5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ton_Jager

Eigen mic opname meeluisteren via koptelefoon

Op dit moment ben ik voor mijn werk veel aan het video- en audiobellen via Microsoft Teams. Om omgevingsgeluid uit huis een beetje te blokkeren gebruik ik een koptelefoon en de interne mic van de iMac. Maar nu hoor ik mijzelf niet zo goed. Andere apps hebben hetzelfde. Nu mijn vraag:

Is het mogelijk dat ik het geluid dat mijn microfoon opneemt ook hoor in mijn koptelefoon?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dat kan met de Apple EarPods Pro en met de Bose 700 (en met de nieuwste Sony’s ook dacht ik)

Met de Transparency mode: Die stuurt het omgevingsgeluid inclusief jouw stem ook je oren in.

Bijdrager
    Ton_Jager

Bedankt voor je reactie, Aartjan. Het is mij nog niet gelukt. De koptelefoons die je aandraagt heb ik niet. Ik heb het geprobeerd met een koptelefoon (draadje en minijack)die bij mijn iPhone zit, maar dat werkt.

Ik ben verder ook erg gehecht aan mijn de Beyerdynamic DT 770 koptelefoon die ik heb. Ik ga verder zoeken naar een oplossing. Misschien gaat het werken met een externe microfoon.

Bijdrager
    Ton_Jager

Met de interne microfoon van mijn iMac is het mij nog steeds niet gelukt. Ik heb daarom een Shure MV5 externe microfoon gekocht. Daar sluit ik mijn hoofdtelefoon op aan en dan werkt het perfect. Ik hoor zowel mijn vergadering als mijn eigen stem luid en duidelijk.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Top! dat kan ook inderdaad.

Ik heb zojuist (10 minuten geleden!) een Trust headsetje bij de ACTION gekocht voor 3,95,
    verreweg de beste om mee te bellen. Luister maar: https://aartjan.nl/blog/beste-oordopjes-bellen-facetime-skype/

Door de losse on ear schelpen heb je helemaal geen Fancy Schmancy Transparancy nodig!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.