9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

eigen bestanden uitwisselen over internet

Hoi

ik wil graag op mijn werk ook bij m’n bestanden op mijn thuis computer komen.
    En ook heen en weer kunnen uitwisselen.
    Ik weet er helemaal niets vanaf, maar moet ik dan een ftp-programma gebruiken?
    Of is er een andere oplossing?

dank

rogier

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Een simpele oplossing is .Mac voor € 69. Maar dit is standaard maar 250MB Je kan evt ruimte bijkopen. 2 Grote voordelen; je FTP iDisk is ook toegankelijk voor Windows. En via je iSync kun je al je contacten en afspraken synchroniseren. Daarnaast heb je toegang tot meer fun mogelijkheden. Wel werkt iDisk traag. Sneller is je Mac inrichten als FTP server.

Bijdrager
    iSander

Heb je geen webruimte bij je internetprovider? Anders load je gewoon je documenten daar naar up dmv een ftp programma (Transmit betalend, Cyberduck gratis). En op je werk kan je daar je documenten weer downloaden en natuurlijk weer uploaden.

Bijdrager
    Hobbes

Hier voor moet je computer wel blijven aanstaan (ook geen sluimer)
    Is enkel bij mac, weet niet bij PC
    1) Zorg dat in System prefs – Sharing – Personal file sharing is aangeduid
    2) Zoek je IP adress
    3) :apple: K
    4) Typ je IP address in
    5) Druk enter
    6) Dan moet je kiezen of je guest of user bent bij User paswoord etc invullen
    7) Klaar is Kees je kan files uitwisselen als gekken:D
    Met airport kan dit problemen geven.
    Zorg ook dat je niet te veel ander firewalls hebt draaien want dan kan het ook zijn dat je massa’s problemen geeft.
    Als je computer verbonden is aan een hoofdcomputer (internet gaat door hoofdcomputer en dan naar jou computer) moet je denk ik ook zijn paswoord kennen

Bijdrager
    Nikita

Tja als je over internet gaat kan je het ook via email doen natuurlijk… Heb je een Gmail? Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over de ruimte. Ik heb nog een stuk of wat invites over dus als je d’r een nodig heb, roep maar even :wink:

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Systeem voorkeuren -> Delen -> Voorzieningen -> FTP-toegang aanvinken en vervolgens wordt je publieke map de FTP map. Ik ben er nu ook mee bezig, ik strand echter op het goede ftp adres. Het “Delen” venster geeft wel het interne netwerkadres maar niet voor van buiten af. Via ping. zie ik gelijk mijn ip-adres en de door de DHCP server netwerknummer maar dan gebeurt er nog vrij weinig. Ik ben er mee bezig……..:D

Bijdrager
    jeroenimo

Hier staat een tutorial over sharepoints
    Ook een FTP server behoord tot de mogelijkheden waarvoor ik pureftp kan aanraden , is gratis en erg gebruikersvriendelijk
    Let wel dat je computer bereikbaar moet zijn via het internet en daarvoor zul je de firewall en/of de router moeten aanpassen .
    Zoek eens op “port forwarding” en lees eens een paar draden door .

succes Jeroen

Bijdrager
    jps

wat is de login en wachtwoord, zo waar moet ik dit instellen?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”jps”

wat is de login en wachtwoord, zo waar moet ik dit instellen?

Kijk als je zo vragen stelt snapt niemand er wat van .

Omschrijf precies wat je doen of wat mislukt en dan kunnen mensen je misschien helpen zo zal je weinig response krijgen …..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.