15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Helena van Troje

Eigen boeken (ebooks) verdwijnen in itunes en op de ipad mini 4 en ipod touch 5

Lieve Vrienden,
    Er is iets vreemds aan de hand. Mijn boeken verdwijnen in itunes en meteen ook op de iDevices (ipad mini 4 en ipod touch) als ik het kopje boeken aanklik om nieuwe boeken op de apparaten te zetten. Let wel: Ik synchroniseer dus nog niets. Gek genoeg blijven de boeken die gedownload zijn vanaf de store wel staan in itunes en ook op mijn iDevices.
    Ik kan dus geen nieuwe ebooks op mijn apparaat zetten. Heel erg vervelend. ibooks zelf functioneert naar behoren.
    Ik heb ook geprobeerd om via e-mail een boek te importeren op de ipad. Ik kan aanklikken wat ik wil op de bijlage van de mail, hij weigert in ibooks te komen.
    Ik dacht eerst dat het probleem bij de ipad mini lag, maar aangezien hetzelfde gebeurde bij de ipod touch – ook hier werd alles verwijderd met uitzondering van de boeken die in de itunes store zijn aangeschaft – denk ik toch dat het probleem aan/bij mijn iMac ligt.
    Ik heb geprobeerd bij “zet reservekopie terug” e.e.a. te herstellen, maar de boeken komen niet terug.
    Via icloud werkt e.e.a. ook niet. Ik heb Sierra al een tijdje geleden geïnstalleerd zonder problemen. Ook muziek en audioboeken functioneren in de itunes naar behoren.
    Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?
    Heel graag jullie hulp. Ik ben een verwoede lezer. Ik vind dit echt heel erg.
    Bij voorbaat dank
    Helena

Bijdrager
    iMachia

Ik heb diezelfde problemen gehad. Ineens meer dan honderd boeken verdwenen uit iBooks, zonder delete of synchronisatie met iTunes.
    Na een week oeverloos en zonder resultaat verbaal pingpongen met Apple support, heb ik uiteindelijk een andere reader (Marvin) op mijn iPad gezet. De upload van boeken gaat met dropbox, een beetje omslachtig, maar het werkt verder goed.

Leeservaring is even goed en wellicht beter dan die met iBooks.

Nb. je zegt dat je boeken in iTunes staan. Bij mij staan ze in iBooks (op mijn mac)….

Bijdrager
    Helena van Troje

Bedankt voor de reactie.
    Even wat verduidelijken. Mijn boeken staan uiteraard in iBooks. Als ik boeken uit iBooks op mijn ipad wil zetten, sluit ik mijn ipad aan op mijn imac. Ik ga vervolgens naar itunes. Ik klik in itunes “boeken” aan. De bedoeling is dan dat ik alle boeken in iBooks nu te zien krijg in itunes.
    Om ze op de ipad te krijgen hoef ik alleen maar te selecteren.

Maar wat gebeurde….Ik kreeg de boeken die al op mijn ipad stonden even te zien om vervolgens spontaan te verdwijnen. Eigenlijk verdween alles, waarna alleen de gekochte boeken in itunes store weer terugkwamen. Let wel: alleen de gekochte boeken die al (eens) in de ipad hebben gestaan.

IK zie geen andere boeken in itunes die wel in iBooks staan, inclusief de gedownloade uit de itunes store die ik nog nooit op mijn ipad heb gehad.
    Ik kan dus geen enkel boek meer via itunes uit iBooks halen en op mijn ipad zetten.

Bij aansluiting van mijn ipod touch kreeg ik hetzelfde. De boeken verdwenen spontaan. Het lijkt dus om itunes te gaan versus iBooks

Dropbox en Marvin is een idee, maar als itunes het altijd goed gedaan heeft, waarom dan nu niet?
    Enig ander nog een idee. Help me alsjeblieft.

Bijdrager
    Beech

Heb je in iCloud drive iBooks aangevinkt ?

Je kunt met een trucje op je Mac in de Finder-map van iCloud Drive ook je gedownloade epubs enz. vinden, door in de Finder map te zoeken naar een bepaalde pdf die je in iBooks hebt gezet.

Bijdrager
    Helena van Troje

Beste Beech,
    Ja, alles is nagekeken en aangevinkt.
    Ik krijg in de Finder-map van Icloud Drive inderdaad bij intoetsen “epub” al mijn epub boeken te zien die ook zijn opgeslagen in mijn documenten onder mijn mapje “ebook”. Dat zijn er vele honderden, die niet aangekocht zijn via itunes store.
    Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de boeken die in mijn iBooks in iMac staan.

Ik bedoel dus de ongeveer 25 epub boeken die ik overgezet heb vanuit mijn map “ebook” naar de app “iBooks” op de iMac. Deze kan ik gewoon zien.

Maar dan…..
    Vandaar wil ik enkele boeken transporteren naar itunes, maar daar zijn ze onder het kopje ” boeken” (als mijn idevice is aangekoppeld) niet meer te vinden.
    Ik kan dus niets synchroniseren. Hetzij “alle boeken”, hetzij de geselecteerde boeken” .Alle 25 boeken moeten te zien zijn in itunes als je idevice is aangekoppeld.

Ik heb nu – je probeert alles – vanaf mijn ipad twee boeken gedownload via de app store. Ze komen keurig op mijn ipad in iBooks .
    In itunes staan deze 2 ook keurig onder het kopje ” mijn apparaat ” bij boeken, en na synchronisatie ook bij instellingen in itunes.
    Langs deze weg gaat het dus wel.
    Maar ik krijg gewoon de 25 boeken die in iBooks op de iMac staat niet meer te zien in itunes. Behoudens de enkele aangekochte boeken (4 stuks) die al op mijn ipad stonden. Deze verdwenen ook , maar kwamen direct weer terug. De niet-aangekochte verdwenen spoorloos in itunes en op mijn ipad.
    Oude aangekochte boeken in de store die nog wel in iBooks staan, zie ik ook niet terug in itunes.
    Het ligt dus blijkbaar aan instellingen. Het lijkt of itunes de niet aangekochte, zowel als de voorheen aangekochte boeken die op de pc in ibooks staan niet kan vinden.

OOk is het raar dat ik via mail een epub bestand ook niet op de ipad krijg bij ibooks. “Kopieren naar ibooks” werkt niet. Dus langs deze weg krijg ik ook niet de niet-aangekochte boeken op mijn ipad.

IK hoop dat ik e.e.a. nu duidelijk heb uitgelegd. Het is lastig.
    Heeft iemand nog een idee? Misschien itunes opnieuw installeren?
    Of herstellen? Muziek, films en audioboeken werken via itunes wel perfect. Het is dus echt de overdracht met boeken.
    Groet
    Helena

Bijdrager
    Helena van Troje

Nog even…

1. Na opstarten van de imac krijg ik een venster:

Communication Error
    Could not establish communication with the extensions server.
    Hierbij staat het symbool van een sleutel

2. Ik heb via iBooks store op mijn imac zojuist een boek gekocht. Deze komt keurig in IBooks op mijn imac. bij aansluiting device ook keurig in itunes en vervolgens op mijn ipad.
    Nieuwe aankopen functioneren goed. Zowel via de ipad als via de iMac

3. De oude aankopen in iBooks Store en de ebooks die ik elders verkregen heb staan wel in iBooks op mijn iMac maar zijn NIET meer te zien in itunes.
    Ook een ebook die ik heb opgeslagen op mijn pc (dus van andere bron gekregen) krijg ik keurig bij aanklikken in mijn iBooks, maar is daarentegen NIET te zien in iTunes.

Bijdrager
    iMachia

@Helena

Ik heb geen kant-en-klare oplossing. Apple heeft de zaken rond iTunes en iBooks zo complex en ondoorzichtig gemaakt dat (bijvoorbeeld) synchronisatie een drama kan zijn.

De laatste, en wat grove optie is het herstellen van de iPad naar de fabriekssetting; dus eigenlijk helemaal opnieuw installeren. Uiteraard na het maken van een goeie backup. Wellicht dat de instellingen dan weer goed staan…..

Bijdrager
    Unlock32
    iMachia op 13 januari 2017

Ik heb diezelfde problemen gehad. Ineens meer dan honderd boeken verdwenen uit iBooks, zonder delete of synchronisatie met iTunes.
    Na een week oeverloos en zonder resultaat verbaal pingpongen met Apple support, heb ik uiteindelijk een andere reader (Marvin) op mijn iPad gezet. De upload van boeken gaat met dropbox, een beetje omslachtig, maar het werkt verder goed.

Leeservaring is even goed en wellicht beter dan die met iBooks.

Nb. je zegt dat je boeken in iTunes staan. Bij mij staan ze in iBooks (op mijn mac)….

Ik gebruik Marvin al jaren maar waarom die ( omslachtige?) upload met Dropbox als ik vragen mag…
    Als je telefoon aan iTunes hangt dan ga je naar apps – scroll naar beneden naar Marvin en daar sleep je gewoon al je boeken in.

Bijdrager
    Beech

Wat je in het begin schrijft zijn de boeken die in een “ebook” in Documenten op je Mac staan en derhalve ook in iCloud Drive (als je hebt ingesteld dat Bureaublad en Documenten opgeslagen wordt in iCloud Drive). Maar dat bedoel ik niet met het trucje. Het trucje is:

Zoek in Finder naar een document in iBooks, bij mij is dat zorg-h1.pdf. Ik krijg dan 5 plaatsen, de bovenste is bij mij de gezochte in de iBooks-map in iCloud Drive, als je er op gaat staan zie je dat onderin. Ga vervolgens met je rechter muisknop daar onderin op het document staan en klik op “Toon in Finder”, dan krijg je het venster met alle documenten in de map iBooks in iCloud Drive.

Staan daar je gezochte boeken wel ?

Wat betreft je verhaal over iTunes enz.: als je ooit hebt gekozen voor werken met iCloud Drive werkt dat synchroniseren met iTunes niet meer automatisch, maar daar weet ik op dit moment niet het fijne van.

Bijdrager
    iMachia

@Unlock32

Via Dropbox was, volgens de gebruiksaanwijzing, de officiële route.
    En daarnaast ik gebruik geen iTunes.:(

Maar dank voor de tip!

Bijdrager
    Beech

Hier nog wat meer leeswerk.

Bijdrager
    Helena van Troje

Beste Beech, iMachia en Unlock32,

Beech, hartelijk dank voor de uitgebreide handleiding en afbeelding.
    Helaas heb ik “Documenten”, waar o.a. mijn epubs en pdf’s in staan niet in de iCloud Drive.
    Het bestand Documenten is te groot. 23 gig. Dat zou me 10 euro per maand kosten.
    IK had nog het idee om mijn map ebooks (epubs + pdf’s) naar het bureaublad te slepen, maar helaas zijn “Documenten en Bureaublad” gekoppeld.
    Jammer, Beech, het was een goede uitleg.

Als alternatief heb ik de hint en handleiding van iMachia gevolgd. Via Dropbox en Marvin werkt het inderdaad uitstekend! Dank je wel iMachia!!!!
    Ik kan weer lezen op mijn iPad mini. Ik moet nog even kijken of het ook op mijn oude ipod touch (derde generatie) mogelijk is. Deze zit altijd in mijn tas.
    Handig om te lezen als je ergens moet wachten.

Unlock 32

Ik gebruik Marvin al jaren maar waarom die ( omslachtige?) upload met Dropbox als ik vragen mag…
    Als je telefoon aan iTunes hangt dan ga je naar apps – scroll naar beneden naar Marvin en daar sleep je gewoon al je boeken in.

Jouw suggestie kan blijkbaar alleen als je iBooks gebruikt? Dat werkt juist niet bij mij in itunes.
    Bij mij werkte het slepen vanuit mijn mapje ebooks (zijnde al mijn epubs) uit Documenten naar de app Marvin ook niet in/met iTunes.
    Deze suggestie staat inderdaad eveneens bij de gebruiksaanwijzing in Marvin. Maar summier. Er staat niet bij vermeld van waaruit je de epubs moet slepen. Of ik begrijp e.e.a. niet goed

Het blijft irritant dat mijn ibooks niet te zien zijn in itunes. Maar daar moet ik mee leven.
    Bedankt allemaal
    Helena

Bijdrager
    Beech

Ik gebruik de app Bluefire, zowel op mijn iPad als iPod en ik kan bij apps in iTunes gewoon naar beneden scrollen en daar de inhoud van Bluefire op mijn iPad zien, aanvullen en verwijderen. ook via email kan ik epubs in Bluefire zetten. Wel moet je een adobe DRM gebruiken.

Bijdrager
    Unlock32
    Beech op 15 januari 2017

Ik gebruik de app Bluefire, zowel op mijn iPad als iPod en ik kan bij apps in iTunes gewoon naar beneden scrollen en daar de inhoud van Bluefire op mijn iPad zien, aanvullen en verwijderen. ook via email kan ik epubs in Bluefire zetten. Wel moet je een adobe DRM gebruiken.

Bij Marvin dus idem dito….en voor Helena van T: verzamel gewoon wat epubs in een map op mijn bureaublad en vandaar sleep ik ze naar/in Marvin. Weet je echt zeker dat er geen beveiliging op die epubs zitten want dit werkt echt altijd. iBooks gebruik ik trouwens alleen maar voor mijn audioboeken.

Bijdrager
    Helena van Troje

Beste Unlock,
    Ietwat verlaat. Epubs naar bureaublad slepen gaat wel, maar verslepen naar Marvin niet.
    Audioboeken komen bij mij eerst in “muziek”, later verplaats ik deze naar Audioboeken middels cmd+I.
    Vind ik erg handig bij de ipod en ipad.

Marvin kon ik niet downloaden op mijn ipodje. Te oud.
    Aangezien ik deze voor audioboeken en soms voor e books gebruik heb ik Apple gebeld over iTunes en ebooks. Zij konden het probleem ook niet oplossen. Bij de helpdesk volgde zij (en later een hij) dezelfde weg die ik ook al had afgelegd. Uiteraard zonder succes.
    Uiteindelijk krijg ik de ebooks WEL in itunes te zien als ik de icloud op beide apparaten (iMac eniPad) uitschakel en handmatig alles binnensleep.
    eBooks kopen in de store werkt dan uiteraard niet. Maar dat deed ik toch al zelden.
    Dus (gedeeltelijk) opgelost
    Bedankt voor alle hulp
    Helena

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.