8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten1909

Eigen netwerk Apple TV

Hallo OMT-er’s,

Aangezien ik binnenkort op vakantie ga en ik graag mijn Apple TV en iDevices mee zou willen nemen, om ook daar van mijn muziek te kunnen genieten, had ik de volgende vraag:
    Is het mogelijk om een locaal wireless netwerk te maken met een Apple TV?, – ik hoef geen verbinding te hebben met het internet – het voornaamste waar ik het voor nodig heb is om mijn muziek naar de stereo installatie te kunnen verzenden via AirPlay.

Bijdrager
    computer space

Als je iDevice een mobiele hotspot kan maken wel ja.

Bijdrager
    johnkeates

Ja, je klikt op je Mac op “Create Network” of “Maak netwerk aan”.

De term die je zoekt is ad-hoc netwerk. Dat is een wifinetwerk van een of meer apparaten, die samen het netwerk onderhouden zonder accesspoint.

Alle iOS en OS X apparaten kunnen daarmee overweg, om dat het in de 802.11abgnac standaard zit, en die apparaten daarvoor gecertificeerd zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk niet dat hij zijn Mac meeneemt op vakantie.

Dus… de Apple TV moet hierbij zijn eigen netwerk aanmaken.
    En dat kan volgens mij niet.

De Apple TV zal contact moeten kunnen maken met een WiFi netwerk op je vakantie-adres.
    Zonder dat zal het niet gaan werken.

computer op 04 juli 2013

Dat zou in principe kunnen werken ja.
    Daarmee zet je wel je mobiele data aan, wat in het buitenland wellicht geen goed idee is.

Bijdrager
    superapple

computer – 20 uur geleden

Daarmee zet je wel je mobiele data aan, wat in het buitenland wellicht geen goed idee is.

als je je idevice als hotspot gebruikt, kun je niet met je idevice op datzelfde netwerk zitten.

de slimste oplossing zou dan zijn om een airport express aan te schaffen (als je die nog niet hebt) en dat netwerk dan te gebruiken, je hebt dan geen toegang tot internet. Maar je kan dan wel gebruik maken van een thuisnetwerk.

Bijdrager
    KarelWillem
    superapple op 05 juli 2013

computer – 20 uur geleden

als je je idevice als hotspot gebruikt, kun je niet met je idevice op datzelfde netwerk zitten….

Dat hoeft ook niet persé.

…en iDevices

Bijdrager
    maarten1909

Dank voor alle reacties, ik neem denk ik gewoon mijn iMac mee (Ja, echt waar – bij gebrek aan macbook)
    Ik ben op het moment ook bezig een App te ontwikkelen voor mijn profielwerkstuk en die wil ik graag nog in de zomervakantie af hebben.

Bijdrager
    /dev/enschede

Je kunt je iDevices ook gewoon thuis laten en helemaal ont-byten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.