8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

Eigen design wordpress-blog

Hoi allemaal,

Ik zou voor mijn blog http://www.bobvandervleuten.com graag zelf een lay-out en design willen maken. Ik kan een aantal basisbewerking met photoshop en heb ook kennis van HTML, CSS en PHP. Echter weet ik niet hoe ik er nu het beste aan begin.

Weten jullie hoe ik daar het beste aan begin of een goede workflow voor dat soort zaken? Een goed geschreven tutorial gericht op wordpress is ook altijd welkom.

Alvast bedankt.

Bob

Bijdrager
    _appletaart_

als ik jou was zou ik deze vraag eens stellen op htmlsite.nl , daar krijg je waarschijnlijk betere antwoorden

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hallo Bob,

Je kan de afbeeldingenmap uit een van de WordPress templates openen en alle afbeeldingen stuk voor stuk naar wens bewerken in Photoshop en overschrijven. Wanneer je daarna handmatig de kleuren van de teksten, lettertypes etc. aanpast kom je al snel uit op een eigen template.

Zorg wel altijd dat je een originele backup bij de hand hebt mocht je de draad kwijt raken.

Bijdrager
    Limm

Hoi Bob,

je kunt heel handig eigen templates maken voor WordPress met Artisteer, moet je maar eens kijken.

Bijdrager
    Synapse88

@Maddox, leuk idee maar ik zou eigenlijk echt volledig de css en dergelijke schrijven in combinatie met photoshop. Maar ik vind niet echt een goede tutorial daarvoor.

@Limm, niet echt wat ik zoek, ik wil zelf ook de code en dergelijke doen.

Bijdrager
    Jordy

misschien heb je hier wat aan…

en hier is deel twee

[edit] deze site is ook handig

Bijdrager
    Gastonw

@_appletaart_ Hoezo dat? Die site werkt niet eens.

@Bob van der Vleuten
    Je moet beginnen met een huidig ontwerp van WordPress. Dit moet je dan nemen als template, en het stukje bij beetje veranderen tot hoe jij het wil. Er zijn verschillende WP templates op internet te vinden waar je verder mee kan.

Zelf heb ik het (met de hulp van iemand die beter is met PHP dan ik) ook gedaan; resultaat is http://www.juvenaat-uncovered.nl

Je kan ook op Google zoeken naar woorden als ‘How to make a WordPress layout’, dan krijg je vrij goede beschrijvingen en handleidingen.

Succes!

Bijdrager
    Synapse88
    Jordy op 26 augustus 2010

misschien heb je hier wat aan…
    en hier is deel twee
    [edit] deze site is ook handig

Dankjewel Jordy, die laatste ziet er echt wel goed uit. Dat book legt alles zeer goed uit denk ik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.