17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    dicck

eigen beltoon zetten op SE 2020

Het lukt me niet een zelfgemaakte beltoon op mijn nieuwe SE2020 te zetten. Als ik hem kopieer naar de iPhone komt ie terecht in de map Muziek, niet in de map Tonen.

Bij mijn weten is er met de beltoon als zodanig niets fout, hij is ook ‘beltoon’ gaan heten nadat ik het bestandje m4r heb genoemd.

De map Tonen toont trouwens niets. Volgens diverse instructies op het web zou ik in die map de verzameling aanwezige beltonen moeten zien…

Kan iemand me helpen?

Bijdrager
    TheBigZ
    Moderator
    Night
    Bijdrager
    dicck

Ik blijf vastlopen in het kopiëren van de beltoon naar de map Tonen. Er gebeurt niets. Ook geen foutmelding! (Zoals zo vaak bij Mac als er iets fout gaat.)

(Mijn macbook pro is vroeg 2011 – High Sierra 10.13.6 – iTunes 12.8)

Bijdrager
    csteelooper

Als een bestand in Muziek verschijnt in plaats van in Tonen, dan klopt de extensie niet. Alléén .m4r bestanden komen in Tonen terecht. Dus: als je wilt dat je toon in Tonen terecht komt, dan moet het een naam hebben die eindigt op .m4r. Voorbeeld: Test.mp3 -> Muziek. Test.m4a -> Muziek. Test.m4r -> Tonen. En pas als een bestand in Tonen staat, komt het als ringtone op je iDevice. Een ringtone mag overigens maximaal 30 seconden duren. Elke seconde langer resulteert in een fout als je de ringtone naar je iDevice wilt synchroniseren.

Bijdrager
    dicck

Hartelijk dank voor je reactie!

Mijn bestand heet Variatio 1.m4r. Bij info staat: beltoon. Hij duurt 26 sec.

Dus. Hij voldoet aan alle eisen, zou ik zeggen.

Bijdrager
    csteelooper

Dat zou inderdaad moeten werken. Kun je eens een screenshot posten?

Bijdrager
    dicck

Doe ik het goed of niet?

P.S. Ik heb de naam gewijzigd van Variatio 1.m4r naar Variatio1.m4r, dus spatie weggehaald, voor ‘de zekerheid’.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door dicck.
    Bijdrager
    csteelooper

Dat zou niet uit moeten maken. Kijk eens bij Toon Info? Wat zie je daar? Ziet de naam er daar zo uit?

Juiste naam .m4r-bestand

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door csteelooper.
    Bijdrager
    dicck

Nu begrijp ik beter het screenshot:

Moderator
    Night

Misschien ligt het eraan dat de ringtone niet rechtstreeks uit iCloud via je Mac naar de iPhone gekopieerd kan worden. Probeer het eens vanuit een lokale folder…

Bijdrager
    dicck

Ja!! Ik had het bestand nog niet verplaatst naar een lokale map of het stond al in de map Tonen!!

Wat een goeie hint. Geweldig. Hartelijk dank!

Of ik echt begrijp wat de kwestie is is vers 2…

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door dicck.
    Moderator
    Night

Snappen doe ik het zelf ook niet. Apple’s wegen zijn vaak ondoorgrondelijk. Het was een pure gok, want dat wat het enige verschil dat jouw bestand met dat van @csteelooper had.

Maar het belangrijkste is dat het nu gelukt is. Of trek ik die laatste conclusie te vroeg?

Bijdrager
    dicck

Het is idd gelukt. Zonder verder enig handelen: met dat ik het bestand kopieerde naar een lokale map stond het ook in de map Tonen. En heb ik dus mijn (geliefde) beltoon. (Een stukje van de Goldbergvariaties van Bach )

Zeer bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    TheBigZ

Glenn Gould toevallig?

Bijdrager
    dicck

Andrei Gavrilov. Gould heb ik natuurlijk ook.

Bijdrager
    dicck

<p class=”cite”>Night op 14 juni 2020 om 13:12</p>
     Apple’s wegen zijn vaak ondoorgrondelijk.

Apple alias God.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.