29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    r.roeden

Eigen opname

Hoi,

Ik heb een macbook air. Die redelijk goed werkt (soms wat problemen met internet maar goed). We gebruiken deze computer met het complete gezin (geen aparte inlog). Echter ik heb het vermoeden dat bepaalde huisgenoten de mac gebruiken voor het uitvoeren van rare activiteiten.
    Nu weet ik van mijn werk dat er programma’s zijn die opname maken van wat je op de windows pc doet (van adressen tot complete films).
    Ik vroeg me af of er ook zulke programma’s zijn voor de mac.

Die ik dan kan installeren en laten draaien.

alvast bedankt

Rolf

ps

geen idee of ik het op de juiste plek vraag

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien tijd voor een goed gesprek?

Bijdrager
    r.roeden

Pubers die niet van jou zijn.
    Partner die dan niet weet welke kant te kiezen.
    Nee dat hebben we al geprobeerd, en voordat ik me daar opnieuw aan wil begeven wil ik iets meer “bewijs” hebben dan “ik denk”.

Bijdrager
    daanclasener

Als je het echt niet vetrouwd is het misschien juist wel slim op gewoon ieder een eigen login te maken.
    Maar geloof me, je maakt het alleen maar erger als je alles gaat opnemen wat ze doen om het vervolgens te gebruiken als bewijs tegen hun, dat schept niet echt goede banden namelijk.

off topic, moest aan dit plaatje denken:

Bijdrager
    r.roeden

Maar als ze een eigen login hebben blijft het probleem hetzelfde.

Bijdrager
    Beech

Je kunt toch zelf op onderzoek gaan ?

Overigens vraag ze het zelf eens, meestal weten zij meer dan jij zelf.

Bijdrager
    koenvisser

Serieus, ik raadt je echt af om dit te doen. Een kind van die leeftijd gaan beschuldigen en daarna met feiten komen die je hebt gekregen door te bespioneren. Als je de relatie tussen jou en die pubers kapot wilt maken, moet je dit vooral doen.

Het enige wat je kan doen is positieve gesprekken met ze aangaan, en ze ondersteunen bij hun ontwikkeling. Als ze dan met iets zitten dan stappen ze vanzelf op je af. En pubers hebben ook hun eigen privacy nodig, je hoeft echt niet op elke scheet te letten.

Bijdrager
    johnkeates

rare activiteiten

Wat bedoel je hier mee?

Als je er geen last van hebt, dan maakt het niet zo veel uit lijkt me, wat iemand anders doet is volgens mij niet zo’n probleem dacht ik?
    En als je wel last hebt van wat iemand anders doet, dan kan je gewoon accounts maken.

Geblokkeerd
    Bento
    daanclasener op 27 juli 2013

Als je het echt niet vetrouwd is het misschien juist wel slim op gewoon ieder een eigen login te maken.
    Maar geloof me, je maakt het alleen maar erger als je alles gaat opnemen wat ze doen om het vervolgens te gebruiken als bewijs tegen hun, dat schept niet echt goede banden namelijk.

Ik denk dat de persoon in kwestie (de heer Roeden) dat het beste zelf kan beoordelen. Zeer irritant wijsneuzen gedrag hier. Neem koenvisser met een air alsof hij de wijsheid in pacht heeft m.b.t. pubers. Ga toch weg man.

Het enige wat je kan doen….

De arrogantie ten top. Iemand komt een vraag stellen en men vertelt dan even dat de persoon het helemaal verkeerd aanpakt. Vertel de goede man gewoon of dergelijke software bestaat. Of niet. Maar laat hem zelf beoordelen of hij dergelijke software wel kan en mag gebruiken.

PS Het is tegen hen, je vertrouwt en ik raad om er maar een paar te noemen.

Bijdrager
    daanclasener

Ik zou er persoonlijk alleen iets tegen doen als je er last van hebt, “rare” dingen horen nou eenmaal ook bij opgroeien.

Bijdrager
    daanclasener
    Bento op 27 juli 2013
    daanclasener op 27 juli 2013

Ik denk dat de persoon in kwestie (de heer Roeden) dat het beste zelf kan beoordelen. Zeer irritant wijsneuzen gedrag hier. Neem koenvisser met een air alsof hij de wijsheid in pacht heeft m.b.t. pubers. Ga toch weg man.

Het enige wat je kan doen….

De arrogantie ten top. Iemand komt een vraag stellen en men vertelt dan even dat de persoon het helemaal verkeerd aanpakt. Vertel de goede man gewoon of dergelijke software bestaat. Of niet. Maar laat hem zelf beoordelen of hij dergelijke software wel kan en mag gebruiken.

PS Het is tegen hen, je vertrouwt en ik raad om er maar een paar te noemen.

btw, goede tip man! heeft TS ook echt iets aan(y)

Bijdrager
    fatboysmart

http://www.acespymac.com/

Kost wel 55 euro.

Ik zie nu dat het 10.5 en 10.6 ondersteund, dus geen melding over 10.7 en hoger.

Bijdrager
    bartvdv

Eigen login voor elk en “parental controls” aanzetten, dan kan je zo ongeveer volgen welke sites ze gebruiken en welke programma’s ze gebruiken. Of je installeert de gratis keylogger, door Google ontwikkeld. Dan kan je meteen ook lezen wat ze intikken… Nu, mochten het mijn pubers niet zijn (samengesteld gezin), dan blijven ze met hun fikken van mijn spullen.

Bijdrager
    bartvdv

Het enige wat je kan doen is positieve gesprekken met ze aangaan, en ze ondersteunen bij hun ontwikkeling. Als ze dan met iets zitten dan stappen ze vanzelf op je af. En pubers hebben ook hun eigen privacy nodig, je hoeft echt niet op elke scheet te letten.

Ik geloof niet in dit soort moderne opvoeding, de laat maar waaien-theorie. Ofwel verweren ze zich als een duivel in een wijwatervat, of ze knikken braaf ‘ja’ en denken bij zichzelf ‘fuck you’ en doen gewoon verder. Een maatschappij kan alleen bestaan met duidelijke regels en af en toe een (educatieve) tik. Doe je dat niet, dan krijg je van die ettertjes die je hele dag verpesten. Hangjongeren.

Bijdrager
    daanclasener

ik ben het met bart eens, maar vind het een beetje ver gaan om ze te gaan bespioneren, helemaal als het niet je eigen kinderen zijn. ben zelf 17, ouders gescheiden en vader een nieuwe vriendin die heel aardig is, maar als zij ineens alles wat zij ziet/merkt door gaat sluizen naar mn vader, of zelf ineens mijn moeder gaat spelen, dan kan ze het goed verpesten.

en natuurlijk, een keer zeggen dat iets niet oke is heb ik echt geen problemen mee, maar wel als ze gaat zitten zoeken naar fouten. door bijvoorbeeld internet geschiedenissen na te gaan.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is een gevaarlijk topic dat kan ik je wel vertellen..

Mijn advies, stop er direct mee want dit kan heel erg verkeerd aflopen voor iedereen

Bijdrager
    Hansi2124
    r.roeden op 27 juli 2013

Partner die dan niet weet welke kant te kiezen.

Ik denk dat een goed gesprek met je partner bovenaan staat. Als beide “ouders” verdeeld zijn over de opvoeding, zal er altijd 1 zijn die “de lul” is…… En dat zal de relatie ook niet ten goede komen.

Bijdrager
    Ostinato

Stel: je installeert die software, en je komt erachter dat het je partner is die bezig is met ‘rare activiteiten’ – en niet een van de kinderen.

Wat doe je dan?

Bespioneren van huisgenoten lijkt me echt een recept voor rampspoed.

Edit: en als die kinderen een beetje computer-savvy zijn, hebben ze zo door dat er iets op de achtergrond draait.

Bijdrager
    daanclasener

je moet jezelf afvragen of je dit wel echt wilt, je kan hier meer mee kapot maken dan dat je denkt.

Bijdrager
    johnkeates

En wat dacht je van dit topic op zich? Die andere gebruikers kunnen ook op internet en zoeken naar “r.roeden” en dan hier terecht komen he…

Bijdrager
    Koning Frank
    Ostinato op 27 juli 2013

Edit: en als die kinderen een beetje computer-savvy zijn, hebben ze zo door dat er iets op de achtergrond draait.

Ohja? Dus als ik een keylogger installeer die zich nestelt in je kernel, dan heb jij dat door?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bento:
    “De arrogantie ten top”
    Ha Ha, en dat zegt jij??? Je bent om te huilen.:roll:

@TS
    En inderdaad: je huisgenoten op wat voor manier dan ook bespioneren is per definitie niet de juiste weg. Bespioneren heeft altijd een ‘air’ van achterbaksheid. (Vandaar ook Bento dat het afgeraden wordt). Ik weet niet hoe oud de persoon is die deze ‘rare activiteiten’ uitvoert, maar als je hiermee bedoelt: “natuur films voor volwassenen” dan zal de leeftijd bepalend zijn voor mogelijke ‘sancties’. Is de persoon naar alle begrippen oud genoeg dan zal verbieden meer kwaad dan goed doen. (Zoals zo vaak het geval is).
    Aangezien het hier om één gezamenlijk account gaat heb je niet eens altijd een spionage programma nodig. Simpelweg de history van je browser nalopen kan al wat opleveren. Maar ook dan is een gesprek van meer waarde dan achter iemands rug om bewijsmateriaal verzamelen.

En meerdere accounts aan maken is sowieso beter om conflicten te voorkomen omdat iemand dan ook niet per ongeluk belangrijke data van de ander kan wissen. De gewone gebruikers kunnen dan niet bij elkaars data, maar de beheerder (jij waarschijnlijk) weer wel. En dan kun je per account bepaalde restricties instellen.

Geblokkeerd
    Bento
    hendrik op 27 juli 2013

Bento:
    “De arrogantie ten top”
    Ha Ha, en dat zegt jij??? Je bent om te huilen.:roll:

@TS
    En inderdaad: je huisgenoten op wat voor manier dan ook bespioneren is per definitie niet de juiste weg. Bespioneren heeft altijd een ‘air’ van achterbaksheid. (Vandaar ook Bento dat het afgeraden wordt). Ik weet niet hoe oud de persoon is die deze ‘rare activiteiten’ uitvoert, maar als je hiermee bedoelt: “natuur films voor volwassenen” dan zal de leeftijd bepalend zijn voor mogelijke ‘sancties’. Is de persoon naar alle begrippen oud genoeg dan zal verbieden meer kwaad dan goed doen. (Zoals zo vaak het geval is).
    Aangezien het hier om één gezamenlijk account gaat heb je niet eens altijd een spionage programma nodig. Simpelweg de history van je browser nalopen kan al wat opleveren. Maar ook dan is een gesprek van meer waarde dan achter iemands rug om bewijsmateriaal verzamelen.

En meerdere accounts aan maken is sowieso beter om conflicten te voorkomen omdat iemand dan ook niet per ongeluk belangrijke data van de ander kan wissen. De gewone gebruikers kunnen dan niet bij elkaars data, maar de beheerder (jij waarschijnlijk) weer wel. En dan kun je per account bepaalde restricties instellen.

Hebben je kinderen je weer een dagje meegenomen uit het verpleegtehuis?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Moeilijk he? Inhoudelijk reageren….(n)
    Op de man spelen daar in tegen gaat weer een stuk gemakkelijker voor jou hersentjes…

Geblokkeerd
    Bento
    hendrik op 27 juli 2013

Moeilijk he? Inhoudelijk reageren….(n)
    Op de man spelen daar in tegen gaat weer een stuk gemakkelijker voor jou hersentjes…

Daar in tegen? Het is daarentegen, stumper. En het is jouw hersentjes.
    Waarom beperk je je niet tot de wekelijkse bingo met je bejaarde vriendjes?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kun je nu werkelijk niks anders dan hier op de man spelen? Toon eens wat meer respect i.p.v. met je typefout manie aan te komen zielenpoot. Teksten op internet staan vol van de fouten, leer er mee leven…
    Ik heb 1000 maal meer levenservaring en kennis van computers dan jij met deze houding ooit zult bereiken.

Dat kan nog leuk worden als jij in het bejaardentehuis zit…

Bijdrager
    daanclasener

ja. leuk.

zo is het wel weer goed

———————- ON TOPIC ————————–

het komt er dus op neer dat merendeel van de mensen die gereageerd hebben, het opnemen/bespioneren afraden om vervelende situaties te voorkomen.

mocht TS dit toch willen doen dan kan hij zoeken naar een keylogger of de tip van fatboysmart op te volgen:

http://www.acespymac.com/
    Kost wel 55 euro.
    Ik zie nu dat het 10.5 en 10.6 ondersteund, dus geen melding over 10.7 en hoger.

Bijdrager
    Koning Frank

Wannabe-mod alert

Bijdrager
    daanclasener

vind ik helemaal goed(y)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.