De VLC club heeft (behalve een player) ook een video streaming server oplossing.
    http://wiki.videolan.org/We_Use_VideoLAN

Geblokkeerd
    Anoniem

Kan je me een beetje uitleggen hoe dit werkt, ik snap er niets van..;)

Bijdrager
    KingAchille

Als je een harde schijf aan je AirPort Extreme hangt, heb je al een soort “cloud” gemaakt waarin al je bestanden staan. Elke apparaat met WiFi kan er dan aan.

Een andere oplossing is DropBox. Biedt je ook de mogelijk aan om een soort cloud aan te maken…

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar gaat dit naar je televisie? Ik wil gewoon een soort eigen tv-zender aanmaken op mijn eigen tv. Ik zat meer te denken aan een makkelijkere oplossing. Ik heb een AirPort Express, MacBook Pro en een Samsung TV.

Bijdrager
    they

Grappig, ik heb hier ook weleens aan gedacht. Dat hij gewoon random films/ series pakt, de hele dag door.

Geblokkeerd
    Anoniem

Weet jij hoe dat moet? :yum:

Bijdrager
    they

Ik kwam eigenlijk niet verder dan shufflen met een willekeurig programma welke in mijn series/ films mappen kijkt. Maar dan moet dus dat programma de hele dag draaien op mijn macbook of htpc.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoe doe je dat? Kan je mij dat precies uitleggen? Zou ik wel erg fijn vinden!:)

Inactief
    Anoniem

Hoe wil je de beelden van je Macbook op je TV krijgen? Met een kabel?

Moet jouw “zender” op één tv worden vertoond of op meerdere?

Als je meerdere tv’s wilt bedienen dan zal dat niet met een kabel gaan. Je zal dan bv op iedere tv een ATV moeten aansluiten.

Bijdrager
    Bor

Closed-circuit television. In ons oude schoolgebouw hadden ze ook leidingen liggen, daar zaten dan op vier plekken TV’s aan met roosterinformatie en soms wat foto’s.

Bijdrager
    Vincent

Videoplayout software heb je nodig. zoals OnTheAir Video Express: http://www.softron.tv/products/playout_standalone/ontheair_video_express.html
    Vervolgens een mac (mini?) op een tv aansluiten en presto, een eigen “tv zender”. Handig? IMHO niet, on demand met een Apple TV of iets dergelijks lijkt mij veel handiger. Leuk? Dat dan weer wel..

Bijdrager
    tjetta

Een TV-kanaal is eenrichtingsverkeer. Een programma wordt uitgezonden, waar jij verder geen invloed op hebt. Wat jij zoekt is een TV on demand oplossing.

Ik zou zeggen, google eens op Plex. Zeeeeeer de moeite waard! Al je TV, films en muziek ordenen in een smaakvol jasje, en met plugins als uitzendinggemist.nl is het helemaal compleet.

Bijdrager
    imacbrielle

google broadcast for mac
    dan vind je best wel wat hits maar het meeste is voor windhoos

Inactief
    Anoniem

Plex is prima maar ik denk niet om zelf tv programma’s te maken.

Kan je geen videopodcast maken. Ik heb me nooit op dat vlak begeven maar volgens mij kan je een gewone (geluids) podcast zo maken dat het een radioprogramma is. Wellicht kan je een videopodcast zo maken dat het een tv programma is. Met omroepsters, een film en een tv serie of wat je dan ook wilt. Die kan je dan mbv iTunes afspelen en desnoods herhalen. En dan mbv ATV(‘s) op een of meer tv’s vertonen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waar de TS aan voorbij gaat is dat het in de meeste hotels ook helemaal niet gaat om een simpel “eigen TV kanaal”. TS denkt volgens mij dat hotels een eigen frequentie hebben geritseld op hun in-house kabelnet en dat zij daar een kabel broadcast op doen.

Buiten het feit dat daar natuurlijk speciale apparatuur voor nodig is, is het vaak ook gewoon niet zo. Het is helaas toch echt een slimmer systeem wat volgens mij vaak op IP draait en dus heeft elke TV in een hotel ook minstens enige slimme electronica aan boord. Het is dus echt niet zo dat ze op 713.25 Mhz een eigen uitzending hebben draaien.

Zoals anderen al zeiden zal je dus aan elke TV toch echt iets “slims” moeten hangen dat, in jouw geval, een Stream kan ontvangen en weergeven. En dus wordt dat bijvoorbeeld een macje, een AppleTV, een PopcornHour of wat dan ook, in combinatie met een andere computer die een constante stream genereert via bijvoorbeeld Quicktime Server of VLC Server.

Bijdrager
    tinus_omt

Het is natuurlijk niet zo bijzonder als je wellicht zou denken om een signaal aan de kabel toe te voegen, dat doet je videorecorder ook.

Geblokkeerd
    Anoniem

True that, idem voor de oude game consoles. Maar zie tegenwoordig eens gemakkelijk aan een kastje te komen die dat ook voor je PC kan doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is mij allemaal iets te moeilijk geworden..
    Iets zoals Plex is erg handig, maar dan heb je niet een ”echt” tv-kanaal!;)

Heb je niet een programma waarin je films en reclames kan invoegen en
    dat op je televisie aan kan sluiten? Ik heb wel een DVI Kabel naar mijn TV!

Verder is het voor gebruik op mijn eigen televisie. Als ze het beneden
    kunnen volgen, dat zou handig zijn, maar dat moet niet..

Inactief
    Anoniem

Nogmaals: heb je een videopodcast al bekeken of het iets is?

Geblokkeerd
    Anoniem
    Meh1965 op 23 september 2010

Nogmaals: heb je een videopodcast al bekeken of het iets is?

Hoe maak ik dat dan precies en wat is ATV?

Inactief
    Anoniem

ATV = Apple TV
    Even googelen levert o.a. dit op.

Bijdrager
    Vincent
    rainiervanes1 op 23 september 2010

Het is mij allemaal iets te moeilijk geworden..
    Iets zoals Plex is erg handig, maar dan heb je niet een \’\’echt\’\’ tv-kanaal!;)
    Verder is het voor gebruik op mijn eigen televisie. Als ze het beneden
    kunnen volgen, dat zou handig zijn, maar dat moet niet..

Als je mijn post een pagina terug had gelezen dan had je gezien dat ik een link naar een stukje software had geplaatst wat precies is wat je vraagt…..:confused:

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh, bedankt! Had ik weer niet gezien..:(

Bijdrager
    lord anubis

Ik zie dat er veel info wordt gegeven over wat de TS vraagt, maar zijn werkelijke info is erg beperkt.
    Ik doe een duit in het zakje.

Gebruik je analoog naar je tv’s, lees dan verder.
    Als jij bwv naar jouw kanaal wilt zappen en beschikbaar op elke tv in het huis, en niet overschakeling naar een ander apparaat input, zoals hdmi etc, via een extra apparaat gebruik dan een combiner.

Een combiner is een soort splitter maar dan omgedraaid.
    Het combineert de kanalen aanwezig op alle inputs samen.
    EN, dat je RF Video Modulators bezit welke op een willekeurig kanaal gezet kan worden.
    Het enige waar jij voor moet zorgen is dat jouw kanaal niet overeenkomt met de reeds bestaande.
    Er kunnen op een kabel 100+ zender aanwezig zijn.
    Besef wel dat je je LT moet bedienen om iets te zien. Dus als je LT boven is en je wilt beneden kijken en dan even op pauze zetten dan wordt het rennen.

Voor digitaal wordt het een duur grapje.

Geblokkeerd
    Anoniem

*zucht* ik zie nu net dat de TS zelfs gewoon iets heel anders bedoelt. Ik citeer:

Mijn $DEITY!:confused: Is dat verdorie alles dat je wilt? Ga dan niet moeilijk praten over “eigen TV kanaal” enzo.

1. Sluit Mac aan op TV.
    2. Zet TV op externe input
    3. Start VLC met een dikke, vette playlist van al je films en TV series

Klaar. Blij? Hemeltjelief.

EDIT:
    En als je ze beneden alsnog mee wilt laten kijken, dan kan dat alsnog met elke willekeurige media player die een stream via het netwerk kan bekijken. Je kan immers VLC jouw playlist ook via het netwerk laten streamen.

EDIT 2, @ lord anubis:
    Bedankt voor het woord “combiner”! Weer wat geleerd! Ik wist dat zoiets moest bestaan, maar had geen flauw benul hoe het heet:) Dat was wat ik eerder probeerde te omschrijven. Een andere term schijnt ook wel diplexer te zijn.

Punt is en blijft natuurlijk dat, als je zoiets gaat doen, je alsnog een apparaat nodig hebt dat op de computer wordt aangesloten en dat een AV stream omzet in een RF signaal op een vastgestelde frequentie.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.