4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    BenDover

Eigen Mac Mini Intel weer eens geupdate

Nu ik UPC fiberpower heb en de modem geen eigen HUB heeft had ik een Airport Extreme gekocht met een WD HD.
    Ik zat altijd met een draadje naar de router maar aangezien de Airport bij de TV staat en mijn computer aan de andere kant van de huiskamer had ik maar slecht bereik en langzame snelheden.

In de mini zat een Airport met 1 antenne, ik kwam deze op ebay tegen:
    http://cgi.ebay.com/Apple-AR5BXB72-AR5008-Mini-PCI-E-802-11n-300M-3-antenna_W0QQitemZ220418384253QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3351f5a17d&_trksid=p3911.c0.m14#ht_1965wt_1012

Omgerekend €18 incl verzenden.
    Ingebouwd en 2 antennes aan de achterkant naar buiten, de 3e naar de bestaande.

Nu vol bereik en volle snelheid en 5 GHz.

Bijdrager
    me.com

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe je Mac mini er op dit moment uitziet met de antennes?

Ik zit te overwegen om dit ook te doen omdat mijn Intel Mac mini die alleen 802.11b heeft en toch graag over wil op 802.11n omdat de rest van de Mac’s hier in huis ook 802.11n gebruikt.

Gaat er dus een extra antenne naar buiten (dus buiten de behuizing) of maak je de antenne weer vast op iets anders binnenin?

Bijdrager
    BenDover

Heb het van deze site:
    http://www.hardmac.com/articles/74/
    Wel dan met 3 antennes totaal.
    Bij mij hangen ze los achter de mini, zie dat voor de rest toch niet.

Er was ergens ook nog een site waar iemand een update had gedaan met de zwarte antennes aan de achterkant.

Binnenin verwerken zal denk ik ook wel gaan, maar zag wel in de deksel dat er een uitsparing is waar de antenne zit, die moet je denk ik dan ook maken waar je de nieuwe antennes zet.

Bijdrager
    me.com

Inderdaad erg handig die tutorial. Alleen vind ik het jammer dat die antennes er buiten hangen dus ik moet eerst een plekje zien te maken in de Mac mini waar de antennes kunnen worden geplaatst neem ik aan?

Als dat zo is (en als het uiteraard makkelijk te doen is), ga het het hoogstwaarschijnlijk wel doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.