6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jafolkers

Eigen site

:cry: Sinds een maand werk ik op een iMac (overgestapt van PC) ben hs tevreden maar nu kan ik niet verder bouwen met mijn site jufvrouwjanny.tk Volgens mij kun je door het besturingssysteem niet verder op .tk dit is het enigste waar ik van baal. Voor de rest meer dan tevreden met mijn iMac!!! Wie weet DE oplossing of een andere gratis plek waar ik een nieuwe site kan bouwen (budget is low vandaar liefst gratis). Wie kan mij helpen?

Janny

Bijdrager
    tomfeys

Hoe bedoel je dat je niet meer op tk geraakt. Mijn url is tk. En ‘k geraak er heus nog op.

Bijdrager
    KarelWillem

.tk is toch alleen maar een doorverwijzing?
    Zij hosten je site niet, maar verwijzen alleen maar (door middel van een naam die je zelf kunt kiezen) door naar je eigen site.

Dus hoe bedoel je dat je er niet meer op komt?

Je site is gewoon bereikbaar in ieder geval…

Je site wordt gehost bij geocities op dit adres:
    http://www.geocities.com/jufvrouwjanny

Daar moet je dus wijzigingen in je site doorvoeren en niet op http://www.jufvrouwjanny.tk!

Bijdrager
    tiny

Janny,

Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moeten we weten hoe je aan de site werkte op je peecee.

Je hebt waarschijnlijk een of ander webdesignprogramma gebruikt om de site te maken/bewerken en vervolgens online gezet met een ftp-programma.

Het is ook mogelijk om het allemaal online te doen maar dat lijkt me in jouw geval iets te omslachtig.

Ik maak zelf ook sites en de bovengenoemde programma’s zijn er voor de Mac in overvloed. Laat ons dus iets meer weten en dan helpen we je verder…

tiny

Bijdrager
    jafolkers

Inderdaad. Ik deed dat via Yahoo bij Geocities en daar zit een programma bij in zodat je via hun programma’s aan je site kunt werken (hoef je niets te kopen) en dat lukt nu dus niet meer op de iMac 800Mhz Superdrive met Jaguar erop.
    Als je nog meer moet weten hoor ok dat graag.

Janny

Bijdrager
    tiny

Als je verder wilt werken aan je site heb je, zoals eerder vermeld, een webdesignprogramma nodig en een programma om mee te uploaden.

Een programma om mee te uploaden (de pagina’s die je hebt gemaakt online te zetten) is niet al te moeilijk. Ze zijn er ook gratis.

Webdsignprogramma’s zijn er in veel soorten en maten. Ik zou even kijken bij VersionTracker voor een overzicht.

Ook kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken om te kijken wat er al eerder gevraagd en gezegd is over het maken van sites want je bent beslist niet de eerste die wil weten hoe een site te bouwen.

In ieder geval heb ik al een linkje voor je gevonden van een eerdere thread over een ftp-programma: link.

Over webdesign wordt heel veel geschreven. Begin eens in de zoekfunctie met ‘webdesign’ en ‘programma’.

Suc6

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.