5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Remon

Eigen LED systeem maken

Ik wil een stel ledjes op een rij zetten die ik vervolgens tegen de muur kan bevestigen zodat
    deze tegen de muur schijnen. Nu lukt me dat met gewone ledjes nog wel maar ik wil graag
    gebruik maken van de RGB kleuren zodat ik alle kleuren kan maken. (het idee van de living
    colors lamp van philips)

Mijn vraag is nu alleen wat ik allemaal nodig heb aan materiaal en kennis om zo’n dergelijk
    systeem te maken. Op internet heb ik ledjes gevonden waarin in één lampje de RGB kleuren
    zitten. Als beschrijving staat erbij:

Door het veranderen van de verschillende stromen kan
      de sterkte van de basiskleuren naar keuze wordenafgestemd.
      Daardoor is het dus mogelijk oneindig veel kleuren te vormen
      en met hoge intensiteit uit te stralen.[/list:u:2d035ad0eb]
      Deze LEDjes kosten wel zo’n 4.50 per stuk en weet dus niet of het misschien goedkoper is
      om gewoon 3 verschillende ledjes te nemen en die onderling te laten mengen.

Kent iemand misschien een site waar ik uitleg kan vinden over het knutselen met Ledjes.
      Ik kan natuurlijk ook bij een bedrijf zo’n systeem kopen maar dan ben ik veel geld kwijt
      en ik wil het juist zelf proberen met zo min mogelijk kosten.

Bijdrager
      Yaris
      Bijdrager
      jeroentje

mijn vader heeft zo’n living color lamp, ik heb dat ding toen bekeken.. en dacht dat er 3 ledjes in zouden zitten…. maar er zitten er dus 4 in

Bijdrager
      Double_UK
      ”jeroentje”

mijn vader heeft zo’n living color lamp, ik heb dat ding toen bekeken.. en dacht dat er 3 ledjes in zouden zitten…. maar er zitten er dus 4 in

Klopt. 1 groen, 1 blauw en 2 rode.
      Je kan ze ook allemaal aandoen en dan wordt het (theoretisch) wit maar vanwege twee rode LED’s wordt het altijd een ‘warm’ wit.

Gekleurde LED’s gaan heeeel lang mee. De witte LEDS nog niet. Maar goed, over een paar jaar zal dat misschien weer veranderd zijn. De blauwe LED’s bestaan ook pas een jaar of… 10?

Voor de TS: spaar gewoon voor die Living Colors lamp. Krijg je er een leuke afstandbediening bij en kan je eindeloos kleuren mengen. De lamp doet een beetje denken aan de iSub, de subwoofer die je indertijd los voor de eerste (transparante) iMacs kon krijgen. :P

Bijdrager
      Remon

Ik ken de lamp van philips maar ik wil het allemaal overal kunnen inbouwen
      dus onder tafel bed etc. Daar is de lamp van philips niet echt geschikt voor.
      Ik ga eens kijken op dat forum misschien dat ik daar nog informatie kan vinden.

Edit: Ik heb even gekeken op dat forum maar er komen steeds bedrippen voorbij
      waar ik totaal geen verstand ben heb dmx controlers, pic, etc. Het moet gewoon
      stap voor stap uitgelegd worden met een boodschappen lijst wat ik nodig heb een
      soort van bouwpakketje die ik zelf kan uitbereiden met meer lampjes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.