21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

eigen server maken

ik wil een eigen server creeeren. Dus mijn website op mijn computer.
    Hoe doe je dat? Is daar software voor?

Thx Palermo

Moderator
    unSOUND

Zit standaard in OS X.

Systeemvoorkeuren > Delen > Webserver

Bijdrager
    palermo

whow inderdaad, dat is simpel.

Maar ben je verplicht te werken met Apache?

Inactief
    Anoniem

Nee, je kan de interne ook gewoon niet gebruiken en een andere downloaden en gebruiken. IIS gaat trouwens niet werken he:wink:

Bijdrager
    palermo

welk programma werkt dan fijn?

Inactief
    Anoniem

De enige die ik gebruik(t heb) zijn IIS en Apache maar dan op Windows.

Ik zag dat er ook een OS X versie van XAMPP te downloaden is op http://www.apachefriends.org, XAMPP is een programma waar alles op en aan zit. Zoals Apache, MySQL etc. Voor Mac OS X is het nog wel in de beta fase.

Bijdrager
    Indomarco

Maar hoe krijgt iemand anders die pagina’s te zien als deze in een intern netwerk staat. Zoals mijn oude G4 met 192.168.1.33 die nu als bestandsserver staat.

Misschien is deze info relevant:
    ADSL: Tiscali T6 met Zyxel 2602 router

Bijdrager
    Almerrrrr

wat is het probleem met werken met apache dan?

Bijdrager
    palermo

apache ziet er zo ingewikkeld uit voor iemand met een laag iq:)

Bijdrager
    EL Mystica

Dan kan je beter van servers afblijven. Voor je het weet kan iederen gans je mac doorzoeken, misbruiken, …

Servers are no toys!

Bijdrager
    mr.greenish
    Bijdrager
    Macs
    ”mr.greenish”

Simpeler kan niet.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24852

Inderdaad! Echt een aanrader…

Bijdrager
    iPod Jimmy

Je kan het ook zelf compilen enz.

DIYMacServer

Zo heb ik het gedaan. Je kan ipv de php module alleen beter entropy gebruiken. Daar zit alles in.[/url]

Bijdrager
    danielpunt

Ik heb nu de webserver aan, en MAMP geinstalleerd, maar hoe kan ik de map die de webserver pakt wijzigen naar de map die MAMP gebruikt?

Bijdrager
    EL Mystica

Als je MAMP gebruikt, hoef je je webserver niet te gebruiken, enkel mamp volstaat

Bijdrager
    danielpunt

Oh tof dat wist ik niet.:) Bedankt!

Bijdrager
    Martyin

Hoi,
    Ik heb sinds een tijdje een eigen server met site die ik host, maar heb probleem met dns.
    Hoe kan het nouu dat ik nu mijn livebox te zien krijg terwijl ik eerder de sitenaam gewoon kon gebruiken…
    Ik heb alleen de domainname aangepast en sinds dien komt hij niet met de domainname terug.
    Klinkt verwarrend maar is simpel…
    Ik heb een koppelpakket bij een hosting provider, daar forward ik naar het externe adres van mijn livebox. De naamgeving en omzetting vind ” biten ” plaats.
    Maar om te kunnen werken aan de site moet ik ” binnen ” de zelfde naamgeving toch kunnen gebruiken?
    Hostfile aangepast en naam toegevoegd. Helpt niet.
    Op console hostname en domainname goed ingegeven werkt niet..

Wat zie ik nou over het hoofd?

Ik wilde graag met originele namen kunnen werken ipv ip adressen invullen…
    Net alsof ik van ” buiten” kom…

graag hulp

Bijdrager
    Martyin

Weet niet precies wat de aanleiding was, maar het werkt alweer…

Hostname is goedgezet, weglaten van domainname was voldoende
    Alleen de hosts file aangepast en beide adressen , lokaal en extern naar de goede dns naam verwezen.

Klaar dus..

Bijdrager
    oegemeister

overigens moet je mamp niet gaan gebruiken als server om van buitenaf te contacteren. Daar is ie niet geschikt voor.

”mamp”

MAMP was created primarily as a PHP development environment for Macintosh computer and should therefore not be used as Live Webserver for the Internet.

Misschien moet je daar mamp pro voor gebruiken. de gewone mamp heeft een standaard httpd.conf die je niet aan kan passen of de php.ini die je niet aan kan passen….. en das echt neit handig.

En zoals hier al eerder gezegd.

Servers are no toys!

m. vr. gr.
    Sjoerd

Bijdrager
    Martyin

Beste sjoerd, ik gebruik geen mamp
    ik gebruik xampp

knip

Ahum, realiseer me net dat het tegen de voorganger was…

Bijdrager
    danielpunt
    ”oegemeister”

overigens moet je mamp niet gaan gebruiken als server om van buitenaf te contacteren. Daar is ie niet geschikt voor.

”mamp”

MAMP was created primarily as a PHP development environment for Macintosh computer and should therefore not be used as Live Webserver for the Internet.

Misschien moet je daar mamp pro voor gebruiken. de gewone mamp heeft een standaard httpd.conf die je niet aan kan passen of de php.ini die je niet aan kan passen….. en das echt neit handig.

En zoals hier al eerder gezegd.

Servers are no toys!

m. vr. gr.
    Sjoerd

Het is ook niet om mijn eigen website te hosten, maar om wat kleine documentjes aan wat vrienden door te spelen.:)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.